ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

کمپانی اسرائیلی به جعل سایت فیسبوک برای جاسوسی از کاربران متهم شد

گزارشی جدید ادعا کرده که شرکت امنیتی اسرائیلی «NSO Group» دامین فیسبوک را جعل کرده تا توسط آن بتواند جاسوس افزار خود را پخش کند. این گزارش جدید توسط وب‌سایت «مادربرد» منتشر شده و ادعام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

گزارشی جدید ادعا کرده که شرکت امنیتی اسرائیلی «NSO Group» دامین فیسبوک را جعل کرده تا توسط آن بتواند جاسوس افزار خود را پخش کند.

این گزارش جدید توسط وب‌سایت «مادربرد» منتشر شده و ادعام می‌کند که دامین مشابه فیسبوک توسط NSO جعل شده تا بتواند ابزار هک «پگاسوس» را پخش کند. در این گزارش به شواهدی اشاره شده که نشان می‌دهد از سرورهای درون ایالات متحده آمریکا برای پخش این جاسوس افزار استفاده شده. گروه NSO این گزارش را رد کرده است.

جاسوس افزار پگاسوس زمانی که روی گوشی نصب شود، می‌تواند پیام‌ها و سایر اطلاعات دستگاه را بخواند، موقعیت آن را با GPS ردیابی و به دوربین و میکروفن دسترسی پیدا کند. در حال حاضر این شرکت اسرائیلی درگیر دعوای حقوقی با فیسبوک است. گفته شده این شرکت نرم افزار خود را توسط واتساپ پخش کرده و صدها گوشی را آلوده کرده. ظاهرا این نرم افزار برای جاسوسی از گوشی «جمال خاشقچی» پیش از قتل وی استفاده شده است.

فیسبوک در شکایت خود اعلام کرده که گروه NSO خودش این جاسوس افزار را راه‌اندازی و اداره کرده، البته NSO از دادگاه کالیفرنیا درخواست کرده این پرونده را رد کند، چرا که اعلام کرده خود هرگز از این جاسوس افزار استفاده نکرده و دولت‌های مستقل دست به چنین کاری می‌زنند.

فیسبوک

جدیدترین تحقیق مادربرد اطلاعات را از زبان یک کارمند سابق NSO بیان می‌کند. این کارمند جرئیات پخش این جاسوس افزار که توسط فریب کاربران به کلیک روی لینک‌ها صورت گرفته را اعلام کرده. سرورهای مورد استفاده برای پخش جاسوس افزار به چندین آدرس وب مختلف در سال‌های اخیر متصل بوده که یکی از آن‌ها مربوط به فیسبوک جعلی می‌شود.

فیسبوک اعلام کرده که ۴ سال پیش این دامین را خریداری کرده تا امکان سوءاستفاده از آن وجود نداشته باشد. با وجود این گزارش، NSO قاطعانه استفاده از آن توسط خود را رد کرده. این شرکت اعلام کرده که ابزارها را برای دولت‌ها و مقامات توسعه می‌دهد و خود از آن‌ها استفاده یا آن‌ها را مدیریت نمی‌کند.

در گزارش مادربرد به این موضوع اشاره شده که یکی از این سرورها درون خاک ایالات متحده آمریکا قرار دارد، موضوعی که در گذشته در پرونده فیسبوک و NSO درباره هک توسط واتساپ شاهدش بودیم. سخنگوی فیسبوک اعلام کرده:

«شرکت NSO Group مسئول حملات سایبری علیه فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌ها و نقض قانون ایالات متحده آمریکا است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • peyman pf
    peyman pf | ۳ خرداد ۱۳۹۹

    نویسنده خودش جیره خواره دیگه خخخخ. فکر میکنه با تخریب آمریکا و اسرائیل مثل دموکرات ها مشکل مملکت حل میشه. این اخبار به چه دردی میخوره. دیجیاتو شده اخبار سیاست

    • Arsin
      Arsin | ۳ خرداد ۱۳۹۹

      قهر نکن بابا! حالا نه تو و نه نویسنده اصلا #مرگ_بر_آمریکا و #مرگ_بر_اسراییل ?

      • Hamed
        Hamed | ۵ خرداد ۱۳۹۹

        ?

  • yosof
    yosof | ۳ خرداد ۱۳۹۹

    جیره خوارها بیایید دفاع کنید.

    پ ن: سوء تفاهم نشه، مخاطب من مشخصه

مطالب پیشنهادی