ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین ZV-1
تکنولوژی

رونمایی سونی از دوربین ZV-1؛ بهترین گزینه برای ویدیو بلاگرها

دوربین‌های کمپانی سونی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها میان ویدیو بلاگرها به حساب می‌آید. از همین رو این کمپانی همواره نگاهی ویژه به این بخش از بازار داشته و جدیدترین دوربینی هم که معرفی کرده، برای ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

دوربین‌های کمپانی سونی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها میان ویدیو بلاگرها به حساب می‌آید. از همین رو این کمپانی همواره نگاهی ویژه به این بخش از بازار داشته و جدیدترین دوربینی هم که معرفی کرده، برای پاسخ به نیاز این دسته از کاربران است. دوربین ZV-1 سونی آمده تا بازار ویدیو بلاگرهای یوتیوب را تکانی اساسی بدهد.

این دوربین بخشی از مشخصات خود را مستقیماً از دوربین‌های محبوب RX100 V و RX100 VII وام گرفته است. سنسور یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی آن، به اندازه‌ای بزرگ است که بتواند به سادگی تصویر پس‌زمینه کاربر را محو کرده و همچنین لنز سریع ۲۴-۷۰ میلی‌متری با اپرچر ۱.۸ الی ۲.۸ آن هم به خوبی به کار بلاگر‌های ویدیویی می‌آید. فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به صورت تمام پیکسلی یا فیلم‌برداری ۱۰۸۰p تا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز به خوبی به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد.

دوربین ZV-1

سونی اما دوربین ZV-1 خود را به ویژگی‌‌های متعددی مجهز کرده تا بلاگرهای ویدیویی کمبودی را احساس نکنند. نمایشگر این دوربین از نوع چرخشی بوده تا کاربر همواره تصویر خود را داشته باشد. همچنین این نمایشگر به فوکوس تاچ نیز مجهز شده است. البته سونی برای کنترل منو‌های دوربین ZV-1، به همان دکمه‌های مختلف موجود در بدنه بسنده کرده است.

قابلیت فوکوس خودکار صورت و چشم به همراه قفل نوردهی (EV) در کنار نوردهی پویا به صورت نیز از دیگر ویژگی‌های ویدیو محور این دوربین به حساب می‌آید. البته در بخش عکاسی نیز دوربین ZV-1 می‌تواند با نرخ ۲۰ فریم بر ثانیه در حالت قفل AF/AE نیز عکاسی کند. ویژگی دیگری به نام «Product Showcase» نیز در این دوربین تعبیه شده که به دوربین اجازه می‌دهد به صورت آنی، فوکوس را از روی صورت برداشته و روی محصول نمایش داده شده توسط کاربر قرار دهد.

دوربین ZV-1

همچنین ۳ کپسول مجزا برای میکروفون‌های داخلی دوربین ZV-1 در نظر گرفته شده تا بهترین ضبط صدا را برای کاربر به ارمغان بیاورد. همچنین محفظه‌ای برای حذف صدای باد و نویزهای ناخواسته در نظر گرفته شده تا صدا در شفاف‌ترین حالت خود ضبط شود. به مجموعه فوق، سیستم حذف نویز داخلی را نیز اضافه کنید تا صدای محیط اطراف بیش از پیش حذف شود. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و پشتیبانی از میکروفون‌های ثانویه نیز در دوربین ZV-1 به چشم می‌خورد.

سونی برای افزایش رنج دینامیکی دوربین ZV-1، آن را به S-Log3 و S-Log2 به همراه HLG/HDR مجهز کرده، ولی این دوربین از فیلم‌برداری ۱۰ بیتی پشتیبانی نمی‌کند. سیستم لرزشگیر اختصاصی سونی با ترکیب لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال نیز در دوربین دوربین ZV-1 تعبیه شده است. این دوربین با قیمت پایه ۷۹۹ دلاری از ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی