ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی وان پلاس نورد و تعمیر پذیری بالای آن [تماشا کنید]

اخیرا ویدیویی از سوی وان پلاس منتشر شده که سر هم کردن قطعات وان پلاس نورد توسط هم‌بنیانگذار این شرکت، «کارل پی» را به نمایش می‌گذارد. گوشی وان پلاس نورد اخیرا معرفی شده و یک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

اخیرا ویدیویی از سوی وان پلاس منتشر شده که سر هم کردن قطعات وان پلاس نورد توسط هم‌بنیانگذار این شرکت، «کارل پی» را به نمایش می‌گذارد.

گوشی وان پلاس نورد اخیرا معرفی شده و یک گوشی میان‌رده با مشخصات فنی قابل قبول و قیمت مناسب است. در ویدیوی منتشر شده، این گوشی هوشمند به صورت دستی توسط کارل پی سر هم می‌شود، البته می‌دانیم بسیاری از این فرایندها به صورت ماشینی توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شوند.

در این ویدیو جزئیات جالبی درباره قطعات این گوشی مانند لوله‌ حرارتی مسی وجود دارد. این لوله‌ برای دور کردن گرما از چیپست مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط سه کابل روبانی به مادربورد و بورد ثانویه در بخش پایینی متصل شده است. در حالی که در این ویدیو با یک فرایند تقریبا ساده روبه‌رو هستیم، در دنیای واقعی توسعه این دستگاه چندین ماه طول کشیده است.

علاوه بر سر هم کردن قطعات وان پلاس نورد توسط مدیرعامل این شرکت، کانال یوتیوبی «JerryRigEverything» نیز ویدیوی کالبدشکافی این گوشی هوشمند را منتشر کرده و می‌توانید تست مقاومت آن را نیز در این لینک ببینید.

iFixit نیز این گوشی هوشمند را کالبدشکافی کرده و در زمینه تعمیرپذیری به آن امتیاز ۶ از ۱۰ داده است. به گفته آن، تقریبا تمام قطعات به صورت ماژولار درنظر گرفته شده‌اند و می‌توان به راحتی آن‌ها را تعویض کرد، با این حال تعویض نمایشگر که امکان شکستن آن بالاست، در اولویت وان پلاس قرار نداشته است.

وان پلاس نورد که کمتر از یک ماه پیش معرفی شد، اولین گوشی میان‌رده سازنده خود پس از چندین سال محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۴۴ اینچی از نوع OLED با رزولوشن 1080p و رفرش ریت ۹۰ هرتز مجهز شده و از دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد. کاربران در این دستگاه به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به همراه دوربین‌های اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ۵ مگاپیکسلی عمقی و ۲ مگاپیکسلی ماکرو دسترسی دارند که امکان فیلمبرداری با رزولوشن 4K را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

این گوشی هوشمند دارای چیپست اسنپدراگون 765G است و در نسخه‌های مجهز به ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود، ضمنا نسخه دیگری با ۶ گیگابایت رم نیز برای بازار هند عرضه خواهد شد. وان پلاس نورد باید در بازار با گوشی‌هایی مانند آیفون SE جدید و گوگل پیکسل 4a رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی