ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سرگیری تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس با وجود عدم مجوز برای پرواز

شرکت بوئینگ اعلام کرد که پس از وقفه‌ تقریبا چهار ماهه، تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس را از سر می‌گیرد. این شرکت اضافه کرد که تولید مجدد این هواپیما با «سرعت کم» و با در نظر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

شرکت بوئینگ اعلام کرد که پس از وقفه‌ تقریبا چهار ماهه، تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس را از سر می‌گیرد. این شرکت اضافه کرد که تولید مجدد این هواپیما با «سرعت کم» و با در نظر گرفتن ده‌ها پارامتر جدید برای بهبود امنیت محیط کار و کیفیت محصول انجام می‌گیرد.

بوئینگ ۷۳۷ مکس به خاطر دو سانحه مرگبار که به فوت ۳۴۶ مسافر منجر شد، از مارس ۲۰۱۸ اجازه پرواز ندارد. بوئینگ پس از سوانح تولید این مدل را همچنان ادامه داد، ولی سرانجام دسامبر ۲۰۱۹ تولید آن را متوقف کرد. اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) هنوز به این هواپیما اجازه پرواز نداده و کارشناسان علاوه بر شناسایی نقص در سیستم MCAS که مقصر سوانح مرگبار معرفی شده، چندین عیوب فنی در نرم افزار آن پیدا کرده‌اند.

بوئینگ می‌گوید در طول بازه چهار ماهه مهندسان و مکانیک‌های این شرکت در پروسه تولید هواپیما تغییراتی به وجود آورده‌اند تا از برطرف شدن تمام نیازهای کارکنان برای ساخت هواپیما اطمینان حاصل شود.

بوئینگ ۷۳۷ مکس

تولید دوباره ۷۳۷ مکس نشان می‌دهد که بوئینگ همچنان با قدرت از این هواپیما پشتیبانی می‌کند. این شرکت تاکنون ۴۰۰ مدل از این هواپیما را تولید کرده و کار سختی برای بازیابی اعتبار آن در پیش دارد.

کاهش شدید پروازها به خاطر شیوع ویروس کرونا شرکت‌های تولید کننده هواپیما از جمله بوئینگ را با مشکل مواجه کرده چون بسیاری از ایرلاین‌ها سفارش خرید هواپیمای جدید را لغو کرده‌اند. تاکنون ۱۰۰ سفارش برای هواپیمای ۷۳۷ مکس کنسل شده و شرایط بحرانی دوران کرونا بوئینگ را وادار کرده تا ۱۰ درصد از نیروی کار خود (حدود ۱۶ هزار شغل) را کاهش دهد.

در حال حاضر معلوم نیست هواپیمای ۷۳۷ مکس چه زمانی مجوز پرواز دوباره خواهد گرفت. بوئینگ سال گذشته میلادی اعلام کرد که این مدل اواسط سال ۲۰۲۰ دوباره پرواز خواهد کرد، اما با شیوع ویروس کرونا و عدم تایید این هواپیما توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا، پرواز دوباره بوئینگ ۷۳۷ مکس در یکی دو ماه آینده بسیار دور از انتظار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • elshan123
    elshan123 | ۸ خرداد ۱۳۹۹

    شک نکن یه ایده ایرانی هست پشتش

مطالب پیشنهادی