ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
تکنولوژی

تمایل آلفابت به خرید بخشی از کسب و کار تیک‌تاک

از زمانی که ترامپ ۲۵ شهریور را به عنوان ضرب الاجل ممنوعیت تیک‌تاک اعلام کرد، هر روز نام جدیدی به عنوان خریدار این پلتفرم مطرح می‌شود و در جدیدترین گزارش به تمایل آلفابت، کمپانی مادر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

از زمانی که ترامپ ۲۵ شهریور را به عنوان ضرب الاجل ممنوعیت تیک‌تاک اعلام کرد، هر روز نام جدیدی به عنوان خریدار این پلتفرم مطرح می‌شود و در جدیدترین گزارش به تمایل آلفابت، کمپانی مادر گوگل برای سرمایه‌گذاری در این شبکه اجتماعی اشاره شده است.

آنطور که بلومبرگ می‌گوید آلفابت در پی مشارکت در یک پیشنهاد خرید گروهی بوده اما طی روزهای اخیر این تلاش ناکام مانده است. هنوز معلوم نیست مسئولیت پیشبرد این سرمایه‌گذاری با چه شرکتی بوده و چرا به سرانجام نرسیده است.

آلفابت در این طرح قصد داشته از طریق یکی از بازوهای سرمایه‌گذاری خود سهم جزئی را به دست آورد که حتی در صورت اجرایی شدن قدرت تصمیم گیری در تیک‌تاک را به آنها نمی‌داد. آلفابت مسئولیت اینکار را به CapitalG واگذار می‌کرد که قبلا در «لیفت» و «اسنپ» سرمایه‌گذاری کرده بود. البته آلفابت بخش‌های دیگری مثل GV و سرمایه‌گذاری مستقیم از طریق گوگل را هم برای انجام اینکار در دسترس داشت اما به دلایلی نامشخص این تلاش‌ها فعلا متوقف شده است.

مایکروسافت از تصاحب تیک تاک تا قبل از ۲۵ شهریور خبر می‌دهد

نتایج مذاکرات اولیه نشان داده که بهتر است یک شرکت عنان تیک تاک را در دست بگیرد تا هرچه سریعتر عملیات این شبکه اجتماعی را در آمریکا و اروپا هدایت کند. به گفته بلومبرگ آلفابت اشاره‌ای به کناره‌گیری کامل از این طرح نکرده است. با این حال هرچند هنوز تیک‌تاک به صورت رسمی تمایل خود برای فروش بخش آمریکایی کسب و کار را اعلام نکرده اما بعید است آلفابت این طرح را دنبال کند.

گوگل هم با توجه به فشار گسترده‌ای که از سوی سازمان‌های تنظیم مقررات در دنیا روی خود احساس می‌کند و همچنین در اختیار داشتن پلتفرم یوتیوب به عنوان رقیب تیک‌تاک، بعید است تمایلی به خرید این سرویس داشته باشد. از اینرو به نظر می‌رسد در حال حاضر مایکروسافت و اوراکل از بیشترین شانس برای خرید این شبکه اجتماعی برخوردار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    گوشت قربونی دیگه، کی بدش میاد

مطالب پیشنهادی