ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان پلاس نورد
موبایل

وان پلاس نورد معرفی شد؛ میان‌رده‌ای با ۱۲ گیگابایت رم و دوربین سلفی دوگانه

وان پلاس چهار سال پس از معرفی مدل «ایکس» از میان‌رده جدیدی با عنوان «نورد» رونمایی کرد که علی رغم قیمت به مراتب کمتر، همان DNA پرچمدار وان پلاس ۸ را به ارث برده است. وان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۱

وان پلاس چهار سال پس از معرفی مدل «ایکس» از میان‌رده جدیدی با عنوان «نورد» رونمایی کرد که علی رغم قیمت به مراتب کمتر، همان DNA پرچمدار وان پلاس ۸ را به ارث برده است. وان پلاس نورد با ۱۲ گیگابایت رم، نمایشگر ۹۰ هرتزی 1080p، پشتیبانی از 5G، دوربین قدرتمند و شارژ سریع ۳۰ واتی به کابوسی برای دیگر میان رده ها و البته آیفون SE بدل خواهد شد.

وان پلاس نورد وارثی حقیقی برای پرچمدارهای شرکت است و واضح ترین مثال آن نمایشگر ۶.۴۴ اینچی ۹۰ هرتزی از نوع OLED با رزولوشن 1080p است. لبه‌های پنل بر خلاف مدل قبلی منحنی نیست و شاید هدف از اینکار ایجاد تنوع بیشتر در سبد محصولات شرکت بوده است.

در پنل پشتی نورد دوربینی چهارگانه با پیکربندی عمودی به چشم می‌خورد که سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 بازیگر اصلی آن است و در کنارش دوربین‌های الترا واید ۸ مگاپیکسلی، عمق سنج ۵ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. این پیکربندی امکان فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم و فیلمبرداری اسلوموشن 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم را به کاربر می‌دهد.

وان پلاس در دوربین سلفی بازی را به سطح بالاتری برده و شاهد ماژولی دو گانه هستیم که روی کاغذ بسیار قدرتمند است. حفره بیضی نمایشگر نه تنها میزبان سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است بلکه در کنار آن دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۰۵ درجه‌ای جا خوش کرده است.

نورد از نظر پیکربندی حافظه در دو نسخه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود. نسخه دیگری هم با ۶ گیگابایت رم برای بازار هند در نظر گرفته شده است. بزرگترین سوالی که در این میان باقی می‌ماند این است که چرا چینی‌ها این ضیافت را با چیپست اسنپدراگون 765G خراب کرده‌اند؟ در واقع علیرغم ماژول دوربین قدرتمند بعید نیست این چیپست داده‌ها را آنچنان که باید و شاید پردازش نکند و در نتیجه کاربر از دستیابی به بهترین نتیجه باز بماند. با تمام این تفاسیر اسنپدراگون 765G برای پردازش بازی و برنامه‌های روزمره کفایت کرده و از مودم یکپارچه 5G بهره می‌برد که بدون تخلیه سریع باتری امکان اتصال به نسل پنجم شبکه را میسر می‌کند.

وان پلاس نورد

تامین شارژ محصول جدید وان پلاس بر عهده باتری ۴۱۱۵ میلی آمپرساعتی قرار دارد که به لطف شارژ سریع ۳۰ واتی به سرعت پر خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های وان پلاس نورد باید به حسگر اثر انگشت اپتیکال، اندروید ۱۰ با رابط کاربری OxygenOS 10.5 و عرضه در رنگ‌های آبی و خاکستری اشاره کرد. فقدان جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هم نکته دیگری است که نباید از آن غافل شد.

وان پلاس نورد با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۳۹۹ یورو و مدل ۱۲ گیگابایتی آن با ۲۵۶ گیگابایت رم ۴۹۹ یورو قیمت گذاری شده است. تعداد محدودی از این موبایل همین امروز از طریق سایت کمپانی عرضه شد اما از ۱۴ مرداد رسما به بازار راه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Amin Bolouri
    Amin Bolouri | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    چه فایده بالاتر از ۳۰۰$ رجیستر نمیشه?⁦??⁩

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    ۱۲ گیگ رم میانرده؟
    بعد دقیقا کسی که میان رده میخره میخواد چیکار کنه که ۱۲ گیگ رم لازمه واسش؟؟؟
    این چینی ها جز آشغال خوری هنر دیگه ای دارن؟

    • yashar1
      yashar1 | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      اولا حرف های نژاد پرستانه خوب نیست هر چند اگه چینیا هم خوب نیستن
      ثانیا فاکتور میان رده بودن رم نیست که فاکتور های مختلفی داره مثل قیمت کیفیت ساخت دوربین صفحه نمایش و ...

    • حاجی اس ام
      حاجی اس ام | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      اعصاب نداریا ... آروم باش

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    برای میانرده نهایتا ۸ کافیه ۱۳ گیگ رم میزارن پول بیشتر بگیرن

  • Amir
    Amir | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    کارت حافظه میخوره؟

مطالب پیشنهادی