ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در ایتالیا به پرداخت ۱۰ میلیون یورو جریمه محکوم شد؛ عواقب کاهش سرعت آیفون

عواقب کاهش عمدی سرعت آیفون هنوز گریبان اپل را رها نکرده و این شرکت به خاطر این اقدام به جریمه های میلیون دلاری محکوم می شود. در تازه ترین مورد فرجام خواهی این شرکت در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

عواقب کاهش عمدی سرعت آیفون هنوز گریبان اپل را رها نکرده و این شرکت به خاطر این اقدام به جریمه های میلیون دلاری محکوم می شود. در تازه ترین مورد فرجام خواهی این شرکت در مورد جریمه ۱۰ میلیون یورویی از سوی قضات ایتالیایی رد شده است.

اپل دو سال قبل به واسطه عدم اطلاع رسانی درست در مورد تغییرات اعمال شده در iOS 10.2.1 توسط «سازمان غیر دولتی نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا» (AGCM) به دادگاه کشانده شد. این تغییرات باعث می شد سرعت پردازنده از حد خاصی فراتر نروند و ظاهرا دلیل آن کاهش مصرف باتری بود اما مقامات ایتالیا اپل را به خاطر اعمال سیاست های تجاری غیر منصفانه به ۱۰ میلیون یورو جریمه محکوم کردند.

کوپرتینویی ها که این رای را منصفانه نمی دانستند بلافاصله پرونده را به دادگاه تجدید نظر کشاند حالا اما دادگاه تجدید نظر هم با تایید رای اولیه اعلام کرده تغییرات مد نظر اپل برای افزایش میزان شارژدهی باید به سرعت به کاربران اعلام می شد. بر این اساس اقدام اپل باعث شده مشتریان گمراه شده و به خاطر کند شدن آیفون قدیمی تصمیم به خرید مدل های جدید بگیرند.

کاهش مصرف باتری بود

این پرونده به گوشی‌های آیفون 6s، ۷ و SE اصلی مربوط می‌شود و اپل پس از افشای کاهش عمدی سرعت گوشی و دردسرهای پس از آن امکان غیرفعال کردن این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داد. در iOS 13 نیز قابلیت دیگری برای بهینه سازی فرایند شارژ معرفی شد که به افزایش عمر باتری گوشی کمک می کند

ایتالیا تنها کشوری نیست که اپل را به خاطر کاهش عمدی سرعت آیفون جریمه کرده و در واقع مبلغ جریمه ۱۰ میلیون دلاری آنها در این کشور حتی به گرد پای غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری که باید در آمریکا بپردازند، نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Naser Zakhar
    Naser Zakhar | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    اپل مضخرفه ، کجایند طرفدارا و عشاق سینه چاک اپل؟؟

  • آریا
    آریا | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    حقشه

  • mansour47mbk
    mansour47mbk | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    مثل روز روشنه ک میخواسته مشتریا رو دور بزنه

مطالب پیشنهادی