ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شکست جگوار لندرور در برابر اینیوس؛ دادگاه نقض کپی رایت را قبول ندارد

چند هفته پیش بود که هولدینگ صنایع شیمایی اینیوس (Ineos) با رونمایی از یک شاسی‌بلند آفرود با نام گرندیر (Grenadier) سر و صدای فراوانی بر پا کرد. دلیل این امر به شباهت بسیار زیاد این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

چند هفته پیش بود که هولدینگ صنایع شیمایی اینیوس (Ineos) با رونمایی از یک شاسی‌بلند آفرود با نام گرندیر (Grenadier) سر و صدای فراوانی بر پا کرد. دلیل این امر به شباهت بسیار زیاد این خودرو و نسل قبلی لندرور دیفندر مربوط می‌شد. شدت شباهت این دو به حدی است که در نگاه نخست به گرندیر به احتمال زیاد شما هم آن را با دیفندر اشتباه خواهید گرفت!

پس از معرفی گرندیر، جگوار لندرور بلافاصله وارد عمل شده و با تشکیل پرونده‌ای حقوقی اقدام به شکایت از شرکت اینیوس کرد. با آنکه به نظر می‌رسید جگوار لندرور به راحتی خواهد توانست بر طرف مقابل پیروز شود، اما خبرهای جدید حکایت از آن دارد این خودروساز انگلیسی در دادگاه شکست خورده است.

به اعتقاد قاضی دادگاه لندن میزان شباهت گرندیر با دیفندر به حدی نیست که آن را یک مدل کپی شده تشخیص داد! وی افزوده تفاوت بین دیفندر و خودروهای دیگری مثل گرندیر برای مشتریان عادی چندان دارای اهمیت نیست.

جگوار لندرور در واکنش به رای صادر شده با انتشار بیانیه‌ای گفته دیفندر یک مدل نمادین بوده و بخشی از گذشته، حال و آینده کمپانی محسوب می‌شود. این شرکت اضافه کرده شکل منحصر بفرد دیفندر کاملا قابل تشخیص بوده و در نقاط مختلف جهان یادآور برند لندرور است.

شرکت اینیوس که در زمینه صنایع شیمیایی فعالیت می‌کند، در پاسخ گفته شکل دیفندر نشان مبدا محصولات گروه جگوار لندرور نیست! در بیانیه منتشر شده این شرکت از پیگیری برنامه‌های قبلی و عرضه مدل گرندیر به بازار در سال 2021 خبر داده است.

در حال حاضر اینیوس به دنبال در اختیار گرفتن کارخانه دایملر در موزل فرانسه است. این کارخانه پیش‌تر ماموریت تولید محصولات اسمارت را بر عهده داشت. علاوه‌بر این قرار بود کارخانه دیگری در پرتغال خریداری شود، اما فعلا این مساله به حالت تعلیق درآمده است.

ناگفته نماند اینیوس گرندیر با همکاری مگنا اشتایر و ب‌ام‌و تولید می‌شود. شاسی و سیستم تعلیق این خودرو توسط مگنا اشتایر توسعه یافته، پیشرانه‌های آن نیز توسط ب‌ام‌و تامین خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

    عجب قاضیی بوده. باید رییس دزدا میشد!!

مطالب پیشنهادی