ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید آزمایشی لنزهای عینک واقعیت افزوده خود را آغاز کرده است

بر اساس شایعات، اپل از چندین سال پیش در حال توسعه عینک واقعیت افزوده خود است و حالا گزارشی جدید از شروع تولید آزمایشی لنزهای آن خبر می‌دهد. بر اساس گزارش The Information، اپل نمونه‌های اولیه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

بر اساس شایعات، اپل از چندین سال پیش در حال توسعه عینک واقعیت افزوده خود است و حالا گزارشی جدید از شروع تولید آزمایشی لنزهای آن خبر می‌دهد.

بر اساس گزارش The Information، اپل نمونه‌های اولیه لنزهای واقعیت افزوده را نزدیک به دو ماه پیش تایید کرده و هم اکنون در حال همکاری با فاکسکان برای تولید هزاران نمونه از آن در کارخانه «چنگدو» در جنوب غربی چین است.

تولید آزمایشی این لنزهای نیمه شفاف پس از ورود آن‌ها به فاز تست اعتبارسنجی مهندسی شروع شده است. در این مرحله طراحی به صورت محرمانه انجام شده و نمونه‌های آزمایشی و اولیه آن برای امکان تولید انبوه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

در این گزارش جدید عنوان شده که تولید لنزهای واقعیت افزوده اپل یک چالش برای فاکسکان محسوب می‌شود که علت آن، استفاده از مواد پیچیده است. این لنز شامل لایه‌های بسیار نازک از مواد مصنوعی مختلف می‌شود که هر یک از آن‌ها مستعد حباب، خراش و خرابی‌های دیگر هستند و به همین علت باید آن‌ها را در محلی بدون گرد و غبار تولید کرد.

عینک واقعیت افزوده

علاوه بر مواد مصنوعی مختلف، این لنزها پلاریزه می‌شوند تا تصاویر استریوسکوپی را به نمایش بگذارند و کمی از لنزهای عینک‌های معمولی نیز ضخامت بیشتری دارند. با وجود شروع تولید آزمایشی این لنزها، نباید حداقل تا یک یا دو سال آینده منتظر شروع تولید انبوه آن‌ها باشیم.

اپل در کنار عینک واقعیت افزوده، هدست واقعیت مجازی نیز توسعه می‌دهد. گزارشی در گذشته عنوان کرده بود که اولین هدست اپل سال آینده معرفی و سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود، البته در بهترین حالت سال ۲۰۲۳ باید منتظر عرضه عینک آن باشیم.

انتظار می‌رود عینک واقعیت افزوده این شرکت طراحی ماژولار داشته باشد و خریداران بتوانند دسته و فریم آن را تغییر دهند. در حقیقت می‌توان از این عینک در شرایط مختلف و با توجه به پوشش خود استفاده کرد. انتظار می‌رود در آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی