ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین سایت‌های تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی آشنا شوید

شاید در دنیای اینترنت بدنبال تست‌های روانشناسی باشید یا اینکه بخواهید به جنبه‌های مختلف شخصیت خود پی ببرید. ما در این مطلب شما را با بهترین سایت‌های تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی آشنا می‌کنیم. تست‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

شاید در دنیای اینترنت بدنبال تست‌های روانشناسی باشید یا اینکه بخواهید به جنبه‌های مختلف شخصیت خود پی ببرید. ما در این مطلب شما را با بهترین سایت‌های تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی آشنا می‌کنیم.

تست‌های روانشناسی می‌توانند عمیق‌ترین بخش‌های ناخودآگاه شما را آشکار کنند و ممکن است از این موضوع نیز شگفت‌زده شوید، اما از سوی دیگر انجام آن‌ها می‌توانند لذت‌بخش باشند. این تست‌ها پایه علمی دارند و قانونی هستند چرا که برای ایجاد آن‌ها تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته یا اینکه تست‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات ایجاد شده‌اند.

در ادامه به معرفی بهترین سایت‌ها برای انجام تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی می‌پردازیم، با دیجیاتو همراه باشید.

Jung Typology Test

تست‌های روانشناسی

در این سایت به تیپ شخصیتی خود بر اساس آزمون شخصیت مایرز–بریگز (MBTI) پی می‌برید. این آزمون برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ ایجاد شده. شما در این سایت به بیش از ۶۰ سوال پاسخ می‌دهید که البته باید برای جواب، یکی از ۵ گزینه موجود را انتخاب کنید. این سوالات پیرامون موقعیت‌های اجتماعی، مهارت‌های سازمانی و احساسات می‌شوند.

زمانی که به تمام این سوالات جواب دهید، تیپ شخصیتی شما با چهار حرف به نمایش گذاشته می‌شود. هر یک از این حرف‌ها مربوط به کلماتی هستند که همراه با درصد مشخص شده‌اند. شما می‌توانید به اطلاعات بیشتری پیرامون تیپ شخصیتی خود نیز دست پیدا کنید. اگر به آزمون شخصیت مایرز–بریگز علاقه دارید، می‌توانید با صرف چند دقیقه زمان در این سایت به تیپ شخصیتی خود پی ببرید.

Project Implicit

تست‌های روانشناسی

Project Implicit یک پژوهش بی‌نظیر از دانشگاه هاروارد است که تعصبات ناخودآگاه شما در مورد نژاد، جنسیت، مذهب و موارد دیگر را مشخص می‌کند. برای این کار شما باید تصاویر و کلمات را از یکدیگر جدا کنید و آن‌ها را در دسته‌های درست قرار دهید.

برای مثال در تست سن، شما باید به چندین سوال درباره حس خود پیرامون افراد جوان در مقابل مسن پاسخ دهید. پس از این باید کلمات مختلف مانند «دردناک» و «عالی» را با تصاویر افراد جوان و مسن گروه‌بندی کنید.

برای دستیابی به نتیجه دقیق، باید آن‌ها را با سرعت بالایی مرتب کنید. در این تست با توجه به اینکه در گروه‌بندی تصاویر اشتباه می‌کنید یا خیر، مشخص می‌شود که آیا شما به صورت ناخوداگاه افراد جوان را به افراد مسن ترجیح می‌دهید. نتایج این تست و سایر تست‌های روانشناسی سایت Project Implicit شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

 16 Personalities

تست‌های روانشناسی

اگر می‌خواهید بیشتر راجع به خود بدانید و چرا کارها را به سبک خاصی انجام می‌دهید، به این سایت سر بزنید. در این سایت به سوالات مختلفی از تعاملات اجتماعی گرفته تا احساسات با استفاده از یک مقیاس شش امتیازی پاسخ می‌دهید. انجام این تست ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

پس از اتمام، تیپ شخصیتی از میان ۱۶ مورد در چهار دسته تحلیگر، سیاستمدار، نگهبان و جستجوگر مشخص می‌شود. شما می‌توانید در این سایت به اطلاعاتی پیرامون ذهن، انرژی، تاکتیک‌ها و سایر ویژگی‌های خود پی ببرید. ضمنا بد نیست بدانید که این سایت به زبان فارسی هم ترجمه شده است.

Truity Big Five Personality Test

تست‌های روانشناسی

این سایت تست‌های روانشناسی مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها می‌توانند به شناخت تیپ شخصیتی شما کمک کند. به علت اینکه در این مطلب سایتی برای آزمون شخصیت مایرز–بریگز معرفی کرده‌ایم، نگاهی به دیگر تست این ‌سایت با نام «The Big Five Personality» می‌اندازیم.

در این تست به شما در پنج ویژگی شخصیتی شامل پذیرا بودن تجارب جدید، وجدان، برونگرایی، توافق‌پذیری و روان‌رنجوری امتیاز داده می‌شود. شما به هر یک از سوالات در مقیاس ۵ امتیازی از نادرست تا درست پاسخ می‌دهید. برای انجام این تست تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارید.

پس از اتمام تست، امتیازهای ویژگی‌های شخصیتی شما به صورت بار چارت به نمایش گذاشته می‌شوند و جزئیاتی پیرامون آن‌ها وجود دارد. این امتیازها به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌‌ها را ذخیره کنید، اما برای گزارش کامل باید ۱۹ دلار هزینه بپردازید. با این وجود گزارش‌های رایگان این سایت اطلاعات کافی دارند.

The VisualDNA Who Am I? Quiz

تست‌های روانشناسی

اگر بدنبال تستی متفاوت و جذاب‌تر هستید، سری به VisualDNA Who Am I? Quiz بزنید. این سایت عملکردی مشابه با سایت بالا دارد و به شما در پنج ویژگی قبل امتیاز می‌دهد. چیزی که این سایت را نسبت به نمونه دیگر متفاوت می‌کند، طراحی بصری آن است.

در این سایت سوالات به نمایش گذاشته می‌شوند و شما برای پاسخگویی به آن‌ها، تصاویر را انتخاب می‌کنید. سوالات بخش‌های متنوعی را پوشش می‌دهند که برای مثال می‌توان به انجام کارها در اوقات فراغت و نحوه چیدمان محل کارتان اشاره کرد. این تست زمان بیشتری نسبت به سایر آزمون‌ها از شما می‌گیرد، اما ارزشش را دارد.

زمانی که تست را به پایان برسانید، امتیاز شما در این پنج ویژگی شخصیتی به همراه جزئیات آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

TestColor

تست‌های روانشناسی

TestColor آخرین سایت پیشنهادی ما به شماست. این سایت اعلام کرده که آزمون‌های آن توسط تیمی از روانشناسان و روانکاوان واجد شرایط، معتبر شناخته شده‌اند. تست این سایت بسیار ساده است و با انتخاب رنگ مورد علاقه شما شروع می‌شود و آن‌ها را از بیشترین تا کمترین باید انتخاب کنید. پس از این کار، دقیقا باید خلاف آن را انجام دهید.

نتیجه این تست به صورت یک نمودار دایره‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد. در پایین این نمودار، جزئیاتی پیرامون شخصیت شما وجود دارد. در این سایت آزمون عشق و آینده نیز وجود دارد که می‌توانند برایتان جذاب باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا سپهری
    رضا سپهری | ۱ تیر ۱۳۹۹

    سلام :-)
    وقتتون بخیر
    به نظر من درسته دیجیاتو مربوط به حوزه دیجیتال و مربوط به تکنولوژی هست ولی شاید بعضی از مخاطب های دیگه ی دیجیاتو مثل من زبانشون خوب نباشه و نتونن از محتوایی مثل این چیزی که الان گذاشتین استفاده کنن
    بهتر بود سایتای ایرانی رو هم معرفی میکردین یکیشو که من میدونم سایت karboom.io هست که دوستان میتونن استفاده کنن
    خیلی ممنون از سایت خوبتون ؛-)

مطالب پیشنهادی