ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلطه کروم بر بازار مرورگرها؛ مایکروسافت اج جدید هرروز محبوب‌تر از قبل می‌شود

مایکروسافت با معرفی نسل جدید مرورگر اج (Edge) مبتنی بر موتور کرومیوم توانسته نظر مخاطبین زیادی را به خودش جلب کند و در فاصله‌ای کوتاه فایرفاکس را کنار بزند. حالا شواهد حاکی از آن هستند ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مایکروسافت با معرفی نسل جدید مرورگر اج (Edge) مبتنی بر موتور کرومیوم توانسته نظر مخاطبین زیادی را به خودش جلب کند و در فاصله‌ای کوتاه فایرفاکس را کنار بزند. حالا شواهد حاکی از آن هستند که اج موفق شده جایگاه خودش را به عنوان دومین مرورگر محبوب دسکتاپی تثبیت کند، و در عین حال فایرفاکس با افول همراه شده.

اواسط فروردین ماه بود که خبردار شدیم مایکروسافت اج جدید توانسته ۷.۶ درصد سهم بازار مرورگرهای دسکتاپی را ازآن خودش کند و بعد از مدت خیلی طولانی فایرفاکس را کنار بزند. مرورگر موزیلا هم سهمش ۷.۵ بود که هر چند در مجموع با سهم ۶۸.۵ درصدی کروم فاصله قابل توجهی دارند.

حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها که ابتدای ماه آگوست منتشر شده و لیست پرمخاطب‌ترین مرورگرهای دسکتاپی را در اختیار داریم. در حالی که برخی تصور می‌کردند جایگاه مایکروسافت اج پایدار نباشد، بر این اساس اج موفق شده سهم خودش از بازار را به ۸.۴۶ درصد برساند، در حالی که فایرفاکس با سقوطی نسبی به سهم ۷.۲۷ درصدی رسیده است.

با وجود اینکه محصول جدید مایکروسافت با سرعت خوبی رو به رشد حرکت می‌کند، ولی همچنان فاصله خیلی زیادی تا صدرنشین این لیست یعنی گوگل کروم دارد. احتمالا کروم هرگز جایگاه نخست و سهم ۷۱ درصدی خودش را از دست نخواهد داد، مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی طی ماه‌ها یا سال‌های آتی بیافتد.

نسخه جدید مایکروسافت اج برخلاف نسل‌های قبلی، مرورگری کاملا یکپارچه و سریع به نظر می‌رسد و برای تمام پلتفرم‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS منتشر شده است. تاکنون اغلب کاربران از سرعت، عملکرد و پایداری این مرورگر راضی بوده‌اند، به خصوص با توجه به این موضوع که کروم قاتل رم کامپیوتر به حساب می‌آید و اج می‌تواند جایگزینی مناسب برای سیستم‌هایی با ظرفیت رم پایین باشد.

گفتنی است فایرفاکس همچنان به استفاده از موتور کرومیوم روی نیاورده و بر مواضع خودش پافشاری می‌کند و به همین ترتیب در حال از دست دادن جمعیت مخاطبان خودش است. در حالی که مایکروسافت مدعی است «وقت آن رسیده که به فکر اینترنت باشیم. شبکه وب توسط کرومیوم در نوردیده شده و ما باید به وب اهمیت دهیم و با آن همراه شویم، نه اینکه دنیایی موازی بسازیم که تنها ۵ درصد مخاطب دارد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    اج عالیه
    اول امتحان کنین بعد...دقیقا ساده سریع و سبک در کنار جذابیت بصری....من ۲ ساله استفاده میکنم ازش از زمانی که کروم با اشغال کردن رم به شدت سیستم رو کند میکرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی