ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پارکینگ‌ها اجازه پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند

آن‌طورکه از اظهارات مسوولان صنعتی برمی‌آید، سیاست‌گذار کلان خودرو تمام مسیرها را برای متعادل شدن بازار پیموده اما آنچه سبب شده بازار روی آرامش به خود نبیند را باید در فعالیت دلالان و واسطه‌ها جست‌وجو ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

آن‌طورکه از اظهارات مسوولان صنعتی برمی‌آید، سیاست‌گذار کلان خودرو تمام مسیرها را برای متعادل شدن بازار پیموده اما آنچه سبب شده بازار روی آرامش به خود نبیند را باید در فعالیت دلالان و واسطه‌ها جست‌وجو کرد. به نظر مسوولان صنعتی، دلالان باعث شده‌اند که مجموعه اقدامات وزارت صمت برای متعادل کردن قیمت‌ها در بازار به‌نوعی ابتر بماند.

معاون وزیر صنعت، از اعمال محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از حضور سوداگران در بازار خبر داد و گفت:

پارکینگ‌ها حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند.

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه نشست اخیر کمیته خودرو اعلام کرد: «مدیریت عرضه خودرو با هدف حذف بسترهای سوداگری مورد بررسی قرار گرفت و علاوه‌بر افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، محدودیت‌هایی نیز برای جلوگیری از حضور دلالان برای ثبت نام خرید خودرو در نظر گرفته شد.»

وی با تشریح سرفصل مهمترین مصوبات کمیته خودرو که با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و دادستانی کل کشور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت بازرگانی داخلی، ایدرو، خودروسازان و انجمن خودروسازان برگزار شد، بیان کرد: «در جلسه امروز علاوه‌بر تعیین تکلیف در حوزه مدیریت تقاضا، روش‌های فروش، نحوه ثبت نام فروش فوق‌العاده و نحوه ثبت‌نام پیش فروش و مشارکت در تولید خودرو مورد بررسی قرار گرفت.»

صادقی نیارکی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی در خصوص عدم خروج خودرو بدون پلاک از خودروسازی و تعیین تکلیف وضعیت خودروهای احتکار شده در پارکینگ ها خبر داد و گفت: «محدودیت‌هایی برای انواع خودرو بدون پلاک که در پارکینگ‌ها قرار دارند در نظر گرفته شد.»

خودرو بدون پلاک

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش از اعمال محدودیت‌های جدید برای متقاضیان خودرو خبر داد و گفت: «۴ مولفه در هنگام ثبت‌نام باید توسط متقاضیان رعایت شود، هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی‌نامه، حساب بانکی و سیم‌کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت‌نام برای شخص فراهم نخواهد شد. همچنین متقاضی باید سن بالای ۱۸ سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد.»

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه در فروش فوق‌العاده سند یکسال در رهن باقی می‌ماند، افزود: «هیچ‌کدام از قراردادها امکان صلح نخواهد داشت تا مصرف‌کننده واقعی وارد فرآیند ثبت‌نام بشود.»

وی موضوع دیگر را گارانتی دانست و گفت: «اگر خودرویی از شرکت تحویل گرفته بشود و ظرف سه ماه برای سرویس اولیه مراجعه نکند گارانتی آن لغو خواهد شد و شرکت خودروساز حق ارایه سرویس به این خودرو را نخواهد داشت.»

تاکید بر نقش دلالان و واسطه‌ها از سوی مسوولان صنعتی در شرایطی است که بازار خودرو به فاصله اندکی بعد از بازگشت تحریم‌ها همان مسیری را طی کرد که سایر بازارها رفتند و با آشفتگی‌هایی همراه شدند. خودرو نیز متاثر از تحریم‌های همه‌جانبه از صف کالاهای مصرفی جدا شد و جایی در صف کالاهای سرمایه‌ای برای خود دست و پا کرد. ورود خودرو به صف کالاهای سرمایه‌ای سبب شد تا این بازار همانند بازارهای ارز، سکه و مسکن برای سرمایه‌های سرگردان جذاب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    فقط سرویس اولیه!!! شاید یکی نخواست بره نمایندگی تلکیف چیه؟ خیلیا دیدن و شنیدن و بعضاً خودشون شاهد بودن که نمایندگی ها با چک لیست های الکی باعث ضرر وزیان شدن چه بسا خود شرکت خودرو با عیب تحویل مردم دادن، با گارانتی یا بدون گارانتی! آیا مردم واسه گارانتی خودرو ارزشی قائل هستن! آیا خودرو سازها کاری کردن که مردم دنبال خودرو با گارانتی بگردن! نه ? چرا چون گارانتی به جز مواردی خاص (پارگی تسمه تایم) به هیچ درد دیگه ای نمیخوره و ماشین میخری بدون گارانتی، یه پولی میدی خود شرکت برات گارانتی میکنه 2باره
    موندم چرا این همه راهکار واسه گرفتن مچ دلال ها، دنبال راه های به درد نخور چه بسا خنده دار میرن مثلا قرعه کشی یا ابطال گارانتی که کسی براش مهم نیست
    یعنی کسی که چند ده یا صد خودرو به نامش هست وجود نداره یا اطلاعاتش در دسترس نیست یا اطلاعاتشو نمیدن به مراجع زیربط یا مثلا کسی که در سال چند ده یا صد تا خودرو معامله میکنه و جزء بنگاه های خودرو نیست آیا نمیشه فهمید کیه؟ یا مثلا همه خودرو ها رو به صورت قولنامه ای یا وکالتی خرید فروش میکنه که ماشینی به نامش ثبت نشه آیا اون قولنامه ها یا وکالت ها جایی ثبت نمیشه یا نمی‌خوان اطلاعات شو بدن و از این دست سوالها و راهکار ها چرا میرن دنبال قرعه کشی یا ابطال گارانتی

مطالب پیشنهادی