ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام قوانین استفاده از آهنگ‌های دارای کپی رایت را بروز کرد

اینستاگرام قوانین استفاده از آهنگ‌های دارای کپی رایت در لایو، استوری و پست‌های دیگر این پلتفرم را اعلام کرد و از به روزرسانی جدیدی برای نوتیفیکیشن‌ها خبر داد که به کاربرانی که از آهنگ‌های دارای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اینستاگرام قوانین استفاده از آهنگ‌های دارای کپی رایت در لایو، استوری و پست‌های دیگر این پلتفرم را اعلام کرد و از به روزرسانی جدیدی برای نوتیفیکیشن‌ها خبر داد که به کاربرانی که از آهنگ‌های دارای حق کپی رایت استفاده می‌کنند، زودتر هشدار می‌دهد. اینستاگرام قصد دارد با این کار از قطع شدن خودکار صدا یا لایو توسط هوش مصنوعی حین استفاده از آهنگ‌های دارای حق تکثیر جلوگیری کند.

از این پس با استفاده از آهنگ دارای حق تکثیر در ویدیوهای زنده، نوتیفیکیشن اخطار دهنده زودتر از قبل به نمایش در می‌آید تا کاربران زمان بیشتری برای حذف کردن آن داشته باشند و از قطع شدن صدا یا استریم ویدیو جلوگیری کنند.

قانون اینستاگرام در مورد استفاده از آهنگ ها در ویدیوهای زنده

اینستاگرام تاکید می‌کند که استفاده از موزیک‌ها در استوری‌ها و فیلمبرداری از کنسرت‌ها و اشتراک گذاری آنها مانعی ندارد، اما استفاده از آهنگ‌های دارای حق کپی رایت در ویدیوهای زنده و یا در ویدیوهایی که از قبل ضبط شده و به صفحه اصلی ارسال شده‌اند، با محدودیت‌هایی همراه است.

این شبکه اجتماعی می‌گوید راهکار درست این است که کاربران از قسمت‌های کوتاهی از آهنگ استفاده کنند و از بکارگیری آهنگ‌های مختلف در ویدیوهای خود پرهیز کنند. علاوه بر این کاربر باید به جنبه بصری توجه کند و تمرکز اصلی ویدیو نباید پخش آهنگ باشد.

فیسبوک می‌گوید دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از آهنگ‌ها برای تمام اکانت‌های این شبکه و اینستاگرام صدق می‌کند. این شبکه اجتماعی به کاربران توصیه می‌کند تا برای گذاشتن آهنگ در محتواهای خود از بانک صوتی این شبکه استفاده کنند که شامل آهنگ‌ها و فایل‌های صوتی بدون حق تکثیر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehrdad6878
    mehrdad6878 | ۱ خرداد ۱۳۹۹

    یعنی چه?

  • sia10
    sia10 | ۱ خرداد ۱۳۹۹

    این حجم از اصراربه کپی رایت دیگه واقعا آزاردهنده هست من خودم مخالف استفاده از کار دیگران بدون حق اجازه و ودزدی هستم.ولی وقتی یکی داره بیزینس میکنه و ویدیو اموزشی(مثلا انباکسیگ)درست میکنه اره شاید حق نداره از اهنگ دیگران استفاده میکنه ولی مثلا یک ویدیو بامزه میخواد اپلود کنه چون تو پس زمینه صدا اهنگ با حق قانون کپی رایت بیاد اجازه نداره با صدا پخشش کنه!به نظرم تا این حد سختگیری به خود موسیقی هم ضرر میزنه چون هم خیلی از ویدیوها بعضی اهنگ ها معروف تر میکنند(مثلا رقص تابوت)و باعث میشه مردم بیشتری اون اهنگ قانونی بخرند هم تو اکثر ویدیوها موزیک به طور کامل نمیادو کسی نمیاد از از اینستاگرام به عنوان پلیر موزیک استفاده کنه!خود شبکه های اجتماعی به محبوب شدن اهنگ ها کمک میکنند.اگر دقت کنید یکی از کامنت های معروف زیر پست های اینستاگرام این هست که این اهنگ چیه؟حتی خارجی ها هم می پرسند.حالا وقتی اون شخص اسم اهنگ فهمید میره غیرقانونی دانلود میکنه یا قانونی میخره تصمیم اون شخص تقصیر اینستاگرام یا پخش کننده ویدیو نیست.

مطالب پیشنهادی