ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۱۲ اپلیکیشن اندروید که برای تبلت بهینه‌سازی شده‌اند

این که گوگل از آغاز کار اندروید خیلی به تبلت‌ها علاقه‌ نشان نمی‌داده بر کسی پوشیده نیست. اگر چه تبلت‌های اندرویدی از پس اجرای تمام اپ‌های این سیستم عامل بر می‌آیند، ولی کمتر اپی را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

این که گوگل از آغاز کار اندروید خیلی به تبلت‌ها علاقه‌ نشان نمی‌داده بر کسی پوشیده نیست. اگر چه تبلت‌های اندرویدی از پس اجرای تمام اپ‌های این سیستم عامل بر می‌آیند، ولی کمتر اپی را می‌بینید که به طور اختصاصی برای نمایشگرهای بزرگ تبلت بهینه‌سازی شده باشد. حتی بعضی برنامه‌ها هستند که اجازه چرخش افقی را به کاربر نمی‌دهند که اجرای آن‌ها در تبلت منظره خوشایندی ندارد.

با این وجود در میان اپ‌های اندرویدی معدود محصولاتی هم یافت می‌شوند که به طور اختصاصی برای تبلت‌ها بهینه‌سازی شده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم با 12 مورد از آن‌ها آشنا شویم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

1. Microsoft Office

اپلیکیشن اندروید

مایکروسافت آفیس یک مثال عالی از اپ‌های اندرویدی است که برای تبلت بهینه شده‌اند. درست مثل نسخه دسکتاپ، در آفیس تبلت هم به نوار ابزار مخصوص این نرم‌افزار (Ribbon) دسترسی کاملی دارید. از طرف دیگر نسخه اجرا شونده روی تبلت از میان‌برهای صفحه کلید (برای تبلت‌های کیبورد دار) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. همه این‌ها در کنار تجربه کاربری بسیار عالی از ویرایش فایل‌های اکسل و ورد و پاورپوینت باعث می‌شوند که پکیج آفیس یکی از بهترین اپ‌های اندرویدی ساخته شده برای تبلت باشد.

Microsoft Office

Microsoft Office

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 96 مگابایت زبان:

2. VLC for Android

اپلیکیشن اندروید

وی ال سی پلیر بیشتر از آنکه برای نسخه تبلتش مشهور باشد، به پشتیبانی فوق‌العاده‌اش از فرمت‌های صوتی و تصویری شهرت دارد. تقریبا می‌شود گفت که هیچ فرمتی صوتی و ویدیویی نیست که وی ال سی از پس پخش آن بر نیاید.

نسخه اجرا شونده روی تبلت وی ال سی تفاوت زیادی با نسخه موبایل ندارد جز این که در بخش File Viewer یکی دو ستون بیشتر را می‌توانید در صفحه ببینید. اما به طور کلی کار کردن با چنین اپلیکیشنی در یک تبلت بسیار بسیار لذتبخش‌تر و مفرح‌تر از موبایل خواهد بود.

VLC for Android

VLC for Android

سازنده: Videolabs قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 27 مگابایت زبان:

3. Gmail

اپلیکیشن اندروید

فکر می‌کنم اسکرین شات بالا گویای همه چیز هست. جیمیل بهینه‌سازی شده برای تبلت سه ستون را به طور همزمان نشان می‌دهد: باکس‌های دریافت ایمیل، فهرست ایمیل‌ها و خود ایمیل‌ها. این یعنی تقریبا هر کاری که بخواهید در جیمیل انجام بدهید را فقط در یک صفحه انجام خواهید داد و بر خلاف موبایل نیازی به باز و بسته کردن بخش‌های متعدد نیست.

همین موضوع به تنهایی نه فقط زمان زیادی برایتان می‌خرد بلکه تجربه بسیار ناب و شیرینی از کار در محیط ایمیل خواهید داشت.

Gmail

Gmail

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 25 مگابایت زبان:

4. MyScript Nebo

اپلیکیشن اندروید

شاید طرفدار Evernote باشید، شاید هم OneNote مایکروسافت. ولی بگذارید با اطمینان به شما بگویم که برای یادداشت برداری اپلیکیشنی بهتری از Nebo پیدا نخواهید کرد. محصول تیم MyScript یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که دست خط (البته به لاتین) را تشخیص داده و به فونت تبدیل می‌کند. از طرف دیگر قابلیت‌های کاربردی دیگری مثل پیوست فایل به یادداشت و پشتیبانی از استایلوس و نقاشی کشیدن و ... هم دارد که برای کشف تمام آن‌ها شاید لازم باشد چند هفته روی اپ وقت بگذارید.

البته Nebo امکانات با کیفیتش را رایگان ارائه نمی‌کند و برای استفاده از اپ باید ده دلار بپردازید.

Nebo - Take better notes

Nebo - Take better notes

سازنده: MyScript قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 35 مگابایت زبان:

5. Google Duo

اپلیکیشن اندروید

گوگل Duo بر خلاف برادر ناکامش Allo یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ارتباطی اندروید است که مکالمات ویدیویی را به بهترین شکل مدیریت می‌کند. Duo به طور ویژه‌ برای تبلت‌های اندرویدی هم بهینه‌سازی شده که این موضوع را می‌توانید در کنفرانس‌های ویدیویی چند نفره متوجه شوید.

اما یکی از مزایای استفاده از نسخه تبلت Duo این است که برای استفاده نیاز به شماره موبایل ندارد. بنابراین برای کودکان و افرادی که گوشی هوشمند ندارند نسخه تبلت Duo می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

Google Duo

Google Duo

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 20 مگابایت زبان:

6. Solid Explorer File Manager

اپلیکیشن اندروید

سالید اکسپلورر یکی از بهترین فایل منیجرهای اندرویدی است که به خاطر یک ویژگی خاص به شهرت رسیده: این که می‌توانید به طور همزمان دو پنل برای دسترسی به محتوای حافظه‌های مختلف (داخلی، SD، اکسترنال) در اختیار داشته باشید و فایل‌های را میان آن‌ها رد و بدل کنید.

البته روی گوشی هم می‌توان این کار را انجام داد، ولی کار با نسخه تبلت به دلیل نمایشگر بزرگ بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است. سالید اکسپلورر رایگان نیست اما می‌توانید به مدت 14 روز از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید.

Solid Explorer File Manager

Solid Explorer File Manager

سازنده: NeatBytes قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 17 مگابایت زبان:

7. Samsung Internet Browser

اپلیکیشن اندروید

رابط کاربری مرورگر سامسونگ به طور ویژه‌ای برای صفحات تبلت بهینه‌سازی شده که دلیلش مشخص است: سامسونگ یکی از بزرگترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان تبلت‌های اندرویدی به شمار می‌آید. با این که مرورگر گوگل کروم در بین اندرویدی‌ها طرفداران بیشتری دارد، ولی مرورگر سامسونگ ویژگی‌های منحصر به فردی مثل جابجایی دکمه‌ها و ورود اجباری به حالت تاریک در وبسایت‌ها و افزونه‌های اختصاصی ارائه می‌کند که در رقیب گوگلی نمی‌بینید، و استفاده از این ویژگی‌ها روی تبلت لذت دو چندانی خواهد داشت.

Samsung Internet Browser

Samsung Internet Browser

سازنده: .Samsung Electronics Co., Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 104.5 مگابایت زبان:

8. Gboard Keyboard

اپلیکیشن اندروید

پر بیراه نیست اگر بگوییم که جی بورد محبوب‌ترین کیبورد شخص ثالث اندرویدی‌هاست، و وقتی از نسخه تبلت آن صحبت می‌کنیم یک ویژگی خاص هست که به شدت خودنمایی می‌کند: تایپ یک دستی.

حالت One Handed Typing جی بورد برای نمایشگرهای بزرگ طراحی شده و چینش کیبورد را طوری تغییر می‌دهد که بتوانید روی تبلت هم یک دستی تایپ کنید. ضمن این که در این حالت کیبورد به صورت شناور در می‌‌آید تا بتوانید آن را به هر جا که لازم داشتید ببرید و با لذت تایپ کنید.

