ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشتمین پرتاب موفق استارلینک؛ رکوردزنی اسپیس‌اکس در استفاده مجدد از فالکن ۹

اسپیس اکس تنها چهار روز بعد از پرتاب موفق فضانوردان ناسا، بامداد امروز ۶۰ ماهواره پروژه استارلینک را با موفقیت به فضا پرتاب کرد و تعداد کل ماهواره‌های عملیاتی در مدار را به ۴۸۰ عدد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اسپیس اکس تنها چهار روز بعد از پرتاب موفق فضانوردان ناسا، بامداد امروز ۶۰ ماهواره پروژه استارلینک را با موفقیت به فضا پرتاب کرد و تعداد کل ماهواره‌های عملیاتی در مدار را به ۴۸۰ عدد رساند. این شرکت همچنین رکورد جدیدی در استفاده مجدد از راکت فالکن ۹ بر جای گذاشت.

بامداد پنج شنبه ساعت ۵:۵۵ به وقت ایران، راکت فالکن ۹ همراه با ۶۰ ماهواره پروژه اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک»، از دماغه کیپ کاناورال واقع در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد. اسپیس اکس تنها چهار روز قبل از همین مرکز «داگ هرلی» و «باب بهنکن»، فضانوردان ناسا را پس از نزدیک به یک دهه از بازنشسته شدن شاتل‌های فضایی، برای اولین از خاک آمریکا روانه ایستگاه فضایی بین المللی کرد.

اسپیس اکس در خلال این مأموریت ۶۰ ماهواره دیگر را در مدار زمین مستقر کرد تا پروژه راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای طبق برنامه پیش برود. این ماهواره‌ها به ۴۲۰ ماهواره‌ای که تاکنون در مدار نزدیک به زمین مستقر شده‌اند، ملحق می‌شوند و در آینده اینترنت پرسرعت و مطمئن را برای ساکنین کره زمین، خصوصاً مناطقی که دسترسی به اینترنت پرسرعت در آن‌ها محدود است، فراهم می‌کنند.

اسپیس اکس به منظور رفع مشکل آلودگی نوری ماهواره‌های استارلینک که در رصد ستاره شناسان اختلال ایجاد کرده، در این مأموریت یکی از ماهواره‌ها را همانطور که قبلاً وعده داده بود، به شکل آزمایشی به سایبان مجهز کرد. این سایبان از انعکاس نور خورشید از سطوح ماهواره جلوگیری می‌کند و اگر آزمایش آن موفقیت آمیز باشد، اسپیس اکس ماهواره‌های آینده را با سایبان به فضا خواهد فرستاد.

هشتیمن پرتاب موق استارلینک و قرارگیری ۶۰ ماهواره جدید در مدار زمین

اسپیس اکس در این مأموریت موفق شد مرحله اول راکت فالکن ۹ را که تا پیش از این چهار مرتبه استفاده شده بود و با موفقیت روی زمین فرود آمده بود، برای پنجمین بار فرود آورد و در این زمینه رکورد جدیدی بر جای بگذارد. انتظار می‌رود از این بوستر در مأموریت‌های آتی نیز استفاده شود. این شرکت همچنین قصد دارد دو سپر حرارتی که در قسمت دماغه راکت قرار گرفته و از محموله محافظت می‌کنند را نیز بازیابی کند.

امروز ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)، دهمین سالگرد اولین پرواز راکت فالکن ۹ است؛ دهه‌ای موفقیت آمیز برای اسپیس اکس که هم به رکورد استفاده مجدد از این راکت دست پیدا کرد و هم فضانوردان را بوسیله آن به ایستگاه فضایی بین المللی رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

    خوب چرا تو ایران‌ همچین شرمت های خصوصی ایجاد نمیشه؟؟

  • itachi
    itachi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

    چقد خوبه این اسپیس ایکس

مطالب پیشنهادی