ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن Shorts
امنیت

کلاهبرداران با کمک یوتیوب روزانه ۱۳۰ هزار دلار بیت کوین سرقت می‌کنند

فریب دادن صاحبان بیت کوین کار ساده‌ای به نظر می‌رسد و کلاهبرداران با پوشش‌های مختلف از جمله تبلیغات یوتیوب، موفق شده‌اند به طور متوسط روزانه ۱۳۰ هزار دلار بیت کوین سرقت کنند. مجموع سرقت‌های صورت ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

فریب دادن صاحبان بیت کوین کار ساده‌ای به نظر می‌رسد و کلاهبرداران با پوشش‌های مختلف از جمله تبلیغات یوتیوب، موفق شده‌اند به طور متوسط روزانه ۱۳۰ هزار دلار بیت کوین سرقت کنند. مجموع سرقت‌های صورت گرفته در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی به حدود ۲۴ میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش گروه امنیتی Whale Alert، یکی از ترفندهای کلاهبرداران برای معتبر جلوه دادن، تبلیغ در یوتیوب است. آنها در واقع سایت‌هایی چندلایه و با ظاهری موجه طراحی کرده‌اند و با تبلیغ در یوتیوب به خود اعتبار می‌بخشند، و به همین ترتیب مردم به سادگی فریب خورده و بیت کوین‌های خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

یکی دیگر از راه‌های کلاهبرداری در این زمینه که طی شش ماه گذشته حدود ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین به جیب زده، تبلیغ ابزار معاوضه دارایی‌های دیجیتالی است که البته به ادعای متخصصان با «سایت خیلی ساده و پر از ایرادی» به مخاطبان معرفی می‌شده است.

Whale Alert مدعی است آنها با استفاده از مجموعه بلاکچین جدید خودشان موفق شده‌اند داده‌های صدها هزار وب‌سایت و آدرس‌های بیت کوین را تحلیل و بررسی کنند. این سیستم به این نتیجه رسیده که نرخ «رمزارزهای پرداختی مجرمانه بسیار زیاد است»؛ چرا که این سبک از کلاهبرداری ریسک بسیار ناچیزی دارد و احتمال دستگیر شدن خلافکاران خیلی پایین است.

طبق گزارش‌های پیشین کلاهبرداران موفق شده‌اند طی چهار سال اخیر بیشتر از ۳۸ میلیون دلار بیت کوین را سرقت کنند. پیش بینی می‌شود این نرخ تا پایان سال ۲۰۲۰ به رقم ۵۰ میلیون دلار برسد، که از نظر مقیاس سالیانه نسبت به سال ۲۰۱۷ تقریبا دو هزار درصد بیشتر است.

ترفندهای مورد استفاده از سوی کلاهبرداران غالبا در سبک سایت‌های مستهجن، معاوضه دارایی، پیشنهاد رمزارز رایگان، بازگشت پول و ویدیوهای مجرمانه خلاصه می‌شوند. ولی معمول‌ترین روش برای کلاهبرداری استفاده از ترفند ارائه رمزارز رایگان است. به عنوان مثال آنها از ظاهر افراد ثروتمند و مشهوری مثل ایلان ماسک و همچنین تبلیغات در یوتیوب استفاده می‌کنند تا ظاهری فریبنده و موجه داشته باشند. بسته به مهارت کلاهبرداران در ظاهرسازی، درآمد روزانه این دست از وب‌سایت‌ها بین هزار تا سیصد هزار دلار است.

Whale Alert در این رابطه می‌گوید: «چیزی که در این ماجرا واضح به نظر می‌رسد این است که ابزار مقابله با این دست از خلافکاران و جلوگیری از کلاهبرداری کافی نیستند و اگر ما به عنوان جامعه‌ای از مسئولان کاری نکنیم، اعتبار از دست رفته بلاکچین ممکن است تا مدت‌های زیادی بازیابی نشود. لازم است مردم نیز هوشیارتر باشند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی