ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حریم خصوصی
تکنولوژی

گوگل از این پس سوابق فعالیت کاربران جدیدش را پاک میکند

گوگل اعلام کرده که در راستای ترویج حفظ حریم خصوصی دیگر سوابق کامل جستجوهای انجام شده توسط کاربران جدید را ذخیره نمی کند. به گفته سوندار پیچای مدیر عامل این شرکت، حالا به صورت خودکار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

گوگل اعلام کرده که در راستای ترویج حفظ حریم خصوصی دیگر سوابق کامل جستجوهای انجام شده توسط کاربران جدید را ذخیره نمی کند.

به گفته سوندار پیچای مدیر عامل این شرکت، حالا به صورت خودکار کلیه سوابق ذخیره شده از فعالیت های کاربران جدید در وب و همچنین اپلیکیشن ها ظرف ۱۸ ماه از آغاز فعالیت پاک می شود.

تا پیش از این اطلاعات مذکور به صورت نامحدود و پیش فرض در سرورهای گوگل نگهداری می شد و استدلال گوگل این بود که ذخیره سازی این اطلاعات برای شخصی سازی سرویس هایش ضروری بوده است.

همچنین افرادی که با ذخیره سازی سوابق موقعیتی شان موافقت کرده اند (منظور موقعیتی است که این افراد با موبایل هایشان در آن بوده اند) میتوانند تنظیمات پیش فرض را طوری تغییر دهند که به صورت خودکار بعد از ۱۸ ماه این اطلاعات پاک شوند.

پیچای در این باره گفت:

ما در زمان طراحی محصولاتمان روی سه اصل مهم تمرکز میکنیم. حفظ امنیت اطلاعات شما، حفظ مسئولیت در قبال این اطلاعات، و قرار دادن کنترل اطلاعات در دست کاربران.

البته در نظر داشته باشید تنظیمات حذف خودکار پیش فرض در مورد سرویس های گوگل نظیر جیمیل و گوگل فوتوز که برای ذخیره سازی محتوای شخصی طراحی شده اند قابل اجرا نیست.

قابلیت دیلیت خودکار که نخستین بار سال گذشته معرفی شد به کاربران امکان می دهد همچنان بدون ذخیره سازی سوابق فعالیت خود در وب از سرویس های هوشمند گوگل استفاده نمایند.

اما یک و نیم میلیارد کاربر قدیمی گوگل که پیشتر حساب کاربری آن را داشته اند باید این تنظیمات را به صورت دستی انتخاب نمایند. این گروه از کاربران ایمیلی را از گوگل دریافت کرده اند (یا دریافت خواهند کرد) که به آنها یادآوری میکند تنظیمات حریم خصوصی آن را مجددا از نو تکمیل نمایند. در پرسشنامه ای که به همین منظور تهیه شده از کاربران سوال می شود که آیا می خواهند این دیتا را ذخیره کنند یا خیر؟

رقابت میان گوگل و اپل بر سر حفظ حریم خصوصی کاربران مدتی است که شدت گرفته است. استراتژی اتخاذ شده از سوی اپل روی جمع آوری حداقلی اطلاعات از کاربران استوار است. این شرکت روز دوشنبه این هفته در جریان WWDC 2020 اعلام کرد که قابلیت امنیتی جدیدی را با این محور ارائه میکند: نوعی اپ ترجمه داخلی برای آیفون که به صورت کاملا آفلاین کار میکند.

در سوی دیگر قابلیت های دیلیت خودکار گوگل به این شرکت اجازه می دهد که همچنان اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند و در مقابل سرویس ها و محصولات خود را براساس این اطلاعات شخصی سازی می کند. همزمان گوگل این اطلاعات را به کاربران خود می دهد که اطلاعات شان به صورت همیشگی ذخیره نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ تیر ۱۳۹۹

    ذخیره هم میکرد مشکلی نداشتیم

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۶ تیر ۱۳۹۹

    خانم موسوی گل خسته نباشید?
    مثه همیشه عالی ???

    • keep quiet
      keep quiet | ۶ تیر ۱۳۹۹

      ای پاچه خوار...???

  • Mahdi Norouzi
    Mahdi Norouzi | ۵ تیر ۱۳۹۹

    جانم ای جان?

مطالب پیشنهادی