ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت آئودی Q4 E-Tron اسپرتبک معرفی شد؛ کراس‌اووری کوپه با پیشرانه تمام الکتریکی

آئودی یکی از خودروسازان سنتی است که برنامه‌های جامعی را برای تولید مدل‌های الکتریکی تدوین کرده و قصد دارد تا سال 2025، بیست خودروی برقی جدید را به سبد محصولات خود اضافه کند. اولین مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

آئودی یکی از خودروسازان سنتی است که برنامه‌های جامعی را برای تولید مدل‌های الکتریکی تدوین کرده و قصد دارد تا سال 2025، بیست خودروی برقی جدید را به سبد محصولات خود اضافه کند. اولین مدل تمام الکتریکی آئودی کراس‌اوور E-Tron است که سال گذشته فروش آن آغاز شد؛ این کمپانی به زودی سدان برقی E-Tron GT را نیز راهی بازار خواهد کرد.

آئودی e-tron اولین خودروی برقی تولید انبوه کمپانی

جدیدترین مدل برقی آئودی Q4 E-Tron اسپرتبک نام دارد که دیشب رونمایی شد. این خودرو همانطور که از نامش پیداست در حقیقت نسخه کوپه از کانسپت Q4 E-Tron محسوب شده و در کلاس کراس‌اوورهای کوپه قرار می‌گیرد، همان کلاسی که توسط ب‌ام‌و X6 پایه‌گذاری شده و مدل‌های دیگری چون ب‌ام‌و X4، مرسدس بنز GLC کوپه و پورشه کاین کوپه در آن حضور دارند.

در نمای روبرو تفاوت بنیادینی بین Q4 E-Tron اسپرتبک و نسخه استاندارد Q4 E-Tron دیده نمی‌شود. در این کراس‌اوور کوپه نیز از جلوپنجره تزئینی با حاشیه‌های فلزی استفاده شده و مثل دیگر مدل‌های آئودی چراغ‌های اصلی دارای طراحی زیبا و چشم‌نوازی هستند.

کانسپت آئودی Q4 E-Tron اسپرتبک نمای عقب بسیار جذابی دارد. در این بخش المان‌هایی مثل چراغ‌های سرتاسری که به امضای ارباب حلقه‌ها تبدیل شده، اسپویلر نسبتا بزرگ و سپر عضلانی حس هیجان را به بیننده القا می‌کنند.

کابین کراس‌اوور کوپه و مفهومی آئودی فضای کاملا مدرنی دارد. قسمت میانی داشبورد شکیل این خودرو میزبان یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی است. در پشت فرمان خوش‌فرم هم نمایشگری با همین اندازه وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد. به گفته آئودی مواد استفاده شده در داخل کابین Q4 E-Tron اسپرتبک کاملا قابل بازیافت بوده و اجزایی مثل صندلی‌ها و کفی‌ها به جای چرم، از مواد بازیافتی تولید شده است.

برند لوکس آلمانی ادعا می‌کند Q4 E-Tron اسپرتبک به لطف فاصله محوری 2,774 میلی‌متری و تعبیه باتری در کف، فضای داخلی بسیار بزرگی دارد، طوری که از لحاظ فضای سر و پای سرنشینان جلو و عقب، در کلاس خود جزو برترین‌ها است.

همانند سایر مدل‌های برقی گروه فولکس واگن، آئودی Q4 E-Tron اسپرتبک نیز بر مبنای پلتفرم برقی ماژولی (MEB) توسعه یافته است. انرژی این کراس‌اوور مفهومی توسط پک باتری 82 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. این پک دو موتور الکتریکی را که یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب قرار دارد، تغذیه می‌کند.

آئودی می‌گوید ایرودینامیک Q4 E-Tron اسپرتبک ارتقا پیدا کرده و این کانسپت با ضریب درگ 0.26، به اندازه 0.01 بهتر از Q4 E-Tron استاندارد است.

موتور موجود روی محور عقب 201 اسب بخار قدرت و موتور حاضر روی محور جلو 100 اسب بخار قدرت دارد. با تکیه بر این پیشرانه 301 اسب بخاری Q4 E-Tron اسپرتبک قادر است در عرض 6.3 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. نهایت سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی در 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

هر چهار چرخ Q4 E-Tron اسپرتبک محرک هستند.

آنطور که آئودی اعلام کرده، کانسپت Q4 E-Tron اسپرتبک می‌تواند با شارژ کامل تا 450 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این رقم بر اساس استاندارد اروپایی WLTP محاسبه شده و در صورت تست با استاندارد آمریکایی EPA به احتمال زیاد شاهد رقمی پایین‌تر خواهیم بود. با توجه به پشتیبانی از حداکثر نرخ شارژ 125 کیلوواتی، در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باتری Q4 E-Tron اسپرتبک پر می‌شود.

شایان ذکر است Q4 E-Tron اسپرتبک هفتمین مدل تمام الکتریکی محسوب شده و انتظار می‌رود نسخه تولید انبوه آن تا اواخر امسال یا نهایتا اوایل سال آینده رونمایی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Shayan Kakoei
    Shayan Kakoei | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

    چقدر خوشگل هست همیشه آئودی طراحی هاش بهترین هست بی نظیره

  • نیما
    نیما | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    بسیار زیباست?

مطالب پیشنهادی