ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تجربه صفحه
تکنولوژی

تجربه کاربران از صفحات وب در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل مد نظر گرفته می شود

امروز گوگل اعلام کرد که قصد دارد «تجربه صفحات» را به فهرست فاکتورهایی اضافه کند که برای رتبه دهی آن صفحات در سرچ در نظر می گیرد. این شرکت همچنین قصد دارد پیش نیاز AMP ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

امروز گوگل اعلام کرد که قصد دارد «تجربه صفحات» را به فهرست فاکتورهایی اضافه کند که برای رتبه دهی آن صفحات در سرچ در نظر می گیرد. این شرکت همچنین قصد دارد پیش نیاز AMP (صفحات موبایلی پرشتاب) برای نمایش خبرها در صدر نتایج جستجوی موبایل را حذف کند. گوگل طی بیانیه ای اعلام کرده که باور دارد این تغییرات وب را به محیط بهتری برای همه بدل خواهند کرد.

براساس اعلام این شرکت، تجربه صفحه همانطور که از نامش بر می آید تجربه تعامل کاربران با یک صفحه وب را اندازه می گیرد. گوگل برای مشخص کردن این فاکتور به Core Web Vitals توجه خواهد کرد؛ متریک هایی که تجربه کاربری و همچنین سیگنال های موجود نظیر موبایل پسند بودن یک صفحه، مرور امن و امنیت HTTPS را اندازه می گیرند.

گوگل اعلام کرده که همچنین اولویت نمایش با بهترین اطلاعات است و با وجود آنکه پیش نیاز AMP را برای نمایش خبرها در صدر فهرست سرچ های موبایل کنار گذاشته، همچنان از این فریم ورک پشتیبانی می کند و هر زمان که صفحات AMP موجود باشند به آنها لینک می دهد. در بیانیه این شرکت آمده است:

با وجود آنکه تمامی کامپوننت های تجربه صفحه اهمیت دارند، اولویت در مجموع با بهترین اطلاعات خواهد بود، حتی اگر برخی جنبه های تجربه صفحه خوب نباشند. تجربه صفحه خوب ابدا تناقضی با داشتن محتوای فوق العاده و مرتبط ندارد. با این حال در برخی موارد که صفحات متعدد با محتوای یکسان وجود دارد، تجربه صفحه برای نمایش داده شدن خبر در فهرست نتایج اهمیت بیشتری پیدا می کند.

گوگل بر این امر واقف است که توسعه دهندگان و اهالی وب برای آنکه خود را با این تغییرات وفق دهند به زمان نیاز دارند و در نتیجه اعلام کرده که تا سال آینده این تغییرات را اعمال نخواهد کرد و دست کم از شش ماه قبل هشدارهای لازم را به مدیران وبسایت ها می دهد. در عین حال این شرکت قصد دارد که زمان کافی را برای آماده شدن به توسعه دهندگان بدهد و به همین منظور ابزارهای توسعه خود از قبیل Lighthouse و PageSpeed Insights را به روز رسانی کرده تا فرایند تغییرات آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی