ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌‌های پنهانکار دنیا را می‌سازد

ژاپن می‌خواهد یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های پنهانکار یا رادارگریز جهان را طراحی کند که نقش مهمی در دفاع هوایی این کشور خواهد داشت. به گزارش CNN، وزیر دفاع این کشور این هفته در صحبت با اعضای پارلمان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

ژاپن می‌خواهد یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های پنهانکار یا رادارگریز جهان را طراحی کند که نقش مهمی در دفاع هوایی این کشور خواهد داشت.

به گزارش CNN، وزیر دفاع این کشور این هفته در صحبت با اعضای پارلمان اعلام کرده که نسل ششم جنگنده‌های ژاپن از سال مالی ۲۰۳۱ وارد خط تولید می‌شوند و به عنوان جایگزین تقریبا ۱۰۰ جت قدیمی تک موتوره F-2 نسل چهارم که از روی مدل F-16 مدلسازی شده، فعالیت خواهند کرد. احتمالا جنگنده پنهانکار جدید این کشور از نوع دو موتوره خواهد بود.

بیش از ۲۶۱ میلیون از بودجه دفاعی ژاپن در سال ۲۰۲۰ به این برنامه که با نام «F-X» شناخته می‌شود، تعلق می‌گیرد که البته طی آن پهپادهایی برای فعالیت در کنار جنگنده‌های پنهانکار نیز توسعه پیدا می‌کنند، فناوری که هم اکنون در حال توسعه در ایالات متحده آمریکا و استرالیا است.

نسل جدید جنگنده‌های پنهانکار ژاپن قادر به همگام‌سازی هدف میان چندین جت است که با عنوان کنترل یکپارچه آتش یا شبکه شلیک شناخته می‌شود. مشابه جت‌های پنهانکار F-22 آمریکا، جنگنده‌های ژاپن نیز به سلاح‌های داخلی مجهز می‌شوند.

جنگنده پنهان‌کار
جنگنده F-2 ژاپن

جنگنده‌های F-2 برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به همراه جت‌های F-15J شروع به پرواز کردند و تبدیل به ستون دفاع هوایی این کشور شدند. این جنگنده‌ها دیگر قدیمی شده‌اند و ژاپن باید آن‌ها را بروزرسانی کند که البته یکی از دلایل اصلی آن، سرمایه‌گذاری چین روی جت‌های جدید است که شامل جنگنده‌های پنهانکار J-20 نیز می‌شود.

در حالی ژاپن از توسعه نسل جدید جنگنده پنهانکار خود داده که اخیرا وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا فروش بیش از ۱۰۰ جنگنده F-35 به این کشور را تایید کرده که شامل ۶۳ جنگنده F-35A و ۴۲ جت F-35B می‌شود.

با خرید جدید، ژاپن از ۱۴۷ جنگنده F-35 استفاده خواهد کرد. هزینه قرارداد جدید نزدیک به ۲۳ میلیارد دلار است. به گفته پنتاگون، F-35 به پیشرفته‌ترین اویونیک، موتورها و جنگ افزارها در جهان مجهز شده و مقرون به صرفه‌ترین، کشنده‌ترین و جان سخت‌ترین هواپیما تا به امروز محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    الکی، ژاپن ارتش نداره که، برای همین هم اینقدر پیشرفت کرده

  • sina
    sina | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    همه کشورها میگن دفاعی!!، اگر دفاع هست،دیگه کی حمله میکنه؟!?

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    یاد shinshin افتادم یکی ازش ساخته شد کل پروژه بین زمین هواست امیدوارم اینم به درد اون دچار نشه ولی ۲۰۳۱ خیلی دوره

  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    تو پنهانکاری به پای مسولین ایران نمیرسه?

  • Titan۰۰۷
    Titan۰۰۷ | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    اولیشم قاطر(قاهر) خودمون?. لامصب از بس مال ما پنهانکار بود اصلا پروازم نمیکنه نکنه یه وقت از پنهان‌کاری دربیاد?

مطالب پیشنهادی