ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رای اولیه دادگاه: اپل نمی‌تواند حساب‌های توسعه‌دهنده اپیک گیمز را ببندد

اپل قصد داشت مانع از دسترسی اپیک گیمز به ابزارهای توسعه‌دهنده در سیستم عامل iOS و مک او اس شود، اما دادگاه چنین اجازه‌ای را به غول فناوری آمریکایی نمی‌دهد. اخیرا یکی از قاضی‌های ایالات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اپل قصد داشت مانع از دسترسی اپیک گیمز به ابزارهای توسعه‌دهنده در سیستم عامل iOS و مک او اس شود، اما دادگاه چنین اجازه‌ای را به غول فناوری آمریکایی نمی‌دهد.

اخیرا یکی از قاضی‌های ایالات متحده آمریکا، «ایوان گونزالز راجرز» حکمی مبنی بر امکان دسترسی اپیک گیمز به SDKهای حیاتی داده، با این حال همچنان بازی فورتنایت در اپ استور قرار نمی‌گیرد. به گفته این قاضی، دادگاه تشخیص داده که فرارهای مجازی باعث ارتباط مردم مخصوصا در شرایط شیوع ویروس کرونا می‌شود.

اپیک در دادگاه اعلام کرده که فورتنایت بیش از یک بازی کامپیوتری ساده، یک پلتفرم اجتماعی محسوب می‌شود که میلیون‌ها گیمرها را در کنار یکدیگر جمع می‌کند. اپل در دادگاه استدلال کرده که اپیک گیمز به دنبال شرایط مطلوب‌تری برای اپ استور بوده و قرار دادن سیستم پرداخت مستقیم درون بازی یک اقدام غیرقانونی است.

اپیک گیمز

دور زدن مکانیزم پرداخت اپ استور، نقض قرارداد توسعه‌دهنده اپل محسوب می‌شود و به همین دلیل اپل بازی فورتنایت را از فروشگاه خود حذف کرد. پس از این اقدام، اپیک گیمز از شرکت اپل شکایت کرد و همچنین یک کمپین بزرگ علیه آن راه‌اندازی کرد که در آن از یک ویدیوی تبلیغاتی اپل در سال ۱۹۸۴ استفاده شد.

با توجه به رای دادگاه، فورتنایت همچنان در فروشگاه اپ استور منتشر نمی‌شود، با این حال اپل نمی‌تواند مانع از دسترسی اپیک گیمز به حساب‌های توسعه‌دهنده شود چرا که بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی برای سیستم عامل iOS و مک او اس به موتور آنریل وابسته هستند. عدم دسترسی اپیک به حساب‌های توسعه‌دهنده، مانع از بروزرسانی این موتور بازی‌ می‌شود که می‌تواند به توسعه‌دهندگان آسیب بزند.

راجرز درباره اقدام اپل نوشته:

«اپل اقدامات شدیدی را مدنظر قرار داده که با این کار توسعه‌دهندگان شخص ثالث اکوسیستم را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل رای خلاف خواسته اپل است.»

با وجود چنین حکمی، باید همچنان منتظر بمانیم و تا چند هفته آینده اپل و اپیک گیمز استدلال‌های خود را بیان کنند و در نهایت دادگاه اصلی ۷ مهر ماه از طریق زوم برگزار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی