ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس‌اکس برای مأموریت مریخ و کاهش زمان سفرهای زمینی ایستگاه‌های شناور می‌سازد

اسپیس اکس به دنبال استخدام متخصصان ساخت و ساز روی دریا است و قصد دارد به کمک آن‌ها ایستگاه‌های فضایی شناور بسازد. این شرکت قصد دارد از ایستگاه‌های شناور برای پرتاب راکت‌ به ماه و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

اسپیس اکس به دنبال استخدام متخصصان ساخت و ساز روی دریا است و قصد دارد به کمک آن‌ها ایستگاه‌های فضایی شناور بسازد. این شرکت قصد دارد از ایستگاه‌های شناور برای پرتاب راکت‌ به ماه و مریخ و همچنین انجام سفرهای مافوق صوت روی زمین استفاده کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس اکس با انتشار پستی در توییتر تأیید کرد که این شرکت قصد دارد با استخدام متخصصان ساخت و ساز روی دریا ایستگاه‌های فضایی شناور بسازد. اسپیس اکس پیش از این تصاویر سه بعدی از راکت استارشیپ مجهز به بوستر سوپر هوی (Super Heavy) برای سفرهای مافوق صوت روی زمین پرده برداری کرده بود، اما در مورد چگونگی پرتاب و محل انجام آن اطلاعاتی منتشر نکرده بود.

اسپیس اکس قصد دارد با استفاده از راکت استارشیپ و بوستر سوپر هوی مسیر ارسال انسان به ماه و مریخ و ایجاد کلونی در سیاره سرخ را هموار کرده و بشر را به «گونه میان سیاره‌ای» تبدیل کند. همچنین این شرکت می‌خواهد به کمک راکت چند بار مصرف استارشیپ زمان سفرهای چند ساعته روی زمین را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

حمل و نقل مسافران با استفاده از فضا برای کاهش زمان سفر، ایده‌ای است که در حال حاضر در مراحل ابتدایی قرار داشته و علاوه بر اسپیس اکس شرکت‌های دیگر نیز به دنبال عملی کردن آن هستند. در این روش با سفر کردن به لبه فضا یا به عبارت دیگر خارج از جو زمین، می‌توان به طور قابل توجهی مصرف سوخت و مدت زمان سفرها را کاهش داد.

اسپیس اکس
اسپیس اکس به دنبال ایجاد کلونی در مریخ است.

به کمک این روش می‌توان فاصله بین نیویورک تا پاریس که با هواپیما حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد را زیر یک ساعت طی کرد. اسپیس ایکس سال ۲۰۱۷ مدعی شد به کمک راکت استارشیپ می‌توان به هر شهری روی کره زمین زیر یک ساعت سفر کرد.

ماسک جزئیات دیگری از برنامه‌های اسپیس اکس فاش نکرد ولی در واکنش به توییت یکی از کاربران که ادعا کرده بود اسپیس اکس می‌خواهد با «مجهز کردن سکوهای نفتی به سیستم حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ مسافران را از خشکی به دریا برساند»، گفت که این کار «تا حد زیادی» بخشی از برنامه‌های این شرکت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی