ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا سینوفارم
علمی

چین اولین پتنت واکسن کرونا این کشور را تایید کرد

اولین بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در چین شناسایی شدند و حالا این کشور تایید کرده که اولین پتنت واکسن کرونا خود، «Ad5-nCOV» را به ثبت رسانده است. این واکسن که توسط تیم «Chen Wei» و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اولین بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در چین شناسایی شدند و حالا این کشور تایید کرده که اولین پتنت واکسن کرونا خود، «Ad5-nCOV» را به ثبت رسانده است.

این واکسن که توسط تیم «Chen Wei» و شرکت «CanSino Biologics » توسعه پیدا کرده، در فاز دوم عملکرد مناسبی داشته و باعث شده سیستم ایمنی در برابر کرونا از خود مقاومت نشان دهد. خبرگزاری دولتی چین، «Xinhua» با اشاره به اطلاعات منتشر شده از آزمایشات بالینی در ژورنال «American Medical Association»، این واکسن را ایمن اعلام کرده است.

در این آزمایش ۳۲۰ داوطلب سالم در رده سنی ۱۸ تا ۵۹ حضور داشتند که شامل ۹۶ نفر در فاز اول و ۲۲۴ نفر در فاز دوم آزمایشات بالینی می‌شود. به گفته Xinhua، نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که این واکسن بطور موثری باعث تولید آنتی‌بادی با قابلیت خنثی‌سازی ویروس در بدن داوطلبان شده و توانسته پاسخ سیستم ایمنی بدن را در پی داشته باشد.

واکسن کرونا

عربستان سعودی در این ماه اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای فاز سوم آزمایشات بالینی این واکسن است. شرکت Cansino اعلام کرده با کشورهای روسیه، برزیل و شیلی برای فاز سوم در حال گفتگو است. با کسب این تاییدیه، ارزش سهام این شرکت رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرد.

در حالی چین موفق به ثبت اولین واکسن کرونا خود شده که روسیه اخیرا تولید اولین واکسن کووید-۱۹ جهان را آغاز کرد. این واکسن ابتدا در اختیار پزشکان و افراد فعال در حوزه پزشکی و سلامت قرار می‌گیرد. این واکسن که توسط موسسه «گامالیا» توسعه پیدا کرده، چند روز پیش رسما در روسیه مورد تایید قرار گرفت.

بسیاری از متخصصان در سراسر جهان به این موضوع اشاره می‌کنند که روسیه فاز سوم آزمایشات بالینی واکسن خود را همراه با تولید و استفاده از آن ادامه می‌دهد.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ واکسن در سراسر جهان در حال توسعه هستند که یکی از مهمترین آن‌ها، واکسن آکسفورد است. با وجود چنین موضوعی، هنوز سوالات زیادی پیرامون واکسن کرونا وجود دارد که برای مثال می‌توان به عدم قطعیت درباره مدت زمان مصونیت افراد پس از دریافت آن اشاره کرد. تا به امروز نزدیک به ۲۱.۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۷۷۲ هزار نفر قربانی آن شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    چین و روسیه و آمریکا از همه زودتر ساختن واکنش رو چون خودشون هم ویروس رو ساختن

  • pygra
    pygra | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    این پتنت کردن دارو کار مسخره ایه تو این وضع چون اگه قرار باشه همه وارد کنند دارو رو خیلی کشور ها ورشکست میشن !

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    یعنی چین فکر کرده بعد از شایعه تولید ویروس تو آزمایشگاه، منم واکسنشو میگیرم به خودم تزریق میکنم؟

    • ESSE
      ESSE | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

      ظاهراً چنین فکری کردن، قیمتی ام نداره که، 144 دلار

مطالب پیشنهادی