ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد کاریزما ارتباط چندانی به ظاهر افراد نداشته و نتیجه مجموعه‌ای از رفتارهاست که با یادگیری آنها می‌توان به شخصیتی دست یافت که به محض ورود به هر جمعی دیگران را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۴

برخلاف تصور بسیاری از افراد کاریزما ارتباط چندانی به ظاهر افراد نداشته و نتیجه مجموعه‌ای از رفتارهاست که با یادگیری آنها می‌توان به شخصیتی دست یافت که به محض ورود به هر جمعی دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. افراد کاریزماتیک به اطرافیان انرژی بخشیده و به آنها انگیزه حرکت به رو جلو می‌دهند. اگر به دنبال دست یافتن به کاریزما هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱. اشتیاق درونی را به دیگران القا می‌کنند

اولین چیزی که در مورد افراد کاریزماتیک جلب توجه می‌کند، القای حس سرزندگی به اطرافیان است. مهم نیست آنها مشکل ساز یا ناجی هستند، همیشه اشتیاق شدیدی در خود دارند که عواطف را در دیگران برمی‌انگیزد. این اشتیاق به حدی زیاد است که حتی در خشم و عصبانیت هم شما را تحت تاثیر قرار داده و وارد موج دلخواه آنها می‌کند. اگر می‌خواهید کاریزماتیک باشید شما هم به جای پنهان کردن اشتیاق درونی آنرا با دیگران به اشتراک گذاشته و احساسات آنها را به شکل مثبت شعله‌ور کنید.

۲. اعتماد به نفس بالایی دارند

بیل گیتس چگونه ثروتمندترین مرد جهان شد؟

وقتی به افراد کاریزماتیک می‌نگرید، انگار دنیا را در کنترل خود دارند. آنها برای خود ارزشی بسیار قائلند و اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند؛ در واقع حتی اگر اینطور هم نباشد تظاهر به آن می‌کنند. آنها به توانایی‌ها، دانش و مهارت‌های خود ایمان دارند. نکته مهمتر اما این است که چنین افرادی از تفاوت بین اعتماد به نفس و خود شیفتگی به خوبی اطلاع داشته و طوری رفتار نمی‌کنند که افراد را از خود برانند. شما هم برای داشتن کاریزما باید به جای نقاط ضعف روی توانایی‌ها و نقاط قوتی که دارید تمرکز کرده و اعتماد به نفس خود را به دیگران نشان دهید.

۳. افراد کاریزماتیک اراده و عقیده راسخ خود را به اشتراک می‌گذارند

آنها  زمانی که یک حرکت را آغاز می‌کنند، بیشتر از دیگران به چشم می‌آیند. این افراد به چیزی قدرتمند اعتقاد دارند و باور خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. عقیده و ثابت قدم بودن آن‌ها، روی دیگران تاثیر می‌گذارد و پیروان انرژی یک رهبر کاریزماتیک را افزایش می‌دهند. بی‌تفاوتی و بی‌علاقه بودن کاریزما را از بین می‌برد، بنابراین می‌توانید با سختکوشی و تعهد، آن را تقویت کنید و با کمک به دیگران، الهام‌بخش آن‌ها باشید.

۴. افراد کاریزماتیک داستان سرایان بی‌نظیری هستند

نمی‌توان تنها با حرف مردم را به پیروی از دیگران متقاعد کرد و چنین کاری نیاز به زمینه‌سازی و همچنین انگیزه دارد. داستان‌ها موثرترین روش برای رسیدن به هسته عاطفی و از بین بردن سکون است. افراد کاریزماتیک می‌توانند ارتباط عمیقی میان المان‌های مختلف ایجاد کنند و صدا و روش آن‌ها دلپذیر است.

آن‌ها می‌توانند درام و فتنه را ابراز کنند و به همین دلیل مردم می‌خواهند بیشتر به آن‌ها گوش دهند. با گفتن داستان‌های بامعنی و احساسی کاریزمای خود را تقویت کنید. هنر طنز، استعاره و نمادگرایی را تمرین کنید تا در زمان اطلاع‌رسانی، دیگران را سرگرم هم کنید.

۵. افراد کاریزماتیک ارتباط همدلانه با دیگران برقرار ‌می‌کنند

تیم کوک: دست ما برای خرید شرکت های بزرگ و کوچک همیشه باز است

گفته‌ها از این حکایت دارند که بیل کلینتون در هنگام صحبت با یک فرد، چنین حسی را به وی منتقل می‌کند که گویی تنها فرد روی کره زمین است که یکی از استعدادهای افراد کاریزماتیک محسوب می‌شود. آن‌ها بطور عریزی چشم‌ها، گوش‌ها و روح خود را متمرکز روی شما و نه خود می‌کنند.

این افراد باعث خنده شما می‌شوند و احساس می‌کنید که فرد خاصی هستید، البته چنین حسی درباره همه افراد صدق نمی‌کند. با وجود این موضوع، مردم به علت احساسات قوی و مثبت، با افراد کاریزماتیک ارتباط برقرار می‌کنند. با تمرکز تمام انرژی و توجه خود روی شخص مقابل، کاریزمای خود را بهبود دهید. صدای درونی خود را خاموش کنید و با فرد مقابل ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید ببینید، گوش کنید و انرژی طرف مقابل را حس کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • min
    min | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    من سالهاست که مقاله های زیادی درمورد کاریزما میخونم و در نهایت الان نزدیک به دوماه هستش که درگیر یک شخص کاریزماتیک شدم که تمام وجودم رو به تسخیر خودش دراورده.
    افسردگی شدید عاقبت ارتباطم بااین شخص شده که هر نوع تاثیری رو که بخواد در من ایجاد میکنه
    متاسفانه هزینه های دوره دکتر روانشناس آنچنان بالاست که توانایی پناه اوردن به آنها برای بنده غیرممکن شده، بااینکه بعید میدونم کاری از پیش ببرن.
    در کل اسیر شدن به پای چنین شخصی آدم رو به حد مرگ میرسونه چون نمیشه ازش دل کند چون مطمئنی جدایی از این شخص یعنی خود نابودی

  • Mahyar
    Mahyar | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

    تیترتون اشتباه نیست؟ نباید مینوشتید شخصیتی کاریزماتیک؟
    ولی درکل متن خوبی بود ممنون

  • زاخار
    زاخار | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

    دعوتتون میکنم به خوندن کتاب
    افسانا کاریزما اثری از خانم آر کابان
    کتاب خیلی خوبیه

مطالب پیشنهادی