ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آزمون گروه علوم تجربی پرمخاطب ترین کنکور 99

کنکور علوم تجربی 99 هم اکنون در حوزه های آزمون سراسر کشور در حال برگزاری است و طبق آمار ارائه شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور امسال ۵۹۴ هزار ۲۵۹ داوطلب در آزمون گروه تجربی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

کنکور علوم تجربی 99 هم اکنون در حوزه های آزمون سراسر کشور در حال برگزاری است و طبق آمار ارائه شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور امسال ۵۹۴ هزار ۲۵۹ داوطلب در آزمون گروه تجربی ثبت نام کرده اند.

به گفته فاطمه رزین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش امسال ۵۱۵ هزار داوطلب رشته علوم تجربی کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کردند و در ۷۷۳ حوزه اصلی (از جمله ۱۰ مصلی و ۴۸ سالن ورزشی) به رقابت با هم می پردازند تا مجوز حضور در دانشگاه ها را پیدا کنند.

طبق اعلام سخنگوی سازمان سنجش از این تعداد ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر خانم و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ هزار نفر داوطلب آقا هستند. رشته علوم تجربی در سال های اخیر به پر مخاطب ترین رشته کنکور بدل شده و آمار داوطلبان این کنکور حالا برابر با کل داوطلبان سایر گروه های آزمایشی است که این نشان دهنده رونق رشته های پزشکی در کشور و بازار نه چندان خوب کار برای مهندسان و دانش آموختگان گروه ریاضی است (برخلاف سایر کشورها).

به گفته ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، امسال ۵۸ درصد کل داوطلبان کنکور را خانم ها و ۴۲ درصد آن را آقایان تشکیل دادند.

کنکور تجربی 99

آزمون گروه تجربی امسال ۴۳ داوطلب مبتلا به کووید ۱۹ دارد که سه نفرشان در تهران زندگی می کنند و مابقی در سایر شهرهای کشورمان.

مهمترین تغییر کنکور ۹۹ به گروه آزمایشی علوم تجربی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط می شود که طبق آن از امسال پذیرش در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد متمرکز و تجمیع شده است. به عبارت دیگر این دانشگاه پذیرش مستقل نخواهد داشت و یک انتخاب رشته متمرکز در سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد.

بعد از پایان کنکور علوم تجربی 99،‌ دفترچه های سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

کنکور امسال به خاطر بحران کرونا با حاشیه های بسیاری همراه بود و در روزهای گذشته خبرهای تایید نشده زیادی مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور ریاضی و هنر منتشر شد. سازمان سنجش تا به الان کلیه این ادعاها را رد کرده و آن را ناشیانه خوانده است.

در ادامه می توانید آمار شرکت کنندگان کنکور ۹۹ به تفکیک رشته ها را مشاهده نمایید:

کنکور تجربی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیدک
    امیدک | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    به خاطر درآمد رشته‌های پزشکیه
    فکرشو کن به خاطر پول هحوم میبرن به رشته‌ای که توش پول باید اولویت آخر باشه...
    قضیه‌ی سهمیه‌ها رو هم که کنارش قرار بدی دیگه نور علی نور میشه!

    • Khan
      Khan | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

      بیشتر کارها حتی بوتیک داری یا کاشت ناخن یا آرایشگری که شما مستقیم وارد میشی و درامد شروع میشه از پزشکی عمومی و بعضی تخصص ها مثل اطفال یا داخلی یا حتی روانپزشکی بالاتره. مردم اون متخصص های قدیمی رو میبینن یه وضع و مال و منالی به هم زدن فکر میکنن قراره واسه اونا هم همینطور بشه. هشتاد سالگی یه دکتر رو با ده سال دیگه خودش مقایسه میکنه. انگار مثلا یکی بگه چطور آمازون معروف شد منم برم یه برند مارکت پلیس بسازم حتما اونطوری میشم. درصورتی که بازار و محیط دیگه اون شرایط قدیم رو نداره و صفحه بازی عوض شده. نصف پزشک عمومی های ایران دارن نصف ماه توی روستاها کار میکنن تا تهش هشت نه تومن بگیرن که یه کارمند ساده توی شهر همین درامد رو داره. کار آزاد که تخصصی توی یه کار داشته باشی هم که بیشتر از این چیزا درمیاره. مکانیکی ماشینم رو میبرم پیشش چهل و پنج سالشه نهایتا، بالای بیست سی کشور رو رفته گشته

      • امیدک
        امیدک | ۱ شهریور ۱۳۹۹

        حرفاتون درسته

      • امیدک
        امیدک | ۱ شهریور ۱۳۹۹

        البته ای کاش حقوق کارمندای ساده ۹ تومن بود، پدر من بازنشسته است حقوقش ۳.۵ه

مطالب پیشنهادی