ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنکور ریاضی
علمی

توضیحات سازمان سنجش در خصوص ادعای لو رفتن سوالات کنکور ریاضی

صبح امروز تصاویری توسط یک اکانت توییتری منتسب به باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد که ادعا می شد مربوط به سوالات کنکور ریاضی ۹۹ است. ساعاتی بعد باشگاه خبرنگاران با انتشار بیانیه ای جوان ضمن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

صبح امروز تصاویری توسط یک اکانت توییتری منتسب به باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد که ادعا می شد مربوط به سوالات کنکور ریاضی ۹۹ است. ساعاتی بعد باشگاه خبرنگاران با انتشار بیانیه ای جوان ضمن رد هرگونه ارتباط این اکانت با خود، آن را جعلی خواند. حالا فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده که صحت این سوالات و ادعا توسط واحد حفاظت سازمان در دست بررسی است.

کنکور ریاضی
تصویر منتشر شده در وبسایت باشگاه خبرنگاران جوان

زرین آمیزی در ادامه توضیحات خود گفته است که تا کنون ۹۸۰ هزار و ۷۱۶ داوطلب کارت ورود به جلسه برای شرکت در ۵ گروه آزمایشی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۳۵ هزار ۸۶۱ نفر در گروه ریاضی بوده اند. کنکور ریاضی از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد برگزار شد.

سخنگوی سازمان سنجش همچنین از دستگیری داوطلبی خبر داد که دیروز سوالات کنکور هنر را در فضای مجازی منتشر کرده بود. این داوطلب که به کرونا مبتلا شده بود و از بیمارستان طالقانی در آزمون شرکت می کرد موفق شده بود گوشی خود را به جلسه آزمون ببرد و عکس بخشی از سوالات را در فضای مجازی منتشر کند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز در پاسخ به سوالی که پیرامون لو رفتن سوالات کنکور مطرح شد گفت این سوالات بعد از پایان جلسه هر گروه آزمایشی منتشر می شوند و در این زمان دسترسی به دفترچه سوالات کار دشواری نیست. آقای خدایی ادعاهای مطرح شده در خصوصی لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ را ناشیانه خواند و گفت جعلی بودن این ادعاها مثل روز روشن است.

گفتنی است سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی ساعت ۱۶ امروز ۳۰ مردادماه بعد از برگزاری این آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. سوالات کنکور علوم تجربی و زبان های خارجی نیز ساعت ۱۶ فردا (سی و یکم مردادماه) در سایت این سازمان قرار می گیرد. نتایج اولیه کنکور نیز در هفته اول مهرماه و نتایج پایان در هفته اول آبان ماه منتشر می شوند.

امسال یک میلیون و ۲۹۲ هزار نفر شانس حضور در دانشگاه های سراسر کشور را پیدا می کنند که از این تعداد ۲۰ درصدشان در دوره های روزانه پذیرفته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    آب قطعه.... یه کنکور نمتونن بگیرن

مطالب پیشنهادی