ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بورینگ کمپانی سال ۲۰۲۱ مسابقه حفر تونل برگزار می‌کند

شرکت حفاری تحت امر ایلان ماسک یعنی «بورینگ کمپانی» قصد دارد سال آینده رقابت حفر تونل را برگزار کند. شرکت کنندگان باید یک تونل کوچک را با بیشترین سرعت و بالاترین دقت بسازند. «ایلان ماسک» ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شرکت حفاری تحت امر ایلان ماسک یعنی «بورینگ کمپانی» قصد دارد سال آینده رقابت حفر تونل را برگزار کند. شرکت کنندگان باید یک تونل کوچک را با بیشترین سرعت و بالاترین دقت بسازند.

«ایلان ماسک» سخت در تلاش است تا ساخت تونل‌ها را ارزان‌تر و سریع‌تر کرده و هر چه زودتر ترافیک را از شهرها برچیند. در همین رابطه کمپانی حفاری تحت امر وی یعنی بورینگ کمپانی با انتشار بیانیه از برگزاری رقابت حفاری خبر داد. در این مسابقه تیم‌ها باید سریع تر از حرکت حلزون یک تونل ۳۰ متری با سطح مقطع عرضی ۰.۲ متر مربع را طراحی و حفر کنند.

بورینگ کمپانی می‌گوید برندگان این رقابت در سه دسته بندی سریع ترین زمان برای تکمیل تونل، سریع ترین زمان برای تکمیل تونلی که یک ماشین کنترلی بتواند در آن حرکت کند و حفر تونل در بهترین مکان، بهار سال ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد. در حال حاضر جوایز برندگان اعلام نشده است.

بورینگ کمپانی سال 2021 مسابقه حفر تونل برگزار می کند

ایده‌های بلندپروازنه ماسک برای تحول سیستم حمل و نقل عمومی واکنش منفی متخصصان را به دنبال داشته است. به عقیده آن‌ها روش‌های بهتری برای کاهش ترافیک وجود دارند که با استفاده بهینه از فضای جاده‌ها قابل دستیابی هستند. همچنین با تغییرات کوچک در سیستم حمل و نقل عمومی آمریکا می‌توان ظرفیت آن را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.

اما ایده نشستن روی صندلی قطار هر چه قدر هم که سریع باشد، با ایده بلندپروازنه ایلان ماسک منافات دارد. او قصد دارد حمل و نقل را با فرستادن خودروهای تسلا به زیرزمین و به دور از ترافیک سطح به صورت فردی انجام دهد.

وی سال ۲۰۱۷ در مورد حمل و نقل عمومی گفت: «واقعا کلافه کننده است، باید کنار یک سری غریبه بنشینید که ممکن است یکی از آن‌ها قاتل سریالی باشد. به همین دلیل مردم حمل و نقل فردی را دوست دارند، چون هر وقت بخواهید می‌توانید هر جایی که دوست دارید بروید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی