ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم
تکنولوژی

سنسور لمسی فوق نازک اپل می‌تواند منجر به تولید مک ‌بوک با نمایشگر لمسی شود

در دنیای لپ‌تاپ‌ها محصولات زیادی با صفحه نمایش لمسی وجود دارند، با این حال اپل هنوز مک ‌بوک را با این فناوری وارد بازار نکرده است. اخیرا پتنت جدید اپل با عنوان «سنسور لمسی فوق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

در دنیای لپ‌تاپ‌ها محصولات زیادی با صفحه نمایش لمسی وجود دارند، با این حال اپل هنوز مک ‌بوک را با این فناوری وارد بازار نکرده است. اخیرا پتنت جدید اپل با عنوان «سنسور لمسی فوق نازک» به ثبت رسیده که امیدها برای مک بوک لمسی را زنده نگه می‌دارد.

اپل هنوز اعتقادی به نمایشگر لمسی در مک بوک‌ها ندارد و برای کاهش انتقادها تصمیم گرفت این محصولات محبوب را به تاچ بار مجهز کند. به گفته «کریگ فدریگی»، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، بلند کردن دست برای لمس صفحه یک کار خسته‌کننده است.

با وجود چنین گفته‌هایی، با گذر زمان اپل نیز در سیاست‌های خود تجدیدنظر می‌کند و امکان عرضه مک ‌بوک با نمایشگر لمسی وجود دارد. بر اساس گزارش MSPoweruser، اخیرا یکی از پتنت‌های جدید اپل مورد تایید قرار گرفته که امکان استفاده از آن در لپ‌تاپ‌های آینده این غول دنیای فناوری وجود دارد.

در دسامبر ۲۰۱۹ اپل پتنت سنسور لمسی فوق نازک را به ثبت رساند و دفتر ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا آن را در تاریخ ۵ تیر تایید کرد. همانطور که می‌توان از عنوان این پتنت حدس زد، اپل سنسوری را توسعه داده که بسیار نازک است و می‌تواند منجر به کاهش ضخامت محصولات این برند شود.

مک ‌بوک

در پتنت اپل به دستگاه خاصی اشاره نشده، با این حال این کمپانی می‌تواند آن را در آیفون، آیپد و حتی مک بوک‌ها نیز مورد استفاده قرار دهد. اگر این شرکت روزی مک ‌بوک با نمایشگر لمسی وارد بازار کند، نیازی به افزایش ضخامت آن نخواهد داشت.

بخشی از توضیحات پتنت جدید اپل به شرح زیر است:

«این فناوری می‌تواند تصویر نوری روی نمایشگر را برای پوشش فاصله شیشه بهبود دهد و همچنین کاهش وزن دستگاه را در پی داشته باشد. در برخی نمونه‌ها می‌توان با جدا کردن مدار انعطاف‌پذیر، ضخامت را کاهش داد.»

در حالی که عرضه مک ‌بوک لمسی با ضخامت کم می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری خوشایند باشد، امکان عدم استفاده از پتنت جدید اپل وجود دارد. هیچ تضمینی برای ورود پتنت‌ها به دنیای واقعی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Nazari
    Ali Nazari | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    اپل به زودی نمایشگر لمسی برای لپتاپ رو به عنوان یه نوآوری جدید رونمایی میکنه :))

  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    من 6 سال پیش لپ تاپ با پشتیبانی نمایشگر از لمس رو توی Asus N552 دیدم و الان تازه اپل به فکر نمایشگر لمسی افتاده!!

مطالب پیشنهادی