ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه پردازنده‌های مبتنی بر معماری ۷ نانومتری اینتل تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاد

اینتل اعلام کرد در روند تولید پردازنده‌های مبتنی بر معماری ۷ نانومتری با مشکل مواجه شده است و از تأخیر شش ماهه در عرضه چیپ‌های نسل بعد خبر داد. بنابراین پردازنده‌های جدید دستکم تا سال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اینتل اعلام کرد در روند تولید پردازنده‌های مبتنی بر معماری ۷ نانومتری با مشکل مواجه شده است و از تأخیر شش ماهه در عرضه چیپ‌های نسل بعد خبر داد. بنابراین پردازنده‌های جدید دستکم تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه نخواهند شد.

در گزارش مالی اینتل برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نوشته شده که پردازنده‌های مبتنی بر معماری ۷ نانومتری این شرکت تقریباً با شش ماه تأخیر عرضه خواهند. نسل جدید پردازنده‌های اینتل قرار بود انتهای سال ۲۰۲۱ از راه برسند اما حالا با تأخیر به وجود آمده عرضه آن‌ها حداقل تا سال ۲۰۲۲ عقب افتاده است. احتمال تأخیر بیشتر وجود دارد چرا که «باب سوان» مدیرعامل اینتل از بروز نقص در فرآیند ۷ نانومتری خبر داد.

عرضه پردازنده 7 نانومتری اینتل دستکم تا 2022 به تعویق افتاد

اینتل می‌گوید مشکلات بوجود آمده در روند تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری در واقع این شرکت را یک سال از جدول زمانی عقب انداخته است، اما اضافه کرد که تأثیر منفی آن در تاریخ عرضه چیپ‌ها تنها شش ماه خواهد بود. برای مقایسه AMD حدوداً دو ماه است که پردازنده‌های مبتنی بر معماری ۷ نانومتری رایزن 4000 را به بازار عرضه کرده است.

خبر خوب برای طرفداران اینتل اینکه این شرکت قصد دارد پردازنده‌های نسل یازدهم مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری Tiger Lake را مطابق زمانبندی اواخر سال جاری میلادی برای لپ تاپ‌ها به بازار عرضه کند.

گزارش مالی اینتل برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نیز از وضعیت مناسب این شرکت خبر می‌دهد. بخش Client Computing Group این شرکت که برای لپ تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها پردازنده تولید می‌کند، در بازه یاد شده ۹.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که رشد ۷ درصدی را در مقایسه با بازه مشابه در سال قبل نشان می‌دهد. این شرکت دلیل افزایش درآمدها را فروش بالای لپ تاپ به دلیل دورکاری مردم دنیا عنوان کرد.

اینتل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به لطف عملکرد خوب بخش‌های دیتاسنتر و حافظه، ۱۹.۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    جالبه دیجیاتو کامنت هایی که طولانی هستن رو بدون استثنا توهین آمیز طبقه بندی میکنه و مجوز ثبت لحظه ای رو بهش نمیده،با این کار کاربران رو ترغیب به نوشتن کامنت های کوتاه و بی معنی تشویق میکنه

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا واسم عجیبه که چطور یه شرکتی به این بزرگی که اولین و بزرگترین شرکت تولید صنایع نمیه هادی هست انقد از بازار موبایل غافل بوده که هیچ جایگاهی در صنعت پردازنده موبایل نداره،صنعتی که میتونست دوبرابر درآمد فعلی رو واسش داشته باشه،و چطور با این همه تجربه تا این حد از بقیه شرکت ها عقب بیوفته که هنوز نتونه لیتوگرافی 7 نانومتری رو تولید کنه،در حالی که بقیه شرکت ها دارن 5 نانومتری رو آماده ورود به بازار میکنن، مطمئنن با این روند و عملکرد ضعیف مدیرانش،تا چند سال آینده جایگاه دستکتاپ و دیتاسنتر رو هم به ای ام دی واگزار میکنه و کلا از بازار رقابت حذف میشه

  • molavy
    molavy | ۳ مرداد ۱۳۹۹

    چه عالی، تا اون موقع از اینتل فقط این ش باقی مونده،

مطالب پیشنهادی