ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مپس با جزییات دقیق‌تر و نقشه‌‌های رنگی به‌روزرسانی می‌شود

گوگل اخیرا اطلاعاتی درباره بروزرسانی‌ آینده گوگل مپس منتشر کرده که شامل استفاده از الگوریتم نقشه‌برداری رنگی و جزئیات بالاتر خیابان‌ها می‌شود. گوگل در سال‌های اخیر بروزرسانی‌های زیادی برای این سرویس خود منتشر کرده و آن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

گوگل اخیرا اطلاعاتی درباره بروزرسانی‌ آینده گوگل مپس منتشر کرده که شامل استفاده از الگوریتم نقشه‌برداری رنگی و جزئیات بالاتر خیابان‌ها می‌شود.

گوگل در سال‌های اخیر بروزرسانی‌های زیادی برای این سرویس خود منتشر کرده و آن را به ویژگی‌های زیادی مجهز کرده است. گوگل مپس نسبت به قبل جزئیات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین با افزوده شدن ناوبری واقعیت افزوده و همچنین بررسی کسب و کارها در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم کامل است.

این کمپانی با بروزرسانی جدید روی بهبود کیفیت بصری این برنامه و همچنین جزئیات بیشتر تمرکز می‌کند. این سرویس به سه نوع نقشه شامل پیش فرض، ماهواره و ناهمواری مجهز می‌شود و گوگل از تکنیک الگوریتم نقشه برداری رنگی برای تبدیل تصاویر ماهواره‌ای باکیفیت به نقشه پایه استفاده خواهد کرد.

گوگل مپس
سمت چپ: نقشه قدیم - سمت راست: نقشه جدید

گوگل از بینایی رایانه‌ای استفاده کرده تا قادر به شناسایی ویژگی‌های طبیعی مانند مناطق خشک، یخی، جنگلی و کوهستانی باشد و سپس به آن‌ها رنگ اختصاص می‌دهد:

«کاوش در منطقه یک دید کلی از خصوصیات طبیعی آن در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین می‌توانید به راحتی بخش‌های مختلف مانند خشکی، دریاچه، رودخانه و اقیانوس را تشخیص دهید. با نگاه به این منطقه متوجه میزان سرسبزی آن خواهید شد و حتی امکان مشاهده برف روی قله کوه نیز برای شما فراهم می‌شود.»

با تغییرات جدید، یک منطقه با جنگل متراکم به رنگ سبز تیره به نمایش گذاشته می‌شود، اما منطقه‌ای که دارای چندین بوته است را به رنگ سبز روشن خواهید دید. برای مشاهده جزئیات با دقت بالا، می‌توانید روی یک منطقه خاص زوم کنید.

این تغییرات در ۲۲۰ کشور اعمال خواهد شد که شامل فضایی بیش از ۱۰۰ میلیون کیلومتر مربع می‌شود. با توجه به این موضوع، این کمپانی اعلام کرده که گوگل مپس در مقایسه با سرویس‌های دیگر جامع‌ترین دید از ویژگی‌های طبیعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل مپس

علاوه طبیعت، گوگل مپس در آینده نزدیک قادر به نمایش اطلاعات با جزئیات بسیار بالا درباره خیابان‌ها خواهد بود و کاربر می‌تواند به خصوصیات خیابان مانند پیاده‌روها و چهارراه‌ها دست پیدا کند. این ویژگی ابتدا برای لندن، نیویورک و سانفرانسیسکو اعمال خواهد شد و در ماه‌های آینده شهرهای دیگر نیز آن را تجربه خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی