ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی نماد «سیستم»: آنچه باید درباره سهم همکاران سیستم بدانید

سیستم نام نماد شرکت همکاران سیستم است که در بازار  اول بورس قرار دارد. همکاران سیستم در تابستان ۹۹ به ارزش بازاری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی رسید. در ادامه سلسله گفتارهای معرفی سهام گروه رایانه و ...

علی زمانی
نوشته شده توسط علی زمانی | ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سیستم نام نماد شرکت همکاران سیستم است که در بازار  اول بورس قرار دارد. همکاران سیستم در تابستان ۹۹ به ارزش بازاری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی رسید. در ادامه سلسله گفتارهای معرفی سهام گروه رایانه و فعالیت های وابسته در بورس ایران، این گفتار دیجیاتو نگاهی دارد به سهم «سیستم». اگر شما هم از سهامداران همکاران سیستم هستید یا نظر و دیدگاهی درباره بازار بورس ایران در سال پر رونق ۹۹ دارید، نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

سیستم از سهام گروه رایانه است؛ گروهی که ۱۸ نماد دارد. مرقام، رانفور، رتاپ،  آپ، سپ، تاپکیش، پرداخت، مداران، افرا، رکیش، فن آوا، رافزا و داده فن آوا از هم گروهی‌های این سهم هستند. همکاران سیستم عرضه‌کننده‌ی راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکارهای بزرگ، متوسط، کوچک از صنایع مختلف و شرکت‌ها و سازمان‌های بخش عمومی است.

برای آشنایی با فعالیت‌ها و پروژه‌های در حال انجام و برنامه‌های آتی این شرکت به سایت آن در نشانی: SystemGroup.net مراجعه کنید.

گزارش فعالیت ماهانه سیستم مربوط به دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۴/۳۱

  • درآمد شناسایی شده سهم سیستم طی دوره یک ماه ۱۳۹۹/۰۴/۳۱، ۱۸ درصد بالاتر از متوسط درآمد شناسایی شده طی ۳ ماه گذشته بوده است.
  • متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده سیستم طی ۴ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ بالغ بر ۱۳۹,۶۶۷ میلیون ریال بوده، درحالی که متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۱۲ ماهه سال گذشته بالغ ۳۳,۴۶۸ میلیون ریال بوده است.
  • درآمد شناسایی شده سیستم طی دوره ۱ ماهه ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ بالغ بر ۱۵۷,۰۶۰ میلیون ریال بود.
  • جمع درآمد شناسایی شده ۴ ماهه سهم سیستم منتهی به ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ بالغ بر ۵۵۸,۶۶۸ میلیون ریال اعلام شد.

سهامدارانی که از شهریور ۹۹ به بعد، قصد سرمایه گذاری در این شرکت دارند، به اطلاعات فوق که در کدال نیز در دسترس است، توجه داشته باشند.

تابلوخوانی همکاران سیستم

سیستم
تابلو معاملاتی همکاران سیستم در ۲۵ تیر ۹۹

یکی از  موضوعاتی که در بررسی سهام یک شرکت باید مد نظر سهامداران قرار بگیرد، تابلوخوانی است و باید تکنیک های تابلوخوانی را بلد بود که نیاز به تجربه و آموزش دارد. تابلوخوانی، شما را با بازی بازیگردان، ترفندهای کد به کدحقوقی ها و سهامداران عمده و ورود و خروج پول هوشمند آشنا می کند.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، سیستم، ۱ میلیارد و ۲۶۰  میلیون قطعه سهم است. ۱ میلیون و ۳۴۱ هزار سهم، حجم مبنا دارد. یعنی روزانه  باید به این تعداد، سهم معامله شود تا قیمت روزانه، مبنای دامنه نوسان برای روز معاملاتی بعد شود. دامنه نوسان این سهم، ۵ درصد است.

۲۵ درصد سهام سیستم، شناور است. میانگین حجم ماهانه سهم همکاران‌سیستم در تیر ۹۹، ۳ میلیون و ۶۰۳ هزار سهم بود. در این تاریخ، EPS سهم ۱۲۶۵ ریال و میزان P/E نیز ۲۴.۴۱ اعلام شده است. در بازه تیر ۹۸ تا تیر ۹۹، هر سهم سیستم از ۶۴۰ تومان به ۳۸۸۹ تومان رسیده است.

طبق صورت های مالی تلفیقی سال ۹۸ حسابرسی شده همکاران سیستم که خرداد ۹۹ منتشر شد، درآمدهای عملیاتی ۱۲ ماهه و سود عملیاتی ۱۲ ماهه و سود ناخالص ۱۲ ماهه در مقایسه با دوره مشابه بیش از ۶۹ درصد رشد داشته است.

سهامداران عمده همکاران سیستم

این سهم دارای چندین سهامدار بالای ۱ درصد است.  ترکیب سهامدار عمده و ورود و خروج او و میزان سهامی که اضافه یا کم می‌کند، مقوله مهمی در تکنیک های تابلوخوانی برای میان مدتی‌ها بوده و یکی از فاکتورهای پیدا و پنهان در تحلیل بنیادی سهام است.

۵ سهامدار بالای ۱ درصد همکاران سیستم، شخص حقیقی هستند. یک شرکت به نام FIN GIF SPC، در فهرست سهامداران بالای ۱ درصد همکاران سیستم دیده می شود. این شرکت، ۲.۱ درصد کل سهام همکاران سیستم را در اختیار دارد. دیگر سهامداران همکاران سیستم به شرح زیر است:

  • شرکت مدیریت سرمایه گذاری آینده نگر دانا  صاحب ۶۱ درصد سهام
  • شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی مالک ۴.۹۸ درصد سهام
  • شرکت اقتصادی و سرمایه گذاری پاسارگاد مالک ۴.۳ درصد سهام

شرکت همکاران سیستم در تاریخ‌های زیر افزایش سرمایه داده است و می‌تواند از سال ۱۴۰۰ شمسی، کاندید افزایش سرمایه‌ای دیگر باشد. لذا گزارش توجیه افزایش سرمایه آینده سیستم را در کدال رصد کنید.

  • ۸ مرداد ۱۳۹۶- افزایش سرمایه از ۷۵۰ میلیون سهم  به  ۹۵۰  میلیون سهم
  • ۷ مرداد ۱۳۹۷- افزایش سرمایه از ۹۵۰ میلیون سهم به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم
  • ۲۷ اسفند  ۹۷- افزایش سرمایه  از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم به ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون سهم

سیستم در کدال

همواره اگر سهامدار این شرکت هستید، صفحه کدال این سهم در این لینک را بوک مارک کرده و در جریان آخرین صورت های مالی منتشر شده در سامانه جامع ناشران قرار بگیرید. گزارش افشای اطلاعات با اهمیت سیستم در گروه الف و ب، اطلاعیه های سیستم درباره کنفرانس اطلاع رسانی تدان، گزارش فعالیت ماهانه و شش ماهه سیستم و همچنین آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه دوره ۱۲ ماهه منتهی به سال خاص در کدال سهم سیستم در دسترس است.

سیستم
سیستم در کدال

گزارشات کدال سهم سیستم می تواند یکی از ملاک‌های موثر در بررسی بنیادی این سهم باشد اما برای ورود و خروج به سهم، بایستی همه عوامل از جمله تابلوخوانی و تکنیکال سیستم در راستای استراتژی سهامداری بلند مدت مد نظر قرار بگیرد.

اگر سهامدار سیستم هستید، توصیه به سهامداری بلند مدت داریم. گروه رایانه از گروه های جا مانده از رشد بورس در سال رویایی ۹۹ است و به نظر می رسد باید در ایران عصر ۱۴۰۰ که شاهد توسعه ICT هستیم، قیمت‌های امروز بسیاری از سهام ۱۸ گانه گروه رایانه، در چند سال آینده خاطره انگیز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • elshan123
    elshan123 | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    بله دقیقا از سهم های عقب مانده بازار هست

مطالب پیشنهادی