ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فیس‌لیفت ب‌ام‌و M5 معرفی شد؛ سوپرسدان با چهره‌ای جذاب‌تر به مصاف مدل‌های اسپرت می‌رود

حدود سه هفته پیش بود که ب‌ام‌و از نسخه فیس‌لیفت سری 5 پرده‌برداری کرد. با توجه به رونمایی این نسخه، مشخص بود که قوی‌ترین عضو این سری یعنی M5 هم به زودی پوست‌اندازی نموده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

حدود سه هفته پیش بود که ب‌ام‌و از نسخه فیس‌لیفت سری 5 پرده‌برداری کرد. با توجه به رونمایی این نسخه، مشخص بود که قوی‌ترین عضو این سری یعنی M5 هم به زودی پوست‌اندازی نموده و با چهره‌ای جدید معرفی خواهد شد. حال این اتفاق رخ داده و باواریایی‌ها به طور رسمی از فیس‌لیفت M5 به همراه نسخه مهیج‌تر M5 Competition پرده‌برداری کرده‌اند.

مثل دیگر اعضای سری 5، مدل 2021 از سوپرسدان باواریایی‌ها تغییرات ظاهری خفیفی را به خود دیده و روندی تکاملی را پشت سر گذاشته است. بروزآوری این خودرو در نمای روبرو شامل مواردی مثل بزرگ‌تر شدن جلوپنجره معروف کلیوی شکل، بازطراحی سپر، باریک‌تر شدن چراغ‌ها و تبدیل گرافیک آنها به چیزی مشابه با حرف L انگلیسی می‌شود.

ب‌ام‌و M5 2018
ب‌ام‌و M5 Competition 2021

در نمای عقب هم فرمول مشابهی پیاده‌سازی شده و اکنون شاهد سپری عضلانی‌تر و چراغ‌های اصلی با گرافیک جذاب‌تر هستیم. مثل سابق در نسخه فیس‌لیفت نیز سیستم اگزوز به چهار خروجی گردی که در گوشه‌های سپر قرار دارند، ختم می‌شود.

ب‌ام‌و M5 2018
ب‌ام‌و M5 Competition 2021

برای تشخیص M5 استاندارد از M5 Competition کافیست به قسمت‌هایی مثل جلوپنجره، چراغ‌های عقب، اسپویلر کوچک موجود روی درب صندوق و همچنین نشان‌های نصب شده روی بدنه مختلف توجه کرد، زیرا در M5 Competition همه آنها به رنگ مشکی هستند.

خوشبختانه علی‌رغم رشد ابعاد، جلوپنجره M5 2021 بیش از حد بزرگ یا زشت نیست

استاندارد شدن مجموعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری Live Cockpit به همراه نسخه هفتم از سیستم iDrive را می‌توان مهم‌ترین تغییر کابین توصیف کرد، زیرا خریداران M5 و نسخه Competition از این به بعد دو نمایشگر عظیم 12.3 اینچی را پیش روی خود خواهند داشت. همانطور که حدس زده‌اید یکی از این نمایشگرها در قسمت فوقانی داشبورد و دیگری در پشت فرمان قرار دارد.

به گفته ب‌ام‌و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی جزو قابلیت‌های استاندارد M5 2021 است و برای اولین بار در این سدان آتشین می‌توان به صورت بی‌سیم از این قابلیت استفاده کرد.

سیستم مسیریاب مبتنی بر فضای ابری و افزوده شدن چند ویژگی مربوط به ایمنی از دیگر مزایای سیستم iDrive 7 هستند.

ب‌ام‌و M5 2021 در حالت استاندارد با سامانه‌های ایمنی متعددی به دست مشتری خواهد رسید. از جمله این سامانه‌ها باید به مواردی همانند سیستم اخطار خروج از بین خطوط با کمک به تغییر مسیر، سیستم ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، سیستم اخطار وجود خودروی عبوری در پشت خودرو و همچنین دستیار چراغ نوربالا اشاره کرد.

در صورت سفارش پکیجDriving Assistance Professional  کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع حرکت خودکار، تکنولوژی حفظ خودرو درست در وسط خطوط و چند سیستم دیگر به سدان قدرتمند باواریایی‌ها اضافه می‌شود.

وظیفه تامین نیروی مورد نیاز فیس‌لیفت M5 و M5 Competition را همان موتور 4.4 لیتری V8 و توئین توربوی سابق بر عهده دارد. این موتور در M5 2021 هم 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در عرض 3.2 ثانیه سرعت خودرو را به 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند. چنانچه آپشن M Driver سفارش داده شده باشد، این مدل محبوب توانایی ثبت حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت را دارا خواهد بود.

موتور M5 Competition نیز تغییر خاصی نداشته و 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه اندکی سریع‌تر بوده و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت نیازمند 3.1 ثانیه زمان است.

هر دو مدل M5 و M5 Competition به طور استاندارد با سیستم تمام چرخ محرک اختصاصی ب‌ام‌و - موسوم به xDrive - عرضه خواهند شد. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد بین حالت‌های 4WD، 4WD Sport و 2WD (حالت مخصوص دریفت) جابجا شود. برای رانندگی با این مدل‌ها چهار مد تعریف شده که عبارتند از راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و پیست.

و اما قیمت؛ ب‌ام‌و برای M5 2021 بهایی برابر با 103,500 دلار تعیین کرده که در مقایسه با برچسب 102,700  دلاری برای مدل 2020 اندکی افزایش یافته است. علاقه‌مندان برای 2021 M5 Competition هم باید 111,100 پرداخت کنند که تنها 100 دلار بیشتر از مدل 2020 است. فروش فیس‌لیفت M5 از ماه آگوست (مرداد) امسال آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hasan
    hasan | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

    انشالاه تو سری بعد نید فور اسپید میزارن بازی میکنیم???

  • danial.miyar
    danial.miyar | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

    خدارو شکر از طراحی زشت سری ۷ سدان و شاسی خبری نیست

مطالب پیشنهادی