Gboard

Gboard

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 65 مگابایت زبان:

9. Comixology

اپلیکیشن اندروید

شاید با من مخالف باشید، ولی واقعا خواندن کمیک (یا حتی کتاب) روی گوشی کار لذت‌بخشی نیست. در عوض تبلت‌ها برای این کار بسیار عالی هستند و اپ Comixology از معدود کمیک‌خوان‌هایی است که به طور اختصاصی برای تبلت بهینه‌سازی شده است. 

البته Comixology با تمام خوبی‌هایش روی نمایشگرهایی که تراکم پیکسلی پایینی دارند عملکرد چندان جالبی از خودش به نمایش نمی‌گذارد. 

Comixology

Comixology

سازنده: comiXology قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.1 مگابایت زبان:

10. SketchBook

اپلیکیشن اندروید

امکان ندارد از اپلیکیشن‌های مخصوص تبلت صحبت کنیم و اسمی از محصولات اتودسک به میان نیاید. SketchBook جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های این شرکت آمریکایی است که با پشتیبانی از انواع قلم و استایلوس می‌تواند از پس انواع طراحی صنعتی، دیجیتالی و ... بر بیاید.

نسخه موبایل SketchBook به همان خوبی نسخه تبلت است ولی لذتبخش‌ترین تجربه کاربری از آن را وقتی خواهید داشت که روی یک تبلت 10 اینچی اجرایش کنید.

SketchBook - draw and paint

SketchBook - draw and paint

سازنده: .Autodesk Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 80 مگابایت زبان:

11. Adobe Lightroom

اپلیکیشن اندروید

لایت روم، و به طور کلی نرم‌افزارهای ادوبی، برای نمایشگرهای کوچک طراحی نشده‌اند. همیشه آنقدر آپشن و گزینه‌های مختلف در آن‌ها ریخته شده که برای سادگی دسترسی به آن‌ها چاره‌ای جز استفاده از نمایشگرهای بزرگ ندارید.

خوشبختانه تمام محصولات ادوبی به طور ویژه‌ برای تبلت بهینه‌سازی شده‌اند و عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارند. لایت‌ روم صرفا نماینده‌ای از آن‌هاست که در این مقاله تصمیم گرفتیم اشاره‌ای به آن داشته باشیم.

Adobe Lightroom

Adobe Lightroom

سازنده: Adobe قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 82 مگابایت زبان:

12. Google Keep

اپلیکیشن اندروید

نمی‌دانم چقدر برای یادداشت‌برداری به گوگل کیپ متکی هستید، اما شخصا به دلیل همگام سازی عالی آن بین پلتفرم‌های مختلف و سادگی دسترسی و رابط کاربری ساده و سرراست از اولین روزهای عرضه مشغول استفاده از این اپ هستم.

گوگل کیپ به طور ویژه‌ای برای نمایشگرهای بزرگ تبلت بهینه‌سازی شده تا بتوانید به تمام یادداشت‌ها و گزینه‌ها از یک صفحه و بدون نیاز به سوایپ دسترسی داشته باشید.

Google Keep

Google Keep

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13 مگابایت زبان:

شما روی تبلت اندرویدی‌تان از چه اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید؟ چند موردشان تجربه کاربری خوب و مناسبی دارند؟ حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alireza_Ekhtiarzadeh
    Alireza_Ekhtiarzadeh | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    آیپد بی چون و چرا و با اختلاف بهترین تبلته و اصلا رقابت مثل آیفون و گوشی های دیگه نیست.

    • michael
      michael | ۸ مرداد ۱۳۹۹

      البته اگر پولشو داشته باشه ادم.بعد تو ایران اکثر قابلیتاش بدرد نمیخوره

  • Alireza_Ekhtiarzadeh
    Alireza_Ekhtiarzadeh | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    چرا اصلا تبلت اندرویدی آدم باید بگیره الان دیگه؟! که بری دنبال 12 تا اپ بهینه سازی شده بگردی ??

مطالب پیشنهادی