ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیا قید دریافت مالیات از غول‌های فناوری را زد

وزیر دارایی بریتانیا، «ریشی سوناک» قصد دارد برنامه‌های مربوط به دریافت مالیات از غول‌های فناوری آمریکایی مانند فیسبوک و گوگل را دنبال نکند. طبق گزارشی جدید، بریتانیا به علت کم بودن میزان مالیات و همچنین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

وزیر دارایی بریتانیا، «ریشی سوناک» قصد دارد برنامه‌های مربوط به دریافت مالیات از غول‌های فناوری آمریکایی مانند فیسبوک و گوگل را دنبال نکند.

طبق گزارشی جدید، بریتانیا به علت کم بودن میزان مالیات و همچنین امکان ضربه زدن به تجارت با ایالات متحده آمریکا، چنین تصمیمی را گرفته است. این کشور در ماه آوریل پس از سرعت پایین پیشرفت در مذاکرات جهانی درباره نحوه دریافت مالیات از غول‌های فناوری که اکثر آن‌ها کمپانی‌های آمریکایی هستند، مالیات سرویس‌های دیجیتال خود را معرفی کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این برنامه سالیانه نزدیک به ۵۰۰ میلیون پوند (۶۵۴ میلیون دلار) برای منابع مالی عمومی بریتانیا درآمد ایجاد می‌کرد. این درآمد بسیار کمتر از ۲۰۰ میلیارد پوند بدهی این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا به دنبال انعقاد قراردادی با ایالات متحده آمریکا است و این برنامه مالیاتی می‌تواند این قرارداد را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات مالی این کشور را بزرگتر از گذشته کند. در حال حاضر وزارت دارایی درباره این گزارش واکنشی نشان نداده، با این حال در همین گزارش روزنامه «The Mail on Sunday» به نقل از یکی از نمایندگان وزارت دارایی نوشته شده:

«ما اعلام کرده بودیم که این یک برنامه مالیاتی موقت است و زمانی که به یک راه حل جهانی مناسب دست پیدا کنیم، برداشته خواهد شد. ما برای دستیابی به این هدف به همکاری با شرکای بین المللی خود ادامه خواهیم داد.»

علاوه بر بریتانیا، فرانسه و کشورهای دیگر نیز به دنبال دریافت مالیات از غول‌های فناوری هستند. در گذشته مذاکراتی در این زمینه میان اتحادیه اروپا و آمریکا در جریان بود که دولت ترامپ از آن خارج شد. اتحادیه اروپا نزدیک به دو ماه پیش اعلام کرد که در صورت عدم دسترسی به یک توافق جهانی در سال جاری میلادی، برنامه‌های خود را اجرا خواهد کرد.

اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، احتمالا غول‌هایی مانند آمازون، اپل، گوگل و فیسبوک مجبور به پرداخت مالیات‌های متفاوت در کشورهای مختلف خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    دم ترامپ گرم . باج نمیده به کسی

مطالب پیشنهادی