ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و گوگل زیر تیغ؛ تحقیقات گسترده اتحادیه اروپا پیرامون دستیارهای صوتی کلید خورد

هفته گذشته کمپانی اپل از اتهام عدم پرداخت مالیات ۱۴.۹ میلیارد دلاری در کشور ایرلند معاف شد، اما قبل از آنکه فرصت داشته باشد این موضوع را جشن بگیرد، مجموعه تحقیقاتی تازه گریبانش را گرفت. ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

هفته گذشته کمپانی اپل از اتهام عدم پرداخت مالیات ۱۴.۹ میلیارد دلاری در کشور ایرلند معاف شد، اما قبل از آنکه فرصت داشته باشد این موضوع را جشن بگیرد، مجموعه تحقیقاتی تازه گریبانش را گرفت. تیم تحت هدایت تیم کوک حالا ممکن است به خاطر اتهامات وارده به دستیار صوتی سیری، تا ۲۶ میلیارد دلار جریمه شود.

اگر در جریان ماجرا نیستید، «مارگارت وستاگر» کارآگاه واحد رقابت اتحادیه اروپا ماجرای فرار مالیاتی ایرلند را مطرح کرده بود؛ حالا مقامات همین اتحادیه در حال مطالعه پیرامون فعالیت چهارصد شرکت حوزه تکنولوژی هستند تا ببیند آیا مشکلی در زمینه فعالیت دستیارهای صوتی از جمله سیری، گوگل اسیستنت یا آمازون الکسا در زمینه فراهم بودن بستری مناسب برای رقابت وجود دارد یا خیر. چنانچه اتهامی به هر کدام از این شرکت‌ها وارد شود، ممکن است به جرم انحصارطلبی محکوم شوند.

در گذشته معمولا این دست از اقدامات در نهایت به جریمه‌های میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ جهان، از جمله فعالان در حوزه‌های انرژی، اقتصاد و حتی دارویی منجر شده است. به عبارت دیگر اتحادیه اروپا با شروع تحقیقات و مطالعات پیرامون کمپانی‌های تکنولوژیک، به نوعی به اپل، آمازون، گوگل و سایر غول‌های فناوری دنیا هشدار می‌دهد که اعمال و رفتار آنها تحت نظر است.

طبق قوانین چنانچه شرکتی قوانین مرتبط با عدالت در رقابت در زمینه دستیارهای صوتی را بشکند، به اندازه ۱۰ درصد از درآمد جهانی‌اش جریمه خواهد شد. به این ترتیب با توجه به درآمد ۲۶۰ میلیارد دلاری سال گذشته کمپانی اپل، ممکن است سیری حدود ۲۶ میلیارد دلار جریمه روی دست تیم کوک بگذارد.

گفتنی است این اقدامات پیرو حجم مصرف بالای داده‌ها توسط محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا و محصولات هوشمندی صورت گرفته است که با تجهیز به دستیارهای صوتی کار می‌کنند. در حال حاضر تحقیقات در ابتدایی‌ترین مراحل خود قرار دارند و معلوم نیست سرنوشت آن چه هنگام و چگونه رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی