ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون اروپا قرارداد خرید فیت بیت توسط گوگل را بررسی می‌کند

کمیسیون اروپا رسیدگی به قرارداد خرید شرکت فیت بیت توسط گوگل را به منظور احتمال اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی شروع می‌کند. گوگل با خرید فیت بیت به حجم عظیمی از داده‌های تندرستی دسترسی پیدا کرده که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کمیسیون اروپا رسیدگی به قرارداد خرید شرکت فیت بیت توسط گوگل را به منظور احتمال اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی شروع می‌کند.

گوگل با خرید فیت بیت به حجم عظیمی از داده‌های تندرستی دسترسی پیدا کرده که می‌تواند به کمک آنها تبلیغات را شخصی‌‌تر و هدفمندتر کند. رگولاتور ارشد اتحادیه اروپا نگران است این مساله سلطه گوگل بر بازار تبلیغات اینترنتی را افزایش خواهد داد.

گوگل اواسط آبان ماه سال گذشته فیت بیت را با قراردادی به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خرید. این شرکت یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مچ بندهای سلامتی در دنیا به شمار رفته و خرید آن توسط گوگل گام مهمی برای آن در جهت حضور قدرتمندتر در بازار گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود.

فیت بیت

کمیسیون اتحادیه اروپا پیشتر تحقیقات مقدماتی در مورد این قرارداد را آغاز کرده و می‌گوید ادعای گوگل مبنی بر اینکه از داده‌های فیت بیت برای تبلیغات استفاده نمی‌کند، به تنهایی برای رفع ابهامات و نگرانی‌ها کافی نیست.

«مارگارت وستاگر»، مقام ارشد آنتی‌تراست کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای از افزایش چشمگیر محبوبیت گجت‌های پوشیدنی بین مردم اروپا خبر داد و گفت: «هدف ما از تحقیقات این است که مطمئن شویم دسترسی گوگل به داده‌های جمع آوری شده بوسیله گجت‌های پوشیدنی تأثیر منفی بر رقابت نمی‌گذارد.»

گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری به اتهام اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی زیر فشار انتقادات رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی هستند. مدیران عامل شرکت‌های گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون هفته گذشته در برابر کنگره حاضر شده و به سوالات قانونگذاران در مورد اقدامات ضدرقابتی پاسخ دادند.

«ریک استرلو» (Rick Osterloh)، نایب رئیس بخش سخت افزار و خدمات گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد خرید شرکت فیت بیت با محوریت «محصولات بوده و نه خدمات». در قسمتی از بیانیه آمده: «ما از ابتدا به طور شفاف اعلام کرده‌ایم که از داده‌های تندرستی و سلامت فیت بیت برای تبلیغات استفاده نخواهیم کرد.» وی افزود این شرکت کاملاً از قوانین کمیسیون اروپا پیروی کرده و به کاربران فیت بیت انتخاب بررسی، جابجایی یا حذف اطلاعاتشان را می‌دهد.

تحقیقات کمیسیون اروپا چهار ماه طول خواهد کشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی