ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

با بهترین سایت‌های تشخیص فونت آشنا شوید

برای بسیاری از ما پیش آمده که یک فونت را ببینیم اما نتوانیم آن را تشخیص دهیم. در این مطلب بهترین سایت‌ها برای تشخیص فونت از روی عکس را معرفی می‌کنیم و همچنین چنین کاری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

برای بسیاری از ما پیش آمده که یک فونت را ببینیم اما نتوانیم آن را تشخیص دهیم. در این مطلب بهترین سایت‌ها برای تشخیص فونت از روی عکس را معرفی می‌کنیم و همچنین چنین کاری را با استفاده از فتوشاپ آموزش می‌دهیم.

ابزارهای مختلفی برای تشخیص فونت و همچنین دانلود فونت‌های مشابه به صورت رایگان وجود دارند. برای آشنایی با بهترین سایت‌های تشخیص فونت از روی عکس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Alternatype

اگر نام فونت مورد علاقه خود را می‌دانید، اما نمی‌توانید آن را بخرید، به سایت Alternatype سر بزنید. این سایت دیتابیس عظیمی دارد و می‌توانید با وارد کردن نام فونت، به یک یا دو فونت رایگان جایگزین دست پیدا کنید.

این سایت از فونت‌های قابل دانلود و فونت‌های وب پشتیبانی می‌کند و برای آن‌ها لینک دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سایت یک متن نمونه با فونت مورد نظر شما وجود دارد که می‌توانید با مشاهده آن، برای دانلودش تصمیم بگیرید.

Identifont

این سایت نیز مانند نمونه قبلی کار می‌کند و می‌توانید با وارد کردن نام فونت مورد نظر خود، به فونت‌های جایگزین دسترسی پیدا کنید. صفحه مربوط به هر فونت، حروف کوچک و بزرگ، چندین نماد و لینک‌های دانلود را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید در این سایت با استفاده از ویژگی‌های یک فونت مانند سریف به لیستی از فونت‌های جایگزین دست پیدا کنید. با این کار فونت مورد نظر شما مشخص می‌کند، اما شاید در لیست این سایت به یک فونت بهتر نیز دست پیدا کنید.

What Font Is

تشخیص فونت از روی عکس

اگر نام فونت مورد علاقه خود را نمی‌دانید یا اینکه نتوانستید آن را در دو سایت قبلی پیدا کنید، می‌توانید به سراغ What Font Is بروید. در این سایت امکان تشخیص فونت از روی عکس وجود دارد و برای این کار می‌توانید عکسی از فونت را درون سایت آپلود کنید، ضمنا امکان استفاده از لینک یک تصویر آنلاین نیز وجود دارد.

در ادامه شما باید تمام حروف درون عکس را شناسایی کنید. سایت What Font Is می‌تواند تمام نتایج را به شما نشان دهد یا با استفاده از فیلتر، تنها فونت‌های رایگان یا فونت‌هایی که می‌توانند به صورت تجاری مورد استفاده قرار بگیرند را در اختیارتان قرار دهد. هرچقدر فونت درون تصویر بزرگتر باشد، شانس تشخیص آن افزایش پیدا می‌کند، هرچند با فونت کوچک نیز نوع آن مشخص می‌شود.

WhatTheFont

تشخیص فونت از روی عکس

اگر به دنبال تشخیص فونت از روی عکس آنلاین با راحتی بالا هستید، سایت WhatTheFont را امتحان کنید. تصویر خود را درون آن آپلود کنید تا به صورت خودکار نام آن مشخص شود، ضمنا اگر در عکس بیشتر از یک فونت قرار دارد می‌توانید درون باکس در نظر گرفته شده، تنها متنی که نیاز دارید را مشخص کنید.

پس از آپلود، روی دکمه شناسایی کلیک کرده تا به لیستی از فونت‌های پیشنهادی دست پیدا کنید. امکان امتحان کردن فونت با تایپ متن نیز وجود دارد و ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که در این سایت، فیلتری برای شما در نظر گرفته نشده و در میان نتایج، فونت‌های تجاری نیز به چشم می‌خورند. اگر از عملکرد این سایت رضایت داشتید، می‌توانید برنامه آن برای iOS یا اندروید آن را هم دانلود کنید.

Font Matcherator

این سایت ادعا می‌کند که عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد و می‌تواند با تصاویر آپلود شده یا تصاویر موجود در دنیای وب کار کند که برای این کار تنها نیاز به URL دارید. اگر پس زمینه عکس ساده باشد و المان‌های زیادی در آن وجود نداشته باشند، Font Matcherator با دقت بالاتری نوع فونت را تشخیص می‌دهد.

اگر عکسی که فونت مورد نظر شما درون آن قرار گرفته، المان‌های زیادی دارد، می‌توانید برخی کاراکترهای آن را کراپ کرده و درون سایت آپلود کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این سایت امکان شناسایی فونت‌های دست نویس است، کاری که سرویس‌های دیگر در انجام آن مشکل دارند.

تشخیص فونت با فتوشاپ

تشخیص فونت با فتوشاپ

برای تشخیص فونت از روی عکس حتما نیازی به استفاده از سایت‌های مختلف و به صورت آنلاین نیست، بلکه می‌توانید با فتوشاپ هم به خواسته خود برسید. یکی از مزیت‌های تشخیص فونت با فتوشاپ این است که فونت‌های سیستمی را نیز پوشش می‌دهد. با توجه به شمار بالای فونت‌های سیستمی، فتوشاپ کار شما را راحتتر از همیشه می‌کند.

برای شروع کار باید تصویر حاوی فونت مورد نظر خود را درون فتوشاپ باز کنید و سپس به مسیر  Type > Match Font بروید. اطراف متنی که از فونت مورد علاقه شما استفاده شده، یک کادر ایجاد کنید و برای نمایش نتیجه در باکس «Match Font» صبر کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان فونت متون را به صورت آنلاین تشخیص داد؟

سیستم‌های تشخیص و دانلود فونت بسیار زیادی در وب وجود دارد. این سرویس‌ها بعضا قابلیت تشخیص دانلود و ذخیره فونت ها در سایزهای مختلف را هم دارند.

مشابه فونت مورد علاقه خود را کجا بیابیم؟

شما می‌توانید فونت مورد نظر خود را در سایت Alternatype یا Identifont قرار دهید تا تمام اطلاعات و فونت های مشابه را برایتان بیاورد.

کدام سایت از روی عکس فونت متن را تشخیص می‌دهد؟

وبسایت و سرویس What Font Is این قابلیت را دارد که با قرار دادن عکس از متن خاصی فونت مورد نظر شما را تشخیص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alittt
    Alittt | ۱۵ آذر ۱۴۰۱

    سلام ، سایت دیجیاتو از چه فونتی استفاده می کند؟

  • abpaksazan
    abpaksazan | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

    من همیشه واسه تشخیص فونت ها از سایت خوب ایران فونت استفاده کردم https://irfont.ir/post/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%8C-%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF/

مطالب پیشنهادی