ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جابجایی ۵۰ بیت‌کوین یک دهه پس از استخراج؛ آیا ساتوشی ناکاموتو بازگشته است؟

تعدادی بیت کوین که پس از استخراج در سال ۲۰۰۹ حدود یک دهه دست نخورده باقی مانده بودند، در شبکه بلاکچین بیت کوین جابه‌جا شدند. این مساله گمانی زنی‌هایی را در مورد بازگشت خالق مرموز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

تعدادی بیت کوین که پس از استخراج در سال ۲۰۰۹ حدود یک دهه دست نخورده باقی مانده بودند، در شبکه بلاکچین بیت کوین جابه‌جا شدند. این مساله گمانی زنی‌هایی را در مورد بازگشت خالق مرموز بیت کوین یعنی «ساتوشی ناکاموتو» به وجود آورده است.

وب سایت Whale Alert که به صورت لحظه‌ای بر تراکنش‌های شبکه بلاکچین نظارت می‌کند، این تراکنش را شناسایی کرده و تایید می‌کند که ۴۰ بیت کوین این تراکنش در اولین ماه ظهور بیت کوین استخراج شده‌اند. در آن زمان شبکه بیت کوین بسیار کوچک بود و خالق مرموز آن یعنی ساتوشی ناکاموتو یکی از اولین کسانی بود که این پول مجازی را استخراج می‌کرد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر سندی مبنی بر ارتباط داشتن خالق بیت کوین با این تراکنش وجود ندارد. برخی از کاربران معتقدند ساتوشی ۱ میلیون بیت کوین یعنی ۴.۷۶ درصد از ۲۱ میلیون بیت کوین قابل استخراج را در اختیار دارد.

تراکنش بیت کوین پس از یک دهه و گمانی زنی در مورد بازگشت ساتوشی ناکاموتو

با اینکه این تراکنش احتمالا به ناکاموتو ارتباطی ندارد، انجام آن پس از یک دهه قابل توجه است، چون بیت کوین در سال ۲۰۰۹ تقریباً هیچ ارزشی نداشت اما حالا فروشنده آن به مبلغ هنگفتی دست پیدا کرده است.

بیت کوین سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو پایه گذاری شد. برخی تصور می‌کنند که این نام متعلق به یک شخص است و برخی آن را به یک گروه نسبت داده‌اند. مجهول بودن هویت خالق بیت کوین سبب شده تا تلاش برای پیدا کردن هویت واقعی بنیانگذار پول مجازی به امری جذاب تبدیل شود.

اواسط اردیبهشت ماه ۹۵ فردی با اصالت استرالیایی به نام «کریگ استیون رایت» (Craig Steven Wright) که در حوزه IT فعالیت می‌کرد، مدعی شد که او خالق بیت کوین است. وی سال‌ها بعد با فاش کردن دست نوشته‌ای از ریشه های این نام مستعار سخن گفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۲ خرداد ۱۳۹۹

    قطعا یک تیم قوی خالق بیت کوین بوده و نه یک فرد.
    حتی ایده بیت کوین آنچنان خلاقانه بوده که یک یا چند متخصص مالی کار کشته نیاز داشته.

مطالب پیشنهادی