ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دارا خسروشاهی: تاکسی اینترنتی تنها نیمی از کسب و کار اوبر خواهد بود

«دارا خسروشاهی» مدیرعامل شرکت اوبر عنوان کرده که تجارت آنها به طور کامل به دونیم تقسیم شده و در آینده نزدیک هر کدام از بخش‌های تاکسی آنلاین و دیگر خدمات مثل ارسال غذا به اندازه ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

«دارا خسروشاهی» مدیرعامل شرکت اوبر عنوان کرده که تجارت آنها به طور کامل به دونیم تقسیم شده و در آینده نزدیک هر کدام از بخش‌های تاکسی آنلاین و دیگر خدمات مثل ارسال غذا به اندازه پنجاه درصد سهم خواهند داشت.

خسروشاهی طی گفت‌و‌گویی که با NDTV داشته، می‌گوید خدماتی مانند ارسال غذا یا جابجایی مرسولات، جدا از بخش تاکسی آنلاین، بخش مهمی از آینده قابل پیش بینی کمپانی اوبر را شکل خواهند داد.

او در پاسخ به سوالی پیرامون تجارت اوبر که در آینده به چه شکل خواهد بود و تا چه اندازه‌ای بین خدمات مختلف تقسیم خواهد شد می‌گوید: «به نظر من پنجاه پنجاه خواهد بود.» به خصوص با در نظر داشتن شیوع ویروس کرونا که به شدت خدماتی مثل ارسال غذا را رونق بخشیده.

«تجارت ارسال ما به گونه‌ای در حال رشد است که اصلا فکر نمی‌کردیم امکان‌پذیر باشد و روی اجرای آن تردید داشتیم. به همین ترتیب ما می‌خواهیم با خریداری برخی سرویس‌ها به رشد ادامه دهیم و فکر می‌کنم بتوانیم جایگاهی بسیار مهم را برای خودمان در این بازار بسیار بسیار بزرگ پی‌ریزی کنیم.»

اوبر مدتی پیش اعلام کرد شرکت Postmates را با مبلغ ۲.۶۵ میلیارد دلار خریداری می‌کند تا بخش عمده‌تری از سرویس‌های ارسال غذا را در سراسر آمریکا به اختیار خود درآورد. Postmates شرکتی است که از حدود ۹ سال پیش در زمینه دریافت و ارسال غذا از رستوران‌های ۲۹۴۰ شهر مختلف از آمریکا فعالیت دارد.

سرویس ارسال غذای اوبر در راستای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شده، چرا که طبق آمار پس از اعمال قرنطینه‌ها تعداد سفرهای صورت گرفته با این تاکسی آنلاین ۹۴ درصد کاهش داشته است. با وجود اینکه نرخ استفاده از اوبر دوباره رو به افزایش است، گزارش شده این شرکت ۲.۹ میلیارد دلار در سه ماه نخست سال جاری میلادی ضرر کرده و بیشتر از 14 درصد از نیروهای کارش را نیز تعدیل نموده است.

از طرفی با وجود اینکه اوبر مدعی است تعداد سفارشات ارسال غذای اوبر در سه ماه قبلی ۵۲ درصد رشد داشته، آمار نشان می‌دهند این واحد هم به سوددهی نرسیده و کمپانی یاد شده ۳۱۳ میلیون دلار دیگر نیز در تجارت فعلی از دست داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی