ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماسک
اخبار خودرو

انتشار اطلاعات جدید درباره سیستم پردازش ۴ بعدی تسلا برای رانندگی خودکار کامل

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک جزئیات جدیدی از پیشرفت تسلا در زمینه یادگیری ماشینی منتشر کرده که مربوط به کامپیوتر آموزش شبکه عصبی «Dojo» می‌شود. ماسک در حساب توییتری خود به توسعه این کامپیوتر اشاره کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک جزئیات جدیدی از پیشرفت تسلا در زمینه یادگیری ماشینی منتشر کرده که مربوط به کامپیوتر آموزش شبکه عصبی «Dojo» می‌شود.

ماسک در حساب توییتری خود به توسعه این کامپیوتر اشاره کرده که می‌تواند حجم بالایی از اطلاعات ویدیویی را پردازش کند و آن را یک هیولا توصیف کرده است. در این توییت ماسک درخواست کرده که افرادی که در زمینه هوش مصنوعی یا کامپیوتر و تراشه تجربه دارند و این پروژه را جالب می‌دانند، به تیم این شرکت اضافه شوند.

این تمام اطلاعاتی نیست که ایلان ماسک در اختیار علاقه‌مندان به سازنده خودروهای برقی قرار داده و در پاسخ سوال یکی از فالورهای خود مبنی بر اینکه چه زمانی عرضه عمومی آن آغاز می‌شود و چه تغییری در اتوپایلوت رانندگی کاملا خودکار (FSD) ایجاد می‌کند، گفته:

«بهبود FSD به صورت یک جهش کوانتومی خواهد بود، چرا که بجای بهبود با بازنویسی بنیادی معماری روبه‌رو هستیم. من بالاترین نسخه آلفا ساخته شده کنونی را در خودروی خود مورد استفاده قرار دادم و تقریبا تداخلی در آن ندیده‌ایم. عرضه عمومی محدود آن ۶ تا ۱۰ هفته دیگر انجام خواهد شد.»

چنین موضوعی برای هواداران ایلان ماسک چندان عجیب نیست چرا که وی در جلسه مربوط به گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ این کمپانی به کار روی ساختار هوش مصنوعی پیشرفته اشاره کرد که هدف از آن، بهبود قابلیت‌های اتوپایلوت است. ماسک به سیستم آموزشی ۴ بعدی برای بهبود عملکرد رانندگی خودران اشاره کرده بود که به ویدیو نیاز دارد. به اعتقاد مدیرعامل تسلا، جهش از محیط دو بعدی به چهار بعدی یک پیشرفت بزرگ است.

این سیستم می‌تواند المان‌های مختلف مانند چراغ‌های راهنمایی، تابلوها و نشانه‌ها را درک و تفسیر کند. بر اساس اطلاعات پتنت تسلا، این سیستم یک تکنیک آموزش یادگیری ماشینی بوده که برای نتایج یادگیری ماشینی بسیار دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین راستا اطلاعات توسط سنسورها جمع آوری شده و ساخته می‌شوند، این سنسورها اطلاعات مختلفی مانند علائم راهنمایی رانندگی و خطوط را ثبت می‌کنند.

سنسورهای دیگر پارامترهای عملیاتی خودرو مانند سرعت، فرمان‌، جهت‌یابی، تغییر در جهت، تغییر مکان، تغییر ارتفاع و تغییر سرعت را ثبت می‌کنند. مجموعه داده‌ها به یک سرور ارسال می‌شوند و این اطلاعات برای آموزش مدل یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نتایج یادگیری ماشینی دقیقی بدست آید.

تسلا در حال تلاش برای دستیابی به سطح ۵ خودران است و به همین دلیل باید اطلاعات را با دقت بالایی جمع آوری و پردازش کند. با توجه به پتنت اخیر و گفته‌های ماسک، به نظر می‌رسد این کمپانی در مسیر درستی برای دستیابی به هدف خود قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی