ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

E Ink از نمونه اولیه کتابخوان تاشو رونمایی کرد [تماشا کنید]

گوشی‌های تاشو اخیرا راه خود را به بازار باز کرد‌ه‌اند و سامسونگ نیز در رویداد آنپکد از گوشی گلکسی زد فولد ۲ رونمایی کرد. حالا شرکت E Ink نمونه اولیه کتابخوان الکترونیکی تاشو خود را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

گوشی‌های تاشو اخیرا راه خود را به بازار باز کرد‌ه‌اند و سامسونگ نیز در رویداد آنپکد از گوشی گلکسی زد فولد ۲ رونمایی کرد. حالا شرکت E Ink نمونه اولیه کتابخوان الکترونیکی تاشو خود را به نمایش گذاشته است.

در ویدیوی منتشر شده، شاهد حضور نمونه آزمایشی کتابخوان الکترونیکی E Ink هستیم که البته نسخه قبلی آن نزدیک به دو ماه پیش به نمایش گذاشته شده بود. میان این نمونه‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به لولای مقاومتر، ۵ دکمه اختصاصی در سمت راست و دو چراغ در بالای نمایشگر برای روشنایی در دستگاه جدید اشاره کرد.

این کتابخوان الکترونیکی تاشو از فناوری «Wacom» پشتیبانی می‌کند و توسط قلم می‌توان یادداشت‌برداری و در آن نکات مهم را نیز هایلایت کرد. این مدل مفهومی جذابیت بالایی دارد و مانند گوشی‌های تاشو امکان دسترسی به نمایشگر بزرگ در ابعاد کوچک را فراهم می‌کند. علاوه بر این، کتابخوان‌های الکترونیکی تاشو به علت مکانیزم خود حس یک کتاب واقعی را نیز به کاربر منتقل می‌کنند. امکان یادداشت‌برداری و همچنین همگام‌سازی اطلاعات باعث می‌شود با یک دستگاه کارآمد روبه‌رو باشیم.

با وجود مزیت‌های زیادی که این فناوری به همراه دارد، به نظر می‌رسد راه طولانی تا تجاری شدن آن باقی مانده است. در اطراف نمایشگر این نمونه اولیه حاشیه‌های زیادی به چشم می‌خورد و نحوه طراحی چراغ‌ها یادآور گجت‌های دهه ۹۰ میلادی هستند.

استفاده از کتابخوان‌های الکترونیکی برای یادداشت‌برداری در حال افزایش است، با این حال هنوز در این زمینه تجربه مناسبی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند و در مقایسه با دستگاه‌های دیگر، تاخیر بیشتری دارند و البته هنوز نمی‌توانند با تجربه عادی یعنی نوشتن با خودکار یا مداد روی کاغذ رقابت کنند. با وجود این موارد، مشاهده پیشرفت در این زمینه لذت‌بخش است و انتظار می‌رود در آینده به کتابخوان‌ تاشو با طراحی مشابه با کتاب و دفتر دست پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی