ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خورشیدگرفتگی 2020
علمی

حلقه آتش ؛ اولین خورشید گرفتگی 2020 در یکم تیرماه

اولین خورشید گرفتگی 2020 در روز یکم تیر ماه (یا ۳۱ خرداد؛ بسته به موقعیت جغرافیایی شما) رخ می دهد و در پی آن حلقه ای آتشین در آسمان نقش خواهد بست. خورشیدگرفتگی زمانی رخ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اولین خورشید گرفتگی 2020 در روز یکم تیر ماه (یا ۳۱ خرداد؛ بسته به موقعیت جغرافیایی شما) رخ می دهد و در پی آن حلقه ای آتشین در آسمان نقش خواهد بست.

خورشیدگرفتگی زمانی رخ می دهد که ماه در دورترین فاصله خود نسبت به زمین قرار می گیرد و خورشید پشت آن پنهان می گردد. در این رویداد نجومی حلقه ای روشن دورتادور ماه را احاطه می کند و در واقع به همین خاطر است که از خورشیدگرفتگی های سالانه با عنوان حلقه آتش هم یاد می شود.

خورشیدگرفتگی کامل سالانه از بخش هایی در آسیا و آفریقا قابل رویت خواهد بود.

ناسا در بیانیه خبری خود در اینباره گفته است:

باریکه ای از آفریقا تا اقیانوس آرام میتوانند ماه را در مقابل خورشید مشاهده کنند (در این پدیده ۹۹.۴ درصد از خورشید در بالاترین نقطه آسمان در شمال هند پوشانده خواهد شد) به نحوی که تنها حلقه ای نازک به دور آن قابل رویت خواهد بود.

خورشیدگرفتگی 2020

در وبسایت Time and Date میتوانید به جزئیات بیشتری در رابطه با منطقه محل سکونت خود دست پیدا کنید (برای مثال بدانید که خورشیدگرفتگی را به طور کامل یا ناقص مشاهده خواهید کرد یا این پدیده در منطقه شما ابدا قابل رویت نیست). به غیر از این، وبسایت ناسا نقشه ای تعاملی از مسیر خورشیدگرفتگی را در اختیارتان قرار خواهد داد که میتوانید برای پیدا موقعیت مشاهده روی هر نقطه ای از آن زوم کنید.

اما حتی اگر منطقه جغرافیایی شما در محدوده مشاهده خورشیدگرفتگی 2020 قرار ندارد میتوانید به لطف پروژه تلسکوپ مجازی استریم زنده این پدیده را مشاهده نمایید. پخش زنده خورشیدگرفتگی 2020 از طریق این پروژه راس ساعت ۱۰ صبح ایران در روز دوشنبه آغاز می شود.

رصدخانه ملی اخترشناسی ژاپن نیز استریم این خورشیدگرفتگی را به زبان ژاپنی پخش خواهد کرد. البته در ژاپن این پدیده به صورت کامل رخ نمی دهد.

در نظر داشته باشید که این تنها خورشیدگرفتگی سال نیست. یک خورشید گرفتگی کامل نیز در ۱۴ دسامبر امسال در بخشی هایی از آمریکای جنوبی قابل رویت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی