ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از هلیو G25 و G35 رونمایی کرد؛ چیپست گیمینگ برای گوشی‌های اقتصادی

مدیاتک از دو چیپست جدید موبایل از سری گیمینگ G به نام‌های هلیو G25 و هلیو G35 رونمایی کرد. به گفته سازنده این دو چیپست برای گوشی‌های اقتصادی تولید شده و اجرای سریع تر بازی‌ها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

مدیاتک از دو چیپست جدید موبایل از سری گیمینگ G به نام‌های هلیو G25 و هلیو G35 رونمایی کرد. به گفته سازنده این دو چیپست برای گوشی‌های اقتصادی تولید شده و اجرای سریع تر بازی‌ها در آن‌ها را امکان پذیر می‌کنند.

به گزارش سایت Android Police، چیپست‌های ۱۲ نانومتری هلیو G25 و G35 دارای ۸ هسته کورتکس A53 در دو سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتز برای مدل پیشرفته تر G35 و ۲ گیگاهرتز برای G25 هستند. هر دو از پردازنده گرافیکی IMG PowerVR GE8320 با اختلاف ناچیز در سرعت کلاک (۶۸۰ مگاهرتز برای G35 در برابر ۶۵۰ مگاهرتز برای G25) برخوردار بوده و از حافظه eMMC 5.1، وای فای ۵ دو بانده و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کنند.

چیپست‌های مورد بحث در زمینه‌های دیگر مثل پشتیبانی از حداکثر روزولوشن نیز تفاوت‌هایی دارند. هلیو G35 از رزولوشن فول اچ دی پلاس یا ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و هلیو G25 پشتیبانی از حداکثر رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل را به ارمغان می‌آورد.

رونمایی مدیاتک از چیپست های گیمینگ هلیو G25 و G35

هلیو G35 همچنین از دوربین اصلی با رزولوشن بالاتر (۲۵ مگاپیکسل در برابر ۲۱ مگاپیکسل) پشتیبانی کرده و قابلیت‌های بیشتری برای دوربین مثل افکت بوکه شبیه سازی شده را ارائه می‌کند. هر دو محصول از پیکربندی دوربین چندگانه تا حداکثر سنسورهای ۱۳ مگاپیکسل+۸ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کنند.

از آنجا که چیپست‌های مورد بحث برای گوشی‌های اقتصادی تولید شده‌اند، از شبکه 5G پشتیبانی نکرده ولی هر دو از مودم‌های LTE با پشتیبانی از دو سیمکارت و استانداردهای VoLTE/ViLTE برخوردارند.

مدیاتک می‌گوید چیپست‌های هلیو G35 و G25 «در ماه‌های آتی» در گوشی‌های سازندگان «بزرگ» موبایل به کار خواهند رفت، اما از آوردن نام آن‌ها خودداری کرد. با اینکه این چیپست‌ها قابل مقایسه با چیپست‌های پرچمدار نیستند، اما به عملکرد بهتر بازی‌ها در گوشی‌های اقتصادی منجر خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    تا کوالکام هست کی میره سراغ مدیاتک

  • sirghost
    sirghost | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    ضعیف ترین چیپست بین گوشی های موبایل = مدیاتک

    • Reza12022
      Reza12022 | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

      کاملاً اشتباه

    • Reza12022
      Reza12022 | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

      اگر در ازای پول که میدی منظورته بله

مطالب پیشنهادی