ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عدم وجود پلاک فعال در هر خانواده شرط جدید کمیته خودرو برای شرکت در قرعه کشی

فروش فورش 25 هزار دستگاه خودرو به شیوه قرعه کشی از میان متقاضیان خرید خودرو راهکار جدیدی است که از سوی خودروسازان ارائه شده تا این آشفته بازار سامانی بگیرد. در ابتدا قرار بود که ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

فروش فورش 25 هزار دستگاه خودرو به شیوه قرعه کشی از میان متقاضیان خرید خودرو راهکار جدیدی است که از سوی خودروسازان ارائه شده تا این آشفته بازار سامانی بگیرد. در ابتدا قرار بود که در این روش نیمی از بهای خودرو در زمان ثبت‌نام اولیه از کسانی که مایل به خرید هستند و شرایط خرید را هم دارند، گرفته شود که این شرط حذف شد. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر شرایط پیرامون طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان:

عدم وجود پلاک فعال در هر خانواده شرط جدید کمیته خودرو برای فروش [به روز رسانی] - خرداد 99

طبق مصوبه جدید کمیته خودرو، عدم خرید خودرو ظرف 48 ماه گذشته از خودروسازان و دارا نبودن پلاک فعال در هر خانواده، شروط جدید برای ثبت‌نام متقاضیان در فروش فوق‌العاده تابستان خودروسازان است.

شرط پرداخت 50 درصد مبلغ خودرو قبل از قرعه کشی حذف شد [به روز رسانی] - خرداد 99

با دستور «حسین مدرس خیابانی»، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش ثبت‌نام متقاضیان در طرح فروش ویژه خودرو در ایام عید سعید فطر، تا چهارشنبه 14 خرداد 99 تمدید شد. علاوه بر این، خودروسازان حق دریافت هیچگونه وجهی از متقاضیان جهت حضور در قرعه‌کشی را نخواهند داشت.

گفتنی است، بر اساس تغییر در برنامه زمان‌بندی فروش 25 هزار دستگاه خودرو، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی کمیته خودرو، قرعه‌کشی با نظارت دستگاه های امنیتی و نظارتی و در حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی، صورت پذیرفته و صرفا حائزین شرایط مطابق با قرعه‌کشی انجام شده، ملزم به پرداخت وجه خودرو خواهند بود.

لذا در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام، متقاضیان خرید خودرو ملزم به پرداخت وجه نخواهند بود و واریز 100 درصد وجه خودرو تنها از سوی افرادی صورت خواهد پذیرفت که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، حائز شرایط تشخیص داده شوند.

یادآور می‌شود شرط نداشتن پلاک فعال و خرید خودرو ظرف 36 ماه گذشته، از جمله شروط اصلی ده‌گانه تعیین شده از سوی کمیته خودرو جهت شرکت در قرعه‌کشی مذکور است.

پیش از این قرار بود حدود 50 درصد مبلغ خودرو در زمان ثبت نام خودرو و قبل از آنکه قرعه کشی صورت گیرد، توسط ثبت نام کنندگان به یک حساب واسط واریز شود.

3 سال محرومیت در انتظار متقلبان ثبت نام خودرو [به روز رسانی] - خرداد 99

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد:

کسانی که برای ثبت نام خودرو اطلاعات غلط وارد کرده‌اند، یعنی پلاک فعال داشته‌اند و این موضوع را اظهار نکرده‌اند یا دیگر اظهاری کرده باشند و گواهی‌نامه معتبر نداشته باشند، شناسایی می‌شوند و تا 3 سال از ثبت نام خودرو محروم خواهند شد.

لغو برخی محدودیت‌ها در طرح پیش‌فروش 75 هزار خودرو [به روز رسانی] - خرداد 99

7 روز از اجرای طرح فروش فوری تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا می‌گذرد اما  هنوز آماری از میزان پیش ثبت نام متقاضیان در این طرح نه از سوی وزارت صنعت و نه از سوی مدیران دو شرکت خودروساز اعلام نشده است. جالب اینجاست در کمیته خودرو مصوب شده اخبار طرح فروش در قالب اطلاعیه منتشر شود اما هنوز هیچ خبری از میزان ثبت نامی ها در این طرح فروش نیست. به هر حال به نظر می‌رسد عدم واریز پیش پرداخت در این طرح عاملی شده تا بسیاری از مردم شانس خود را امتحان و اقدام به ثبت نام خودرو کرده‌اند.

البته محدودیت‌های اعمال شده در این طرح فروش از جمله داشتن پلاک فعال برای آن دسته از افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند مشکلاتی را به وجود آورده است به نحوی که آنها نمی‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. علاوه بر این اخیراً هم خبر پیش‌فروش یکساله 75 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان مطرح شده که همین امر بلاتکلیفی این افراد را در خرید خودرو بیشتر کرده است.

آنطور که شنیده شده گویا قرار است در طرح فروش 75 هزار دستگاه خودرو برخی از محدودیت‌ها از جمله پلاک فعال برداشته شود تا آن دسته از افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند با رعایت شرایطی جدید امکان ثبت نام خودرو را پیدا کنند.

اگر در قرعه کشی ثبت نام خودرو برنده شدیم، چه مدت وقت داریم که تکمیل وجه کنیم؟ [به روز رسانی] - خرداد 99

با ادامه یافتن طرح فروش فوق‌العاده ویژه ایام عید سعید فطر، ایران خودرو و سایپا اطلاعیه مشترکی را منتشر کردند. در این اطلاعیه نکات پیرامون فرآیند قرعه کشی طرح فروش فوق العاده خودروها تشریح شده است.

قرعه کشی مذکور در حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و رسانه های همگانی انجام خواهد شد و اطلاعات لازم جهت اطمینان بخشی در خصوص آن در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

مشروح اطلاعیه مشترک خودروسازان به شرح زیر است:

  • جهت اطمینان‌بخشی به افکار عمومی در صحت و دقت قرعه‌کشی، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها در تمامی مراحل قرعه‌کشی، حضور خواهند داشت.
  • بلافاصله پس از اتمام فرآیند قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی لازم در سایت هر یک از خودروسازان به تفکیک خودرو انجام خواهد شد.
  • متقاضیان مکلفند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند؛ ضمن اینکه در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تائید دستگاه های نظارتی اعلام می‌گردد.
  • صرفاً سند فروش خودرو از سوی خودروساز، با درج عبارت «ترهین یکساله در فروش فوق‌العاده»، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز گردیده که پس از اتمام دوران ترهین، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.
  • با توجه به مفاد قرارداد فروش؛ امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی از سوی متقاضیان در دوران ترهین وجود نخواهد داشت.
  • متقاضیانی که ظرف ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار خودرو/ ۲۲ هزار خودرو آماده تحویل [به روز رسانی] - خرداد 99

با توجه به مصوبات کمیته خودرو، علاوه بر ۲۲ هزار دستگاه خودرویی که قرار است از هفته آینده تحویل خریداران شود پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار دستگاه خودرو نیز به زودی آغاز خواهد شد.

در طی جلسه کمیته خودرو که با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاههای نظارتی از جمله دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، پلیس راهور ناجا و خودروسازان برگزار شد مصوبات مذکور به تصویب رسید.

نصی پلاک

در این جلسه همچنین تصمیمات مشخصی برای بهبود فرآیند پیش‌فروش خودرو از سوی کمیته خودرو اتخاذ گردید که جزئیات، در قالب اطلاعیه رسمی خودروسازان منتشر خواهد شد.

شرایط ثبت نام خودرو در طرح فروش فوری ایران خودرو و سایپا - عید فطر 99

«حسین مدرس خیابانی» سرپرست تازه وزارت صنعت، با تشریح ضوابط فروش 25 هزار دستگاه خودرو در روز عید سعید فطر گفت: «در این دوره از فروش‌های خودروسازان، شروط محکمی برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شده که بر اساس آن، ثبت‌نام کنندگان علاوه بر شرایط اختصاصی، نباید ظرف 36 ماه گذشته هیچ‌گونه خودرویی خریداری کرده و پلاک فعال به نام خود داشته باشند.»

براین اساس، پیش‌ ثبت‌نام و به روز آوری اطلاعات از روز یکشنبه 4 خردادماه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و در نهایت ثبت نام قطعی از طریق سایت فروش خودروسازان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط سخت‌گیرانه‌ای در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را تنها به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت.

همچنین مراحل قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی توسط خودروسازان صورت خواهد گرفت و اسامی منتخبان در این فرآیند نیز به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

نکته مهم برای دلالان آنکه، ضوابط فروش به گونه‌ای تعیین شده که به هیچ عنوان خریدار خودرو، حق فروش وکالتی را ندارد و خودروی فروخته شده نیز قابل صلح به دیگران نیست.

از طرف دیگر شرایط ثبت نام خودرو اگر در هر یک از مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی هر بازه زمانی پس از تحویل خودرو مشخص شود که خریدار از ضوابط تعریف شده عدول کرده و سیستم‌های نظارتی تخلفات را کشف نمایند، علاوه بر اینکه امتیاز خودرو از وی سلب خواهد شد، خودروی وی توقیف شده و مطابق با قانون با آن برخورد خواهد شد.

فروش فوری ثبت نام خودرو

البته هیچ گونه محدودیتی در ثبت نام خودرو بر اساس ضوابط وجود ندارد و مشتریان با توجه به یک هفته مهلت تعیین شده و می‌توانند در مهلت مقرر، برای ثبت نامه مراجعه کنند، اما تقدم یا تاخر ثبت‌نام هیچگونه تاثیری در فرآیند قرعه‌کشی نخواهد داشت. به این معنا که تحویل خودرو بر اساس قرعه‌کشی تصادفی و سایر ضوابطی خواهد بود که کمیته خودرو تعیین خواهد کرد.

«مدرس خیابانی» در رابطه با شرایط ثبت نام خودرو می گوید: «هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند فروش تحویل مشتری می‌شود، حداکثر باید ظرف مدت سه ماه برای استفاده از گارانتی به خودروسازان مراجعه کند، در غیر این صورت خودرو مصداق احتکار محسوب شده و برخوردهای قانونی با آن صورت می‌گیرد. همچنین ممکن است وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراحل بعدی، اولویت‌بندی‌هایی را نیز برای تحویل خودرو در نظر گیرد.»

در نهایت نیز، به موازات فروش، حلقه‌های نظارتی و کنترلی بازار همچنان بدون وقفه و با قدرت بیشتری عمل خواهند کرد و اجازه تخلفات را نخواهند داد، به نحوی که پارکینگ‌های محل نگهداری خودروها تحت کنترل خواهند بود و متخلفان زیر ذره‌بین دستگاه های نظارتی قرار خواهند داشت؛ ضمن اینکه با هماهنگی پلیس راهور ناجا، خودروهای صفر کیلومتر متعلق به خودروسازان حق خروج از کارخانه بدون نصب پلاک را ندارند و به موازات، از تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر شهری و محورهای برون شهری نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

گفتنی است که هنوز قیمت دقیقی برای خودروهای سایپا و ایران خودرو اعلام نشده است اما بنا بر جدوال غیر رسمی منتشر شده، افزایش 23 درصدی قیمت محصولات سایپا و 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو در دستور کار خواهد بود.

لیست محصولات ارائه شده در فروش فوق العاده عید فطر

محصولات ایران خودرو محصولات سایپا
پژو ۴۰۵ slx تیبا
رانا تیبا ۲
۲۰۶ تیپ ۲ ساینا
پارس tu۵ وانت۱۵۱
نیسان بنزینی
نیسان دوگانه
وانت زامیاد (ریچ)

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Arvin Ghasabian
    Arvin Ghasabian | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    چ مزحک .... به جا این کارا ماشین تحویل فوری بدن دیگه مردمم رو به دلال نمیکنه . و دلال ها نمیتونن خودرو ده برابر قیمت بفروشن .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی