ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جایگزینی سردبیران مایکروسافت نیوز با هوش مصنوعی

ساتیا نادلا،‌ مدیرعامل مایکروسافت همیشه طرفدار ایده فعالیت هوش مصنوعی در کنار کارمندان (و نه به جای آنها) بوده اما ظاهرا زمانی که فرصت استفاده از هوش مصنوعی فراهم باشد این شرکت از تمامی راهکارهای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

ساتیا نادلا،‌ مدیرعامل مایکروسافت همیشه طرفدار ایده فعالیت هوش مصنوعی در کنار کارمندان (و نه به جای آنها) بوده اما ظاهرا زمانی که فرصت استفاده از هوش مصنوعی فراهم باشد این شرکت از تمامی راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال می‌کند. بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر و به نقل از MSPoweruser، مایکروسافت نیوز (پایگاه خبری MSN.com) به تازگی ده‌‌ها سردبیر را با سیستم‌‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جایگزین کرده تا انتخاب خبرها به روشی مناسب‌تر انجام شود.

وبسایت MSN.com در ایالات متحده مخاطبان زیادی دارد و به ادعای MSN بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در ۱۴۰ کشور مخاطب این پایگاه خبری هستند. به واسطه تصمیم جدید،‌ در ایالات متحده حدود ۵۰ نفر از کارمندان تعدیل شده اند. البته گفته شده که این افراد،‌ کارمندان مستقیم مایکروسافت نبوده‌اند و از طریق واسطه‌هایی نظیر شرکت Aquent و  MAQ Consulting با این کمپانی در همکاری بوده‌اند.

مایکروسافت نیوز

این نگرانی وجود دارد که کیفیت خبرهای ارائه شده با کمک هوش مصنوعی مشکلاتی از جمله انتشار خبرهای جعلی و گمراه کننده را به همراه داشته باشد. اما مایکروسافت نیوز اعلام کرده که از هوش مصنوعی برای بررسی محتوا و درک مواردی از جمله تازگی خبر،‌ دسته بندی،‌ موضوع و میزان محبوبیت بهره می‌برد و در نهایت محتوا به سردبیر ارائه می‌شود. علاوه بر این الگوریتم‌های خاص،‌ تصویر متناسب با محتوا را پیشنهاد می‌دهند. در نهایت سردبیر اخبار مهم را از میان تمامی خبرهای گزینش شده توسط هوش مصنوعی انتخاب می‌کند تا به گفته مایکروسافت، مخاطبان، آخرین اخبار را از منابع معتبر دریافت کنند.

بیزینس اینسایدر معتقد است که این اقدام توسط تیم بینگ (از زیر مجموعه‌‌های مایکروسافت) انجام شده است. سخنگوی مایکروسافت در این باره اعلام کرده: «مشابه تمامی شرکت‌های دیگر، ما هم به طور منظم کسب و کار خود را ارزیابی می‌کنیم. این موضوع در طول زمان می‌تواند موجب افزایش سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها و تغییرات و تعدیل‌هایی در بخش‌های دیگر شود. این تصمیم ارتباطی به همه‌گیری [ویروس کرونا] ندارد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی