ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ امنیتی جدید سامسونگ برای محافظت از موبایل در برابر هکرها معرفی شد

سامسونگ از نسل دوم چیپ امنیتی خود با نام S3FV9RR برای گوشی‌های هوشمند پرده برداشت. این چیپ امنیتی  که در رده چیپ‌های اپل T2 و گوگل Titan M قرار می‌گیرد، برای محافظت از فرایند بوت، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

سامسونگ از نسل دوم چیپ امنیتی خود با نام S3FV9RR برای گوشی‌های هوشمند پرده برداشت. این چیپ امنیتی  که در رده چیپ‌های اپل T2 و گوگل Titan M قرار می‌گیرد، برای محافظت از فرایند بوت، بخشی از حافظه و همچنین پرداخت‌های مبتنی بر موبایل طراحی شده است.

سامسونگ اولین چیپ امنیتی خود، Enclave را در اوایل سال جاری میلادی رونمایی کرد و آن را در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S20 مورد استفاده قرار داد. حالا چیپ جدید این شرکت کره‌ای از راه رسیده و موفق به کسب استاندارد امنیتی +EAL 6 از معیارهای مشترک (CC) شده که آن را تبدیل به یکی از امن‌ترین چیپ‌های موبایل می‌کند. این سطح از امنیت برای محافظت از اطلاعاتی مانند پاسپورت‌های الکترونیکی و کیف‌های سخت‌ افزاری رمزارز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته سامسونگ این چیپ نه تنها از پرداخت‌های موبایلی محافظت می‌کند، بلکه معاملات رمزارزها را نیز امن نگه می‌دارد. این شرکت کره‌ای اعلام کرده:

«در دوره پویایی و ارتباطات بدون تماس، ما انتظار داریم که دستگاه‌های متصل مانند گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها، امنیت بالایی داشته باشند تا از اطلاعات شخصی ما محافظت کنند و همچنین فعالیت‌های فین ‌تک مانند بانکداری توسط گوشی، معاملات سهام و رمزارزها را فراهم کنند.»

چیپ امنیتی

چیپ امنیتی سامسونگ قابلیت اعتماد ریشه‌ای مبتنی بر سخت افزار (RoT) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از لایه‌های پایین‌تر نرم افزاری مانند فرایند بوت در برابر حمله بدافزارها محافظت می‌کند. به گفته این برند، شرکت‌ها با استفاده از این چیپ می‌توانند بدون ترس از مجرمان سایبری، برنامه‌های اختصاصی خود را اجرا کنند.

سامسونگ ادعا کرده این چیپ انجام حملاتی مانند مهندسی معکوس، Power Glitch و لیزری را سخت می‌کند. این برند کره‌ای خبر از این داده که چیپ امنیتی جدید آن در فصل سوم سال جاری میلادی از راه می‌رسد، بنابراین شاید در گوشی‌های مورد انتظار سری گلکسی نوت ۲۰ مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۶ خرداد ۱۳۹۹

    من تا حالا یک یا دو دفعه گوشیم خود به خود و همین جوری بوت شد_ یعنی حک شدم؟

مطالب پیشنهادی