ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ رسما آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد

سازمان ملل متحد از خروج رسمی ایالات متحده آمریکا از سازمان جهانی بهداشت در سال آینده (۱۵ تیر ۱۴۰۰) خبر داد. دونالد ترامپ این سازمان بهداشتی را به همکاری با چین و پنهانکاری در مورد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سازمان ملل متحد از خروج رسمی ایالات متحده آمریکا از سازمان جهانی بهداشت در سال آینده (۱۵ تیر ۱۴۰۰) خبر داد. دونالد ترامپ این سازمان بهداشتی را به همکاری با چین و پنهانکاری در مورد ویروس کرونا متهم کرده است.

به گزارش رویترز، ترامپ که خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت را حدوداً یک ماه قبل مطرح کرده بود، باید از یک سال قبل خروج آمریکا را اعلام کرده و تمامی بدهی‌های این کشور را تحت قطعنامه ۱۹۴۸ کنگره به سازمان جهانی بهداشت بپردازد. آن طور که در وب سایت سازمان جهانی بهداشت نوشته شده، آمریکا در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار به این سازمان بدهکار است.

ایالات متحده بیش از ۷۰ سال عضو سازمان جهانی بهداشت بوده و حالا رییس جمهور این کشور می‌خواهد به این همکاری به خاطر شدت گرفتن تنش‌ها با چین بر سر دنیاگیری ویروس کرونا خاتمه دهد. سازمان جهانی بهداشت ادعاهای ترامپ مبنی بر همکاری این سازمان با چین برای ترویج «اخبار جعلی» در مورد ویروس را تکذیب کرده است.

«ننسی پلوسی»، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ به خروج از سازمان جهانی بهداشت را اقدامی «بسیار ابلهانه» توصیف کرد و افزود ترامپ با این کار تلاش‌ها‌ی جهانی برای شکست دادن ویروس کرونا را بی ثمر کرد.

«مایک پنس»، معاون اول رییس جمهور آمریکا اما نظر دیگری داشت و گفت: «تصمیم به جدایی در بهترین زمان گرفته شد. سازمان جهانی بهداشت دنیا را ناامید کرد، آن‌ها باید پاسخگو باشند.» «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که سازمان جهانی بهداشت «اهمیت حیاتی برای دنیا در پیروزی در جنگ علیه کووید-۱۹ دارد.»

اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر از جو بایدن شکست بخورد، این کشور همچنان عضو سازمان جهانی بهداشت باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • Eybaba
    Eybaba | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

    کامنت هارو نگاه تروخدا ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی