ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مانع انتشار پلتفرم بازی فیسبوک در اپ استور شد

اپل با امتناع از انتشار پلتفرم بازی فیسبوک در اپ استور iOS بار دیگر به شایعات در مورد عدم رقابت پذیری و انحصارگرایی دامن زده است. بر اساس گزارشی جدید، فیسبوک از این تصمیم اپل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۸

اپل با امتناع از انتشار پلتفرم بازی فیسبوک در اپ استور iOS بار دیگر به شایعات در مورد عدم رقابت پذیری و انحصارگرایی دامن زده است.

بر اساس گزارشی جدید، فیسبوک از این تصمیم اپل چندان تعجب نکرده، چرا که از اوایل سال جاری میلادی در تلاش برای افزودن برنامه «Facebook Gaming» به فروشگاه اپلیکیشن اپل بوده اما نتوانسته به هدف خود دست پیدا کند. این برنامه یک پلتفرم بازی جامع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از یک شبکه اجتماعی مجزا بهره می‌برد و می‌توان توسط آن گیم‌پلی را به صورت زنده به نمایش گذاشت.

این پلتفرم به چندین بازی درون خود مجهز شده که همین موضوع احتمالا مانع از انتشار آن در اپ استور می‌شود. به نظر می‌رسد اپل اجازه نمی‌دهد که اپلیکیشن‌های شخص ثالت بازی‌ها را به عنوان یک پلتفرم مجزا در این فروشگاه توزیع کنند. گزارش جدید خبر از این داده که پیش از تصمیم نهایی، اپل حداقل پنج بار درخواست فیسبوک را رد کرده است.

پلتفرم بازی فیسبوک

دلیل اصلی این موضوع مشخص است، اپل نمی‌خواهد با انتشار برنامه فیسبوک به فروشگاه خود و همچنین «آرکید» ضربه بزند. اگر این شرکت به کمپانی‌های دیگر اجازه دهد که فروشگاه‌های بازی خود را درون اپ استور منتشر کنند، بدون هیچ شکی با کاهش درآمد مواجه می‌شود.در گزارش نیویورک تایمز آمده:

«پلتفرم بازی فیسبوک شاید با حضور در اپ استور آسیب ببیند چرا که باید با بازی‌هایی که اپل به فروش می‌رساند نیز رقابت کند. بازی‌ها پرسودترین برنامه‌های موبایل در جهان هستند و اپ استور، تنها محل تایید شده برای دانلود بازی‌ها و برنامه‌ها توسط کاربران آیفون و آیپد، سال گذشته درآمد ۱۵ میلیارد دلاری داشته است.»

گزارش مربوط به عدم انتشار پلتفرم بازی فیسبوک در اپ استور زمانی منتشر شده که اپل به علت سیاست‌های خود و دریافت کارمزد بسیار بالا، تحت فشار قرار دارد و سرزنش می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

    اونوقت بربد آیفون ۳۰ میلیونی بگیرید ????

    • جانی سینز علیه حسن دزده
      جانی سینز علیه حسن دزده | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

      تو ایران هرکی پولدارتره،کودن تر و پست تره.

  • فرید
    فرید | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

    درود بر شرف هرکی که حال مارک زاکربرگ رو بگیره ، امروز فیسبوکم از کار افتاده و میگه باید عکس از کارت شناسایی معتبر بفرستی تا معلوم شه اطلاعات پروفایلت واقعیه و این به خاطر امنیت خودته...چند وقت پیشم که گفتن چت های کاربرا رو نگاه میکنن به خاطر امنیت ، عین ایران هر سو استفاده ای رو پشت واژه ی امنیت انجام میدن ، به خاطر همین غرور و خودخواهی فیسبوکو نابود کرد واتس اپم امپراطوریش با رشد تلگرام نابود میشه ، یه اینستا رو فقط نتونسته به گند بکشه ، هرچی اپ خوب تو دنیاس میخره نابود میکنه

    • جانی سینز علیه حسن دزده
      جانی سینز علیه حسن دزده | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

      نگران اینستا نباش،خودمون یه تنه داریم گند میزنیم بهش.

مطالب پیشنهادی