ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
تکنولوژی

رخنه اطلاعاتی در خاورمیانه بیش از میانگین جهانی روی دست شرکت‌ها خرج می‌گذارد

بر اساس جدیدترین پژوهش صورت گرفته، هزینه هر رخنه اطلاعاتی در خاورمیانه بیش از میانگین جهانی و برابر ۶.۵۲ میلیون دلار است. این تحقیق که توسط «IBM Security» و «Ponemon Institute» صورت گرفته، هزینه رخنه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

بر اساس جدیدترین پژوهش صورت گرفته، هزینه هر رخنه اطلاعاتی در خاورمیانه بیش از میانگین جهانی و برابر ۶.۵۲ میلیون دلار است.

این تحقیق که توسط «IBM Security» و «Ponemon Institute» صورت گرفته، هزینه رخنه اطلاعاتی در ۱۷ کشور جهان در سال ۲۰۲۰ را مورد تحلیل قرار داده است. طبق این گزارش، میانگین هزینه هر رخنه اطلاعاتی در ایالات متحده آمریکا برابر ۸.۶۴ میلیون دلار بوده و در خاورمیانه و کانادا به ترتیب به ۶.۵۲ و ۴.۵ میلیون دلار می‌رسد. این هزینه در خاورمیانه سال گذشته میلادی برابر ۵.۹۷ میلیون دلار بود.

کشورهای آمریکای لاتین و سازمان‌های برزیلی به ترتیب با میانگین ۱.۶۸ و ۱.۱۲ میلیون دلار در جمع کم هزینه‌ها قرار گرفته‌اند. بطور میانگین رخنه اطلاعاتی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳.۸۶ میلیون دلار خرج روی دست شرکت‌ها گذاشته است. در عربستان سعودی و امارات متحده عربی هر رخنه اطلاعاتی هزینه ۱۸۸ دلاری برای کمپانی‌ها در پی داشته که نشان از رشد ۸.۵ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی دارد.

رخنه اطلاعاتی

در خاورمیانه، حملات مخرب در ۵۹ درصد موارد نقش داشته‌اند و سهم مشکلات سیستم و خطای انسانی به ترتیب به ۲۴ و ۱۷ درصد می‌رسد. در این منطقه، ۲۳ درصد سازمان‌ها از سیستم امنیتی خودکار استفاده می‌کنند، ۴۷ درصد آن‌ها تنها بخشی از سیستم‌ها را خودکار کرده‌اند و ۳۷ درصد همچنان از سیستم‌های دستی استفاده می‌کنند.

طبق گزارش اخیر، میانگین زمان شناسایی رخنه اطلاعاتی برابر ۲۰۷ روز بوده و سازمان‌ها بطور میانگین ۷۳ روز درگیر آن‌ بوده‌اند که مجموع آن‌ها به ۲۸۰ روز می‌رسد که تفاوت چندانی با سال ۲۰۱۹ ندارد. در خاورمیانه مدت زمان شناسایی در سال ۲۰۲۰ برابر ۲۶۹ روز بوده و ۱۰۰ روز نیز درگیر حمله بوده‌اند که مجموع آن‌ها را به ۳۶۹ روز می‌رساند که نسبت به ۳۸۱ روز سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

بیشترین هزینه‌ها در رخنه اطلاعاتی به ترتیب مربوط به بخش سلامتی، سرویس‌های مالی و فناوری می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

    اینجا تو هر زمینه ای دریاره ی ایران صحبت های خوب و گل و بلبل بکنید محکوم به دیسلایک شدن هستید !!!
    البته اصلا مهم نیست ی مشت به قول خودشون ساندیس خور این حرکات رو انجام میدن

  • zanyar maryami
    zanyar maryami | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

    هیچ جای این مقاله صحبتی از ایران نشده ، چرا دوستان سایبری اینقدر ذوق زده شدن !! طرف اسمش مرگ بر تمام دنیاست بعد اومده اطلاعات میده .

  • مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل
    مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    توی چندتا مقاله معتبر خوندم که ایران جزو سه کشور برتر تو حوزه سایبریه !
    حرف من نیست ، خودتون برید گوگل سرچ کنید میاره !

    • نیما
      نیما | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

      آفرین به کشورمون همیشه که نمیشه بد گفت از کشور عزیزمون ایران

مطالب پیشنهادی