ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انکر ساندکور فلر پلاس
بررسی اسپیکر و هدفون

بررسی دیجیاتو: اسپیکر بلوتوث انکر فلر پلاس

انکر از برندهایی است که به تولید محصولات با کیفیت اما خوش قیمت شهرت دارد. شاید بسیاری از افراد، این برند را به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح پاور بانک و شارژر بشناسند اما ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

انکر از برندهایی است که به تولید محصولات با کیفیت اما خوش قیمت شهرت دارد. شاید بسیاری از افراد، این برند را به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح پاور بانک و شارژر بشناسند اما انکر در زمینه تولید هدفون و اسپیکرهای با کیفیت هم دستی بر آتش دارد. +soundcore Flare یکی از اسپیکرهای بلوتوث این شرکت است که به امکانات جذابی از جمله رقص نور و پاور بانک مجهز شده است. با ما همراه باشید تا این اسپیکر خوش ساخت و زیبا را بررسی کنیم.

مشخصات انکر ساندکور فلر پلاس:

  • پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ و کدک SBC
  • صدای ۳۶۰ درجه و قدرت ۲۵ وات
  • تکنولوژی Bass Up برای افزایش حجم صدای بیس
  • سیستم نور پردازی LED با قابلیت تنظیم الگوی رقص نور
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار با گواهینامه ipx7
  • شارژدهی ۲۰ ساعته
  • محدوده کارکرد تا ۲۰ متر
  • ابعاد ۱۰ در ۱۰ در ۱۸.۲ سانتی‌متر
  • وزن ۸۵۳ گرم
  • امکان استفاده به عنوان پاور بانک
  • مجهز به میکروفن برای مکالمه و استفاده از دستیار صوتی
  • امکان اتصال به یک اسپیکر مشابه برای پخش صدای استریو
  • قیمت:۲،۴۰۰،۰۰۰ تومان

ساندکور فلر پلاس روی کاغذ مشخصات جذابی دارد و در عین حال با امکانات اضافه‌تر از جمله نور پردازی LED همراه شده اما آیا در عمل هم مشابه بیشتر محصولات انکر، به صرفه و با کیفیت است؟

همچنین باید اشاره کنیم که ساندکور فلر مدل کوچکتری است که قیمت پایین‌تر و قدرت کمتری دارد. علاوه بر این «ساندکور فلر اس پلاس»، مدل هوشمندی است که به دستیار صوتی الکسای آمازون مجهز شده است.

طراحی

انکر ساندکور فلر پلاس

اولین موردی که درباره انکر ساندکور فلر پلاس توجه‌تان را به خود جلب می‌کند ظاهر با کیفیت و خوش ساخت و پارچه بافت‌دار خاکستری رنگ اطراف اسپیکر است. ابعاد اسپیکر به اندازه‌ای است که می‌تواند در یک سفر طبیعت‌گردی در کوله پشتی جا شود اما در عین حال با بیشتر از ۸۰۰ گرم، آن‌قدرها هم سبک نیست که در هر کیف کوچکی جا بگیرد.

انکر ساندکور فلر پلاس

اسپیکر بلوتوث انکر در کل دو بخش جلویی و پشتی دارد. لوگوی soundcore در قسمت جلویی خودنمایی می‌کند و در پشت هم یک قسمت پلاستیکی به چشم می‌خورد که میزبان کلید روشن و خاموش کردن و نیز کلید اتصال یا ریست کردن بلوتوث است. در پایین این دو کلید درپوشی لاستیکی قرار گرفته که از پورت میکرو USB (برای شارژ اسپیکر)، جک ورودی صدای ۳.۵ میلی‌متری و نیز درگاه USB استاندارد در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار محافظت می‌کند. یکی از قابلیت‌های خاص انکر ساندکور فلر پلاس هم در همین بخش است؛ امکان استفاده از اسپیکر به عنوان پاور بانک و شارژ دستگاه‌های دیگر از طریق همین پورت USB.

انکر ساندکور فلر پلاس

بخش بالایی اسپیکر با پلاستیک پوشانده شده و میزبان ۵ کلید افزایش و کاهش ولوم، توقف یا پخش موسیقی، فعال کردن تقویت کننده صدای بیس با کمک پردازشگر سیگنال دیجیتال (Bass Up) و تغییر تنظیمات نور LED است. دو کلید Bass Up و تنظیم LEDها دارای نور پس زمینه هم هستند که در زمان فعال بودن قابلیت، روشن می‌شوند. سه کلید دیگر هم کمی برجسته طراحی شده‌اند تا در تاریکی به سادگی و تنها با لمس کردن پیدایشان کنید. کمی بعد به قابلیت‌های متنوع هر یک از این کلیدها بیشتر خواهیم پرداخت.

انکر ساندکور فلر پلاس

در پایین اسپیکر یک بخش گرد، میزبان LEDها است. انکر همچنین یک دسته پارچه‌ای در کناره اسپیکر در نظر گرفته که حمل آن را راحت‌تر می‌کند اما اگر دستتان بزرگی دارید فقط با چند انگشت می‌توانید دستگیره را بگیرید و در این صورت امکان انداختن دور مچ وجود ندارد. در زیر اسپیکر هم لایه‌ای لاستیکی قرار گرفته که به خوبی از پس محکم نگه داشتن و لیز نخوردن اسپیکر از روی سطوح بر می‌آید.

یکی از مهم‌ترین قابلیت های انکر ساندکور فلر پلاس این است که به خوبی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت می‌کند اما خشک شدن لایه پارچه‌ای، چند ساعت طول می‌کشد و بهتر است در این مدت درپوش پورت‌های دستگاه را بسته نگه دارید.

انکر ساندکور فلر پلاس

در کل باید گفت که انکر ساندکور فلر پلاس طراحی کاربردی و در عین حال با کیفیت و زیبایی دارد. علاوه بر این به دلیل قرارگیری عمودی روی سطح، جای چندانی را اشغال نمی‌کند اما در عوض به خوبی روی سطوح شیب دار قرار نمی‌گیرد.

تجربه کاربری

انکر ساندکور فلر پلاس

کار با انکر ساندکور فلر پلاس نسبتا ساده است و بیشتر کارکردها، قابل درک و راحت طراحی شده‌اند اما برخی دیگر پیچیده هستند. روشن یا خاموش کردن اسپیکر از طریق کلید کناری انجام می‌شود. این کلید همچنین مجهز به LED است که در زمان روشن بودن اسپیکر به رنگ سفید در می‌آید و در زمان شارژ شدن قرمز می‌شود. علاوه بر این هنگامی که ظرفیت باتری کم باشد به رنگ قرمز چشمک می‌زند. برای اتصال به سایر دستگاه‌ها کافی‌ست پس از روشن کردن اسپیکر،‌ کلید بلوتوث را فشار دهید. در این حالت چراغ روی کلید بلوتوث به رنگ سفید چشمک می‌زند و می‌توان از روی گوشی موبایل، فلر پلاس را پیدا کرد.

ساندکور فلر پلاس همچنین امکان اتصال همزمان به یک اسپیکر مشابه خود را دارد تا بتوان با دو اسپیکر، از صدای استریو با حجم دو برابر لذت ببرد. برای فعال کردن این ویژگی باید کلید بلوتوث را به مدت ۳ ثانیه فشار داده و نگه دارید و روی اسپیکر دیگر هم همین کار را تکرار کنید تا به هم متصل شوند و صدا از هر دو اسپیکر پخش شود.

برای دیگر کارکردهای اسپیکر باید از کلیدهای بخش بالایی و یا اپلیکیشن استفاده کنید. پر کاربردترین کلیدهای روی اسپیکر، وظیفه افزایش یا کاهش ولوم را بر عهده دارند. البته اگر بخواهید به سرعت و با نگه داشتن انگشت روی این دو کلید، ولوم را کم یا زیاد کنید نا امید می‌شوید؛‌ چرا که ولوم به کندی تغییر می‌کند و برای تغییر سریع‌تر باید چندین بار کلید را فشار دهید.

انکر ساندکور فلر پلاس

در بین کلیدهای بخش بالایی تنها دو کلید هستند که به LED مجهز شده‌اند. یک کلید، ویژه فعال کردن Bass Up برای افزایش صدای بیس است که در عین حال با دو ثانیه نگه داشتن‌ش می‌توان اکولایزر را به حالت پیش فرض ریست کرد. کلید دیگر هم به تغییر حالت نور پردازی یا غیر فعال کردن آن اختصاص داده شده است. تا به اینجای کار همه قابلیت‌های کلیدها ساده هستند اما تعداد کارهایی که با کلید وسطی (Play) می‌توان انجام داد آن‌قدر زیاد و پیچیده است که من حتی پس از چند هفته کار با اسپیکر، هنوز هم بسیاری از آن‌ها را به یاد ندارم.

برخی از امکانات این کلید شامل پخش و متوقف کردن موسیقی، رفتن به آهنگ‌های قبلی و بعدی، فعال کردن دستیار صوتی گوشی موبایل و کنترل تماس هستند که با روش‌های مختلف از جمله یک بار فشردن کلید یا نگه داشتن برای یک یا دو ثانیه یا بیشتر فعال می‌شوند. در کل باید گفت که کار با اسپیکر نسبتا ساده است اما کلیدها کمی بیش از اندازه سفت احساس می‌شوند و گاه فشردن چند باره آنها چندان راحت نیست.

یکی از ویژگی‌های مفید انکر ساندکور فلر پلاس مجهز شدن به جک ۳.۵ میلی‌متری است. این قابلیت زمانی به کار می‌آید که دستگاه مجهز به بلوتوث نداشته باشید و بخواهید خروجی صدای ۳.۵ میلی‌متری دستگاه را مستقیما به اسپیکر وصل کنید. هنگام اتصال همزمان از طریق بلوتوث و ورودی صدای ۳.۵ میلی‌متری، اولویت با منبع بلوتوث است؛ یعنی اگر از منبع بلوتوث صدایی به اسپیکر ارسال شود، پخش می‌شود اما زمانی که صدایی نباشد، صدای دریافت شده از پورت ۳.۵ میلی‌متری پخش می‌گردد.

اما به سراغ اپلیکیشن Soundcore برویم. اپ قابلیت‌های متعددی را در اختیارتان می‌گذارد. برخی از این قابلیت‌ها را می‌توان از طریق خود اسپیکر هم فعال یا غیر فعال کرد اما برخی دیگر تنها مختص اپلیکیشن هستند.

انکر ساندکور فلر پلاس

یکی از قابلیت‌ها امکان تنظیم نورپردازی است. حالت‌های مختلف نور شامل پارتی،‌ انرژی و ... است و البته هر کدام از آنها هم گزینه‌های متعدد دیگری را در اختیارتان می‌گذارند. یکی از این گزینه‌ها، تغییر نور پردازی بر اساس ریتم آهنگ است که البته در عمل کارکرد چندان خوبی ندارد و ریتم آهنگ با نحوه تغییر نور جور در نمی‌آید. با این حال گزینه‌های نور پردازی آن قدر متنوع هستند که تا مدت‌ها سرگرم‌تان می‌کند. از گزینه‌های دیگر در بخش تنظیمات نور، امکان تغییر مقدار روشنایی LEDها است. یکی از کمبودهایی هم که در این بخش احساس می‌شود عدم امکان انتخاب یک رنگ به خصوص است. در کل باید گفت که تنظیمات مربوط به نورپردازی یکی از نقاط قوت اسپیکر و اپلیکیشن هستند

یکی از ویژگی‌های مفید دیگر اپلیکیشن، تنظیم اکولایزر است. انکر ۴ اکولایزر پیش فرض را در نظر گرفته اما مهم‌ترین گزینه، امکان تنظیم دستی اکولایزر ۹ خطی است. اپلیکیشن همچنین امکانات دیگری از جمله آپدیت فرم‌ور و نمایش میزان شارژ باتری اسپیکر را در اختیارتان می‌گذارد.

انکر ساندکور فلر پلاس، امکان استفاده به عنوان پاور بانک را هم دارد. البته مشخص نیست که ظرفیت باتری اسپیکر چه قدر است و تا چند بار می‌تواند گوشی شما را شارژ کند. خروجی پاور بانک تنها به یک آمپر (توان ۵ وات) می‌رسد و در نتیجه ضعیف‌تر از آن است که انتظار شارژ سریع گوشی موبایل خود را داشته باشید؛‌ با این حال این قابلیت کار برخی از کاربران را راه می‌اندازد.

به گفته انکر شارژدهی ساندکور فلر پلاس تا ۲۰ ساعت است. شارژ کامل اسپیکر با شارژر ۵ ولت و ۲ آمپر (۱۰ وات) هم ۴ ساعت زمان می‌برد. همچنین باید اشاره کنیم که جعبه اسپیکر فاقد شارژر است و انکر تنها به ارائه یک کابل میکرو USB بسنده کرده است.

کیفیت صدا

انکر ساندکور فلر پلاس

انکر ساندکور فلر پلاس از چندین بلندگو شامل دو درایور ۵ سانتی‌متری و دو توییتر بهره می‌برد تا فرکانس‌های متنوع را پوشش دهد. طراحی اسپیکر هم به گونه‌ای است که صدایی ۳۶۰ درجه را تولید کند. در عمل هم صدا واقعا ۳۶۰ درجه شنیده می‌شود و چندان مهم نیست که کدام طرف اسپیکر به سمت شما باشد.

برای بررسی کیفیت صدا به آهنگ های مختلف گوش دادیم، فیلم تماشا کردیم و کارایی اسپیکر در مکالمه را محک زدیم. انکر ساندکور فلر پلاس حجم صدای بالایی دارد و در محیط‌های خارجی هم می‌توان از فاصله ۳۰ متری یا حتی بیشتر صدای اسپیکر را شنید. کیفیت صدا در ولوم‌های مختلف هم خوب است و با افزایش یا کاهش ولوم تغییرات قابل توجه در حجم بیشتر فرکانس‌های مختلف شنیده نمی‌شود.

فرکانس‌های پایین (بیس) دقت و کیفیت بالایی دارند و حتی با فعال کردن قابلیت Bass Up حجم صدای بیس افزایش هم پیدا می‌کند. اما این ویژگی تنها تا ولوم ۷۰ درصد جواب می‌دهد و در ولوم‌های بالاتر به دلیل جلوگیری از افزایش اعوجاج، صدای بیس معمولا به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند؛ به این دلیل می‌گویم «معمولا» که گاهی در برخی فرکانس‌های بیس این اتفاق نمی‌افتد. علاوه بر این برخی از فرکانس‌های پایین‌تر بیس گاه در ولوم بالای ۷۰ درصد به طور کامل حذف شده و شنیده نمی‌شوند اما هنگامی که ولوم را کاهش می‌دهید به خوبی پخش می‌شوند. البته این تغییرات در حدی هستند که شاید برخی از کاربران هیچ‌گاه متوجه‌شان نشوند و برایشان اهمیت چندانی نداشته باشد.

انکر ساندکور فلر پلاس

فرکانس‌های میانه کمی ضعیف‌تر از انتظار پخش می‌شوند و در مقایسه با دیگر فرکانس‌ها کمی دقت پایین‌تری دارند. در مجموع انکر ساندکور فلر پلاس با وجود نقص‌های کم، اما کیفیت صدا و ولوم بالایی دارد و بیس هم دلنشین است. برای بهترین کیفیت صدا پیشنهاد می‌کنم ولوم را از ۷۰ درصد بالاتر نبرید اما نباید چندان هم نگران این موضوع باشید؛ چرا که انکر ساندکور فلر پلاس حتی در ولوم‌های بالا هم به ندرت دچار اعوجاج شدید می‌شود.

اسپیکر بلوتوث انکر تاخیر بالایی دارد که دور از انتظار هم نیست؛ چرا که برخلاف هدفون‌های با کیفیت بلوتوث، از کدک‌‌های صوتی پیشرفته‌تر نظیر AAC و aptX پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل هنگام بازی با موبایل یا تماشای ویدیو، چندان نمی‌توان روی آن حساب کرد. کیفیت صدای مکالمه اسپیکر هم خوب است و میکروفن به خوبی صداها را دریافت می‌کند.

سخن پایانی

انکر ساندکور فلر پلاس

انکر ساندکور با وجود نکات منفی کوچکی که دارد اما بسیار خوش ساخت است و کیفیت صدای بسیار خوب و حجم صدای بالایی دارد. قابلیت‌های جانبی این اسپیکر از قبیل پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون، رقص نور LED و امکان استفاده به عنوان پاوربانک هم به قدری وسوسه برانگیز است که این مدل را به گزینه‌ای جذاب بدل می‌کند.

اگر به دنبال یک اسپیکر بلوتوث زیبا، با کیفیت و با قیمت مناسب هستید که به مهمانی‌های کوچک، شور و حال دهد و بتوان در مسافرت‌ها و فضای باز هم از آن استفاده کرد انکر ساندکور فلر پلاس در رده قیمتی خود یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

 

خرید اسپیکر بلوتوث انکر Flare Plus

 

مزایا
  • کیفیت صدای بالا و اعوجاج مناسب
  • بدنه با کیفیت و زیبا
  • حجم صدای مناسب نسبت به قیمت
  • مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • بیس دلنشین
  • افکت‌های نوری زیبا و با تنظیمات متعدد
  • امکان تنظیم اکولایزر
  • قابلیت استفاده به عنوان پاوربانک
  • ورودی صدای ۳.۵ میلی‌متری
  • اپلیکیشن کاربردی
معایب
  • ناهماهنگی افکت‌های نوری با ریتم آهنگ‌ها
  • ضعف در دقت و حجم صدای فرکانس‌های میانه
  • تاخیر قابل توجه صدا
  • کاهش حجم و دقت صدای بیس در ولوم‌های بالا
  • وزن بالا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    دیجیاتو جان چقدر میگیری از منم تعریف کنی

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

      حسن جان در دیجیاتو تلاش می‌کنیم به دور از هر گونه تعصب و جانب‌داری، محصولات رو بررسی کنیم. این بررسی هم از این قاعده مستثنی نیست و تلاش کردم در چند هفته‌ای که با اسپیکر کار کردم به نکات مثبت و منفی و قابلیت‌های مختلف‌ش اشاره کنم.

مطالب پیشنهادی