ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Audi-AI-ME_Concept-2019 (5)
خودرو

با پروژه آرتمیس آئودی آشنا شوید؛ ارباب حلقه‌ها به دنبال تولید یک اتومبیل خودران تا 2024

این روزها بسیاری از افراد با شنیدن نام آرتمیس (Artemis) به یاد پروژه ناسا برای ارسال چند فضانورد از جمله اولین فضانورد زن به سطح ماه می‌افتند. شاید بدانید که در این پروژه جاه‌طلبانه ناسا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

این روزها بسیاری از افراد با شنیدن نام آرتمیس (Artemis) به یاد پروژه ناسا برای ارسال چند فضانورد از جمله اولین فضانورد زن به سطح ماه می‌افتند. شاید بدانید که در این پروژه جاه‌طلبانه ناسا قصد دارد پس از چند دهه و تا سال 2024 بشر را دوباره به کره ماه بازگرداند. اما به غیر از ناسا، شرکت آئودی هم اخیرا پروژه‌ای به نام آرتمیس را کلید زده است.

پروژه آرتمیس آئودی در واقع دربرگیرنده اقدامات اولیه‌ای است که توسعه مدل‌ها و فعالیت‌های کمپانی را تسریع می‌کند. ارباب حلقه‌ها هدف نهایی این پروژه را تولید یک خودروی برقی با سطح اتوماسیون بالا تا سال 2024 عنوان کرده است.

آنطور که اعلام شده پروژه آرتمیس آئودی از امروز، یعنی اول ژوئن (12 خرداد) آغاز می‌شود. اگر این خودروساز آلمانی موفق شود در این مدت نسبتا کوتاه به هدف خود برسد، باید گفت که کار بزرگی انجام داده است، زیرا توسعه یک خودروی کاملا جدید از صفر تا صد معمولا بیشتر از چهار سال طول می‌کشد.

آقای مارکوس دئوسمن (Markus Duesmann) مدیرعامل آئودی درباره دلیل اجرای پروژه آرتمیس گفته:

با هدف‌گذاری تولید 75 مدل الکتریکی تا سال 2029، اقدامات کنونی فولکس واگن طبیعتا شامل تمامی ظرفیت‌های ما می‌شود. سوال واضح و روشن این است که ما چگونه می‌توانیم بدون به خطر انداختن پروژه‌های دیگر، از آخرین تکنولوژی‌ها سود برده و همزمان در بازارها از فرصت‌های جدید بهره‌برداری کنیم.

پروژه آرتمیس آئودی

برای دستیابی به این هدف بلندپروازانه، تیم آرتمیس نه تنها به منابع شرکت آئودی، بلکه به تمامی منابع خانواده بزرگ فولکس واگن دسترسی دارد. این تصمیم به خاطر آن گرفته شده که امکان استفاده از نتایج پروژه به عنوان یک طرح جامع و اصلی برای تسریع روند توسعه محصولات جدید توسط سایر برندهای گروه فولکس واگن وجود داشته باشد.

در کنار اهداف یاد شده، آئودی با پروژه آرتمیس تجدیدنظر در اکوسیستم خودروها و «طراحی یک مدل تجاری جدید برای فاز استفاده کامل» را دنبال می‌کند. احتمالا این امر به معنای آنست که ماحصل پروژه متفاوت از روش‌های خرید و لیزینگ فعلی و به شیوه‌های گوناگون در دسترس خواهد بود.

مدیریت پروژه آرتمیس آئودی به الکس هیتزیتگر (Alex Hitzinger) سپرده شده است. وی در حال حاضر توسعه تکنولوژی خودران گروه فولکس واگن را رهبری می‌کند. آقای هیتزینگر سابقه حضور در مسابقات اتومبیلرانی و فعالیت در تیم‌های تویوتا موتوراسپرت، کازورث و ردبول تکنولوژی را در کارنامه دارد. همچنین او در ایجاد تیم پورشه که بین سال‌های 2015 الی 2017 فاتح مسابقات 24 ساعته لمان شد، نقشی پررنگ داشت و با شرکت اپل هم در برنامه اتومبیل خودران این کمپانی همکاری می‌کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